خانه » همه » مذهبی » جایگاه قرآن در عصر ظهور

دانلود کتاب های امتحان شده

جایگاه قرآن در عصر ظهور


جایگاه قرآن در عصر ظهور

۱۳۹۸/۰۹/۲۵


۷۲۵ بازدید

سلام درزمان امام مهدی علیه السلام خواندن قران واجب میشودیایادگیری قرا ن؟تشکرالتماس دعا


از آنجا که قرآن محور فعالیت ها و برنامه های دولت امام مهدی (عج) می باشد – قرآن آموزی- قرآن خوانی، قرآن مأنوسی، قرآن فهمی و عمل به قرآن به عنوان یک فرهنگ زنده و پویا در جامعه مهدوی جریان دارد. امام مهدی (عج) برای گسترش این فرهنگ و تحقق جامعه قرآنی فعالیت های متعددی را انجام می دهد، از جمله آنها تشکیل کلاس های آموزش و تفسیر قرآن کریم می باشد. «قال ابوجعفر الباقر (ع): اذا قام القائم من آل محمد (ص) ضرب فساطیط لمن یعلم الناس القرآن علی ما انزل الله عزّ و جلّ» امام محمد باقر (ع) فرموده اند: آنگاه که مهدی آل محمد ظهور می کند، خیمه هایی جهت آموزش و فراگیری قرآن برای مردم برپا می دارد.( نورالثقلین، ج 5، ص 27) با توجه به قید (علی ما انزل الله) معلوم می شود آنچه به عنوان آموزش قرآن به مردم ارائه می گردد تفسیر ناب قرآن است که امام بدون واسطه باطن های قرآنی را برای مردم مشخص می سازد و راه عمل به قرآن را برای جامعه هموار می سازد.
فرهنگ قرآن آموزی و عمل به قرآن آنچنان در جامعه مهدوی گسترش می یابد که دختران خردسال حافظ قرآن می شوند و زنان در خانه می نشینند و قرآن را باز می کنند و از متن قرآن، حقایق دین را استخراج می کنند و می فهمند. آن قدر سطح فکر و فرهنگ اسلامی و دینی بالا می رود که همه مردان و زنان در سطوح مختلف، قدرت فهم دین و استنباط از کتاب الهی را دارند، این جامعه غرق در نور قرآن است و هیچ نقطه ای از ظلمت در این جامعه نیست.
در روایات آمده است هنگامیکه رسول گرامی (ص) مشغول تلاوت قرآن می شدند همه مجذوب تلاوت زیبا و صوت دلربای داودی ایشان می شدند، همین صوت دلربا وجذاب در تلاوت وجود نازنین امام مهدی (عج) می باشد. یکی از عوامل مؤثر در گسترش فرهنگ قرآن خوانی جامعه مهدوی همین تلاوت زیبای امام مهدی است که تا عمق جان نفوذ می کند و همه را شیفته سینه چاک قرآن می سازد.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها