خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » آشنایی با خواص دمنوش دارچین و زنجبیل

دانلود کتاب های امتحان شده

آشنایی با خواص دمنوش دارچین و زنجبیل

آشنایی با خواص دمنوش دارچین و زنجبیل

دمنوش زنجبیل و دارچین از بهترین دمنوش‌ها برای زمستان است. این دمنوش بسیار انرژی‌زا و نشاط آور است. خاصیت چربی‌سوزی، تسکین درد مفاصل و سردرد، خاصیت ضد تهوع و رفع ضعف عمومی از خواص دمنوش زنجبیل و دارچین است.


آشنایی با خواص دمنوش دارچین و زنجبیل

در یک دوره ای دارچین حتی بیشتر از طلا ارزش داشت ؛ این ادویه، یکی از قدیمی ترین ادویه های شناخته شده است در واقع این ادویه محبوب پر از مزایا برای سلامتی است که شما را متعجب خواهد کرد. دارچین، این ادویه خوش طعم دارای خواص و فواید بسیاری میباشد.دارچین ادویه ای است که شاید همه از خواص و مزایای سلامتی آن آگاه باشند، جلوگیری از آلزایمر، جلوگیری از بیماری های قلبی، کمک به بهداشت دهان، درمان سرماخوردگی و دندان درد و… از مزایای دارچین است.

زنجبیل نوعی ادویه از ریشه گیاهان Zingiber officinale است . عموما در آشپزی در بسیاری از غذاهای آسیایی، دارو های گیاهی و خاورمیانه به کار می رود زنجبیل از شاخه کورکومین است این روش عموما برای درمان مشکلات روده و معده مفید و غذایی عالی برای افرادی که رژیم بدون لکتین دارند محسوب می شود ، زنجبیل هم چنین ممکن است به عنوان مسکن و به عنوان درمانی برای اختلالات سلامتی مورد استفاده قرار گیرد و زنجبیل اثرات ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.1

زنجبیل و دارچین هر دو دارای طبیعت گرم و خشک هستند. هر دوی این ماده ها دارای خواص زیادی برای سلامتی و پوست دارند. و ترکیب این دو با هم به صورت یک دمنوش فوق العاده دارای خواص عالی زیادی می باشد. می توان گفت مهمترین خاصیتی که دمنوش زنجبیل و دارچین دارد درمان سردی و بلغم از بدن می باشد. دارچین یکی از گیاهان ادویه ای بی نظیر برای کاهش وزن، کلسترول خون و چربی سوزی می باشد. زنجبیل نیز به دلیل داشتن خواص عالی مثل خواص سیرکنندگی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی جز داروهای گیاهی که در کاهش وزن و درمان بیماری های مثل سرطان، میگرن، تنبلی تخمدان و … قرار می گیرد.

دمنوش زنجبیل و دارچین جز یکی از بهترین دمنوش ها می باشد. این دمنوش دارای خواص عالی برای چربی سوزی، کاهش درد آرتروز، سردرد و رفع مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع می باشد.

در این مقاله می خواهیم شما را با خواص شگفت انگیز دمنوش زنجبیل و دارچین آشنا کنیم. همچنین طرز تهیه این دمنوش عالی را برای شما بیان کرده ایم.

درمان ریفلاکس یا سوزش سر دل

استفاده از چای زنجبیل و دارچین به دلیل خواص تسکین دهندگی می تواند موجب درمان و تسکین فوری سوزش سر دل شود. برای این کار باید به اندازه نوک قاشق جای خوری پودر زنجبیل و دارچین را درون یک فنجان چای بریزید و بنوشید.

خاصیت دمنوش زنجبیل و دارچین برای تقویت قلب و عروق

یکی از خواص دارچین کاهش سطح کلسترول خون و پیشگیری از لخته شدن خون در رگ ها می باشد. و از خواص زنجبیل تنظیم جریان خون است. این خواص از مهم ترین عوامل برای داشتن سلامت قلب می باشد.

