درخواست نیازهای مادی از خداوند نه تنها بی اشکال است بلکه مورد تایید قرآن و روایات است . در روایات آمده است که انسان باید همه چیزش را از خدا بخواهد و پیوسته بر او عرض حاجت کند و نیاز و احتیاج و وابستگی خود به حق تعالی را ابراز نماید .
در روایتی آمده است که خداوند به حضرت موسی –ع- می فرماید : یا موسی ! سلنی کل ما تحتاج الیه حتی علف شاتک و ملح عجینک ؛ ای موسی ! همه نیازهایت را از من بخواه اگر چه علف گوسفندانت و نمک غذایت با شد . ( میزان الحکمه ، ح 5570)
در روایتی از رسول خدا –ص- آمده است : لیسال احدکم ربه حاجته حتی یساله الملح و حتی یساله شسعه ؛ هر یک از شما باید حاجتش را از خدا طلب کند هر چند آن حاجت نمک و بند کفش باشد ( همان ، ح 5573 )
حضرت باقر –ع- می فرماید : لا تحقروا صغیرا من حوائجکم فان احب المومنین الی الله اسئلهم ؛
( در طلب کردن از خدا ) هیچ یک از حاجت های خود را کوچک نشمرید زیرا محبوب ترین شما در نزد خدا کسی است که درخوا ست او از خدا بیشتر باشد . ( همان ، ح 5572)
آن چه که در این میان دارای اهمیت است این است که خواسته ها و حاجات انسان در نیازهای مادی خلاصه نشود و تمام هم و غم او دنیا و مادیات نباشد بلکه شعاع خواسته ها و حاجتهای او از دایره امور وادی فراتر رود و معنویات و نیا زهای روحی و روحانی و ما ورائی نیز باری او مهم و مطرح با شد . حیف است با داشتن چنین خدای مهربان و بنده نوازی که ما را به درخواست از خود دعوت و ترغیب کرده و برآورنده حاجات و نیازهای ما است تنها دنیا و مادیات را از او طلب نماییم و از امور معنوی که سروایه حیات ابدی و جودانه ما است غافل بمانیم . دعوت دین به لیجاد تعادل میان دنیا و آخرت و توازن بین امور مادی و معنوی است .
در روایتی آمده است که خداوند به حضرت موسی –ع- می فرماید : یا موسی ! سلنی کل ما تحتاج الیه حتی علف شاتک و ملح عجینک ؛ ای موسی ! همه نیازهایت را از من بخواه اگر چه علف گوسفندانت و نمک غذایت با شد . ( میزان الحکمه ، ح 5570)
در روایتی از رسول خدا –ص- آمده است : لیسال احدکم ربه حاجته حتی یساله الملح و حتی یساله شسعه ؛ هر یک از شما باید حاجتش را از خدا طلب کند هر چند آن حاجت نمک و بند کفش باشد ( همان ، ح 5573 )
حضرت باقر –ع- می فرماید : لا تحقروا صغیرا من حوائجکم فان احب المومنین الی الله اسئلهم ؛
( در طلب کردن از خدا ) هیچ یک از حاجت های خود را کوچک نشمرید زیرا محبوب ترین شما در نزد خدا کسی است که درخوا ست او از خدا بیشتر باشد . ( همان ، ح 5572)
آن چه که در این میان دارای اهمیت است این است که خواسته ها و حاجات انسان در نیازهای مادی خلاصه نشود و تمام هم و غم او دنیا و مادیات نباشد بلکه شعاع خواسته ها و حاجتهای او از دایره امور وادی فراتر رود و معنویات و نیا زهای روحی و روحانی و ما ورائی نیز باری او مهم و مطرح با شد . حیف است با داشتن چنین خدای مهربان و بنده نوازی که ما را به درخواست از خود دعوت و ترغیب کرده و برآورنده حاجات و نیازهای ما است تنها دنیا و مادیات را از او طلب نماییم و از امور معنوی که سروایه حیات ابدی و جودانه ما است غافل بمانیم . دعوت دین به لیجاد تعادل میان دنیا و آخرت و توازن بین امور مادی و معنوی است .