خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » آشنایی با خواص کندر

دانلود کتاب های امتحان شده

آشنایی با خواص کندر

آشنایی با خواص کندر

کندر و روغن کندر از خواص فوق العاده ای برخودار هستند، کندر برای پوست و مو، سلامت قلب، کمر درد، مبارزه با سرطان و …… بسیار مفید است.در ادامه با ما همراه باشید.


آشنایی با خواص کندر

کندر، شیره گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد و درمانگران طب سنتی از قدیم آن را برای درمان بسیاری بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌دادند که به سه صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شده است.

کندر در اندازه و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است و گفته می‌شود کندر سفید بهتر از دیگر انواع آن است.

کندر دارای طبیعتی گرم و خشک است و موجب تقویت حافظه می‌شود. تحقیقات روی کندر نشان داده است که مصرف این گیاه دارویی در دوران بارداری نیز در تقویت حافظه و سرعت و قدرت یادگیری نوزادان، تأثیرگذار است اما هنوز مطالعات کافی درباره اندازه و زمان دقیق استفاده از این گیاه دارویی در دوران بارداری انجام نشده است.

در ادامه این مطلب با شما درباره خواص کندر سخن می گوییم با ما همراه باشید.

درمان سرطان پروستات

نتایج تحقیقات سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهد که ترکیب‌های فعال موجود در صمغ کندر، مانع بروز سرطان پروستات می‌شود. این ترکیب اسیدی که از درخت صمغ کندر گرفته می‌شود به‌طور موثری سلول‌های سرطانی پروستات را از بین می‌برد.

درمان لوسمی

نتایج تحقیقات دیگر نیز نشان می‌دهد که عصاره صمغ کندر لوسمی حاد ملوئیدی را درمان می‌کند. لوسمی حاد ملوئیدی، نوعی سرطان است که روی مغز استخوان تأثیر می‌گذارد. این بیماری زمانی شروع می‌شود که گلبول‌های سفید به سلول‌های سرطانی تبدیل می‌شود. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد عصاره صمغ کندر به‌طور موثری مرگ سلول‌های سرطانی را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

 درمان سرطان مثانه

نتایج تحقیقات دیگری که در سال ۲۰۰۹ انجام گرفت نشان می‌دهد عصاره صمغ کندر بدون تأثیرگذاری روی سلول‌های سالم، سلول‌های سرطانی در مثانه را از بین می‌برد. محققان انگلیسی دریافتند که چگونه استایل- ۱۱- کتو- بتا- بوزولیک (Acetyl-11-keto-beta-boswellic acid) سرطان تخمدان را در حالت پیشرفته درمان می‌کند. این ماده ترکیبی است که در عصاره صمغ کندر یافت می‌شود. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، سرطان، علت عمده مرگ در جهان است.

افزایش ضریب هوشی فرزندان

بین کارشناسان طب سنتی باوری وجود دارد که مصرف کندر توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن‌ها می‌شود. حقیقت آن است که روایات اسلامی بر این نکته صحه می‌گذارد، اما طبق تحقیقات پزشکی مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از 3 ماه موجب بیش‌فعالی کودک آن‌ها شده و این مسئله در آینده آن‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند. از این رو برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه باید بعد از 4 ماهگی جنین صورت گیرد.

گوارش

کندر ویژگی‌های دیگری هم دارد، از جمله آنکه برای دستگاه گوارش و معده مفید بوده و به هضم غذا کمک می‌کند.1

کمک به بهبود آرتروز

برخی تحقیقات نشان می‌دهند مصرف برخی از عصاره‌های کندر (۵-Loxin, Wokvel, ApresFLEX) می‌تواند درد را در این بیماران تا ۶۵٪ کاهش داده و توانایی حرکتی را در بیماران مبتلا به آرتروز بهبود دهد. مطالعه‌ی دیگری نشان می‌دهد مصرف ترکیبی محصولات محتوی کندر و سایر ترکیبات گیاهی می‌تواند باعث کاهش درد و بهبود عملکرد در افراد مبتلا به آرتروز بشود.

بهبود کولیت روده

مصرف کندر در برخی افراد می‌تواند علائم کولیت زخمی را بهبود بدهد. در برخی افراد کندر به‌خوبیِ داروی سولفاسالازین (داروی ضدالتهاب گوارشی) عمل می‌کند. براساس برخی مطالعات کندر می‌تواند کولیت زخمی را در ۷۰ تا ۸۲ درصد افراد تا حدی کاهش بدهد.