درمان دردهای عضلانی و آرتروز

چای زنجبیل و دارچین به خاطر داشتن خواص ضد التهابی می تواند باعث کاهش درد های ناشی از آرتروز یا مفصلی شود. استفاده منظم از این دمنوش می تواند باعث کاهش و حتی از بین رفتن کامل درد شود.

پیشگیری از سرماخوردگی

دمنوش زنجبیل و دارچین بسیار انرژی زا بوده و می تواند با تقویت دستگاه ایمنی بدن، مانع از سرماخوردگی در فصل زمستان شود.

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

دارچین خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی دارد و می تواند با تقویت گلبول های سفید خون می شود. همچنین دارچین و زنجبیل مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارند که در کنار هم باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن شود.

بالا رفتن انرژی بدن و رفع خستگی

استفاده از دمنوش زنجبیل و دارچین می توانند موجب کاهش خستگی، خواب آلودگی و افزایش انرژی بدن شوند. همچنین این دمنوش به دلیل عطر خاص زنجبیل و دارچین می تواند باعث از بین رفتن تنش و استرس شود.2

لاغری و کاهش وزن

یکی از اصلی‌ترین و شناخته شده‌ترین خواص دمنوش زنجبیل و دارچین تاثیر آن در لاغری و کاهش وزن است.

این دمنوش خاصیت چربی‌سوزی دارد و همزمان باعث کاهش اشتها می‌شود.

لذا به کاهش وزن و لاغری به ویژه کاهش چربی شکم و پهلوها در مدت کوتاه کمک می‌کند.

آشنایی با خواص دمنوش دارچین و زنجبیل

بهبود  و درمان دردهای عضلانی و مفصلی از جمله درد زانو

دم‌ کرده زنجبیل و دارچین درمان درد زانو است. این دم‌ کرده به اندازه روزی یک لیوان توصیه می‌‌شود.

طول درمان این نوع زانو درد بسته به شدت بلغم بین ۲ تا ۶ ماه است.

بهبود بیماری‌های گوارشی

از خواص چای دارچین و زنجبیل کمک به درمان برخی ناراحتی‌های دستگاه گوارش مانند درمان سوء هاضمه، درمان نفخ معده، تهوع و اسهال است.

کاهش دردهای دوران قاعدگی

مصرف این دمنوش به کاهش درد دوران قاعدگی کمک می‌کند، البته از زیاده‌روی در مصرف آن باید خودداری کرد چون باعث افزایش خونریزی ماهانه می‌گردد.

کاهش کلسترول و چربی خون

مصرف این دمنوش گیاهی برای کاهش کلسترول و چربی خون مفید است و همچنین در درمان تب موثر است.

برطرف شدن پرخوابی

مصرف این چای گیاهی باعث افزایش انرژی و تحریک جریان خون در بدن می‌گردد و در رفع مشکل پرخوابی و ضعف عمومی بدن مفید است.3

طرز تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین

برای تهیه چای یا دمنوش زنجبیل و دارچین به یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری پودر دارچین یا چند تکه چوب دارچین و یک قاشق غذاخوری زنجبیل پودر شده یا زنجبیل تازه له شده نیاز دارید. در ادامه مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا پوست زنجبیل را بگیرید و آن را به صورت ورقه‌های نازک ببرید.

۲ یا ۳ عدد چوب دارچین را با آب سرد شسته، به تکه‌های کوچک ۱ تا ۲ سانتیمتری خرد کنید.

مقداری آب جوش داخل یک قوری کوچک بریزید.

ورقه‌های زنجبیل تازه و چوب دارچین را داخل آب جوش بریزید و در قوری را ببندید.

حدود ‍۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دمنوش دم بکشد.

برای شیرین‌کردن این دمنوش می‌توانید از عسل یا نبات استفاده کنید.

مضرات دمنوش زنجبیل و دارچین

مصرف این دمنوش برای خانم‌ها در طول دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است باعث سقط جنین گردد. همچنین در دوران شیردهی احتمال دارد باعث ناراحتی معده نوزاد شود. دل درد، اسهال یا استفراغ نشانه این است که سیستم گوارشی کودک به این نوع غذاها حساس است.4

پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.salamdonya.com
3.www.tabaye.ir
4.www.setare.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها