یکی از قابلیت‌های جدیدی که در سیستم‌عامل جدید شرکت «مایکروسافت» به نام «ویندوز 8»به چشم می‌خورد، نوار Switch List است. این نوار که در سمت چپ ویندوز به صورت عمودی ظاهر می‌شود، لیست پنجره‌ها، نرم‌افزارهای و اپلیکیشن‌هایی که باز هستند را نشان می‌دهد. مشابه این قابلیت که در ویندوزهای قبلی توسط Alt+Tab فراهم می‌شد اکنون جای خود را به Switch List داده است. جهت آشنایی بیش‌تر شما با این قابلیت، در این ترفند قصد داریم به معرفی 5 روش برای جابجایی بین پنجره‌های در حال اجرا در نوار Switch List «ویندوز 8» بپردازیم.

ابتدا دقت داشته باشید نوار Switch List زمانی کارکرد دارد که یک برنامه در حال اجرا باشد.
روش‌های استفاده از نوار Switch List به صورت زیر است:
1- کلیدهای ترکیبی Win+Tab را فشار داده و سپس برای پیمایش بروی پنجره‌های فعال کلید Tab را بزنید. با رها کردن کلید Tab، برنامه‌ای که در حالت انتخاب باشد باز می‌شود.

2-کلیدهای ترکیبی Win+Tab+Ctrl را فشار داده و سپس کلید Tab را بزنید تا بین پنجره‌های فعال چرخش صورت گیرد. سپس برای انتخاب برنامه مورد نظر از کلید Enter استفاده نمایید. در این حالت با رها کردن Tab اتفاقی نمی‌افتد.

3- روش کار همانند دو روش قبل است، با این تفاوت که (ترفندستان) با استفاده از کلیک چپ ماوس نیز می‌توانید برنامه مورد نظر را انتخاب کنید.

4. نشان‌گر ماوس را بر روی بالای سمت چپ نمایش‌گر اصلی ببرید تا تصویر کوچک پیش‌نمایش برنامه‌های اجرا شده اخیر نمایان شود. سپس نشان‌گر ماوس را از همان امتداد سمت چپ به سمت پایین حرکت داده تا نوار Switch List باز شود. در نهایت برنامه مورد نظر را انتخاب کنید.

5. نشان‌گر ماوس را بر روی پایین سمت چپ نمایش‌گر اصلی برده تا مانند روش قبل تصویر کوچک پیش‌نمایش برنامه‌های اجرا شده اخیر پدیدار شود. حال نشان‌گر ماوس را از همان امتداد سمت چپ به سمت بالا حرکت دهید تا نوار Switch List باز شود. در نهایت برنامه در حال اجرای مورد نظر را انتخاب نمایید.