کند شدن روند پیری پوست

مطالعات اولیه نشان می‌دهند استعمال کرم کندر بر روی پوست موجب کاهش چروک روی صورت، زبری و آسیب‌های ناشی از آفتاب در زنانی می‌شود که پوست‌شان آسیب دیده است. اما رنگ پوست و چروک‌ این افراد در اثر مصرف کندر، بهبودی نداشت.

کاهش حملات آسم

مطالعات اولیه نشان می‌دهند مصرف عصاره‌ی کندر شاید به بهبود تنفس، کاهش حملات آسم و برخی علائم آسم در افراد کمک بکند.

مفید برای تومور مغزی

مطالعات اولیه نشان می‌دهند کندر برای مبتلایان به تومورهای مغزی مفید است. مصرف روزانه ۴۲۰۰ میلی‌گرم کندر می‌تواند اندازه‌ی تومور مغزی را کاهش بدهد.

کاهش دفعات سردرد خوشه‌ای

مدارک محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد کندر در کاهش دفعات و شدت سردرد خوشه ای مؤثر است.

کاهش علائم سندروم روده‌ تحریک پذیر

مطالعات اولیه نشان می‌دهند که مصرف روزانه ۱۲۰۰ میلی‌گرم کندر به‌مدت ۶ هفته می‌تواند موجب کاهش علائم سندروم روده‌ تحریک پذیر در بیماران بشود.

بهبود دیابت

یکی از خواص کندر، بهبود دیابت است. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف روزانه ۸۰۰ میلی‌گرم کندر بعد از وعده‌ی غذایی، سطح قند خون و کلسترول را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ بهبود می‌دهد.2

کاهش استرس

همانطور که میدانید امروزه استرس و فشار بخشی جدا نشدنی از زندگی است؛ میتوانید از روغن کندر به عنوان عطر استفاده کنید و یا آن را روی شقیقه هایتان بمالید و از استرس خلاص شوید.

تسکین درد کمر با روغن کندر

مسائل زیادی مانند بلند کردن وزنه های سنگین ، ایستادن و نشستن های اشتباه و بارداری میتوانند باعث کمر درد شوند.اگر کمر درد دارید میتوانید این روغن را به صورت موضعی استفاده کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

اگر سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید، باعث بیمار شدن مکرر شما می شود.مصرف کپسول کندر و یا قرار دادن این روغن در کف پا، سیستم ایمنی را تقویت می کند و به فرد برای داشتن زندگی سالم تر کمک می کند.

رفع و کاهش مشکلات بینایی

روغن کندر را در اطراف چشم ها، گونه ها و استخوانهای ابرو به مدت چند ماه بمالید. البته ممکن است باعث ایجاد اشک شود. اما در نهایت به تقویت بینایی کمک شایانی می کند.مالیدن یک قطره روغن کندر در کف دست ها و قرار دادن آنها روی چشم هی باز به مدت پنج دقیقه در روز می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به بینایی را حل و رفع کند.

افزایش و بهبود تمرکز با روغن کندر

استفاده منظم یک یا دو قطره از این روغن بر روی شقیقه ها و پشت گردن باعث افزایش تمرکز فرد می شود.

درمانی موثر برای پوکی استخوان

این گیاه یک درمان موثر برای کاهش و یا جلوگیری از پوکی استخوان می باشد.

درمان مربوط به مشکلات نایژه ها

خواص ضدالتهابی و ضدباکتری این گیاه باعث کاهش عفونت نایژه ها می شود.با کاهش التهاب ، گرفتگی رگ های خونی را رفع می کند. جریان خون در نایژه ها را افزایش داده و درد ناشی از آن را تسکین می دهد.

برای قلب مفید است

کندر، سطح کلسترول و تری گلیسیرید را پایین می آورد و آنها را کنترل می کند. این کار در برابر برخی مشکلات ناشی از کلسترول بالا مانند تصلب شرایین از قلب محافظت می کند.

درمان مجاری ادراری

این گیاه برای مشکلات ناشی از مجاری ادراری نیز مناسب می باشد.3

پی نوشت:
1.www.beytoote.com
2.www.chetor.com
3.www.namnak.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها