تمامی فرق اسلامی بر حاکمیت و گسترش عدل و داد بوسیله امام عصر روحی فداه، اجتماع و اتّفاق نمودهاند . از ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در آخرالزّمان همه انتظار یک قیام روحانی جهانی و بر پایی عدالت اجتماعی در سایه نظام جهانی مبتنی بر ایمان به خدا و احکام دین اسلام را برقرار سازد. دنیا را از چنگال ستمکاران و جبّاران نجات بخشد.
پیروی مردم از شایستهترین فرزندان حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله در برپایی آیین توحید و رسم برادری ، مساوات و عدالت اسلامی ، بشر را از نعمت آسایش بهرهمند ساخته و موجبات تفرقه و محرومیّت و ناکامی را از میان برمیدارد.
این وعدۀ الهی و تخلّفناپذیر است. دنیا به طرف آن عصر درخشان در حرکت است، سیر زمان، گردش دوران هر دم بشر را به چنین روزگاری نزدیکتر میسازد.
با توجه به مقدمات یاد شده امروز میتوان مدعی شد بشریت روش زندگی خود را برای جامعه آرمانی نمیخواهد تغییر دهد . به نوعی مقاومت و مبارزه با ظالم برای بشر امروزی تعبیر به سرسختی و ارتجاع شده است.
همه رنج بشریت ناشی از انتخابها و رفتارهای اوست. کدام انسان سر منشاء سرطانها را نمیشناسد !؟ کدام انسان رنج خود را بر راحت دیگران ترجیح میدهد ؟ زندگی پر از رنج و ناراحتی را بر رفاه و آسایش خود ترجیح داده و به تغییردهندگان میتازد.مانند مسافری که در جهت خلاف مقصد به شتاب حرکت نموده و متوقع رسیدن به مقصد باشد و شاکی از نرسیدن بدان است!
پیروی مردم از شایستهترین فرزندان حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله در برپایی آیین توحید و رسم برادری ، مساوات و عدالت اسلامی ، بشر را از نعمت آسایش بهرهمند ساخته و موجبات تفرقه و محرومیّت و ناکامی را از میان برمیدارد.
این وعدۀ الهی و تخلّفناپذیر است. دنیا به طرف آن عصر درخشان در حرکت است، سیر زمان، گردش دوران هر دم بشر را به چنین روزگاری نزدیکتر میسازد.
با توجه به مقدمات یاد شده امروز میتوان مدعی شد بشریت روش زندگی خود را برای جامعه آرمانی نمیخواهد تغییر دهد . به نوعی مقاومت و مبارزه با ظالم برای بشر امروزی تعبیر به سرسختی و ارتجاع شده است.
همه رنج بشریت ناشی از انتخابها و رفتارهای اوست. کدام انسان سر منشاء سرطانها را نمیشناسد !؟ کدام انسان رنج خود را بر راحت دیگران ترجیح میدهد ؟ زندگی پر از رنج و ناراحتی را بر رفاه و آسایش خود ترجیح داده و به تغییردهندگان میتازد.مانند مسافری که در جهت خلاف مقصد به شتاب حرکت نموده و متوقع رسیدن به مقصد باشد و شاکی از نرسیدن بدان است!