خانه » همه » مذهبی » آشنایی با فواید و کاربرد وازلین

دانلود کتاب های امتحان شده

آشنایی با فواید و کاربرد وازلین

عصراسلام: پترولیوم (Petroleum jelly) ترکیبی از روغن‌های معدنی و موم‌ها است که یک ماده ژله‌ای نیمه جامد را تشکیل می دهند. این محصول از زمان کشف رابرت آگوستوس چیسبرو در سال ۱۸۵۹ تغییر چندانی نکرده است. چیسبرو متوجه شد که کارگران برای بهبودی زخم‌ها و سوختگی‌های خود از ژله چسبناکی استفاده می‌کنند. او سرانجام این ژله را به عنوان وازلین بسته بندی کرد.

کاربردهای وازلین:

از بین بردن خشکی پوست

از خشک شدن پوست شما جلوگیری و پوست خشک و آسیب دیده را درمان خواهد کرد.برای این منظور مقدار مناسبی از آن را روی قسمت های خشک پوست نظیر آرنج، قوزک پا، زانو، دست، کف پا و … بمالید و سپس محل مد نظر را با پارچه یا نایلون به خوبی بپوشانید. بهتر است این کار را شب انجام و اجازه دهید وازلین روی پوست شما تا صبح بماند، سپس نایلون یا پارچه را از محل بردارید و پوستی نرم و تازه تر را تجربه کنید.

از بین بردن آکنه

برای از بین بردن آکنه، پوست خود را بشویید وخشک کنید و سپس کمی وازلین روی آن بمالید و اجازه دهید که وازلین پوست تان را پاک سازی کند.

صاف کردن موهای فر و مجعد

استفاده از وازلین برای افرادی که موهای خشک و مجعدی دارند توصیه می شود ، یک لایه نازک از این ژل روغنی را روی موهای خود بمالید.استفاده از آن ،خشکی و وز بودن مو را برطرف می کند و درخشش خاصی به موهای شما خواهد داد.
آنجایی که وازلین ترکیبی از روغن‏‌های معدنی، روغن‏‌های پترولیوم و موم‌‏های طبیعی است، استفاده از آن برای مو تا زمانی که مستقیما روی پوست کف سر استفاده نشود، بلامانع و بی‏‌خطر است.

توصیه می‌‏شود برای جلوگیری از آسیب به فولیکول‏‌های مو، از تماس نرم‏‌کننده موی سر با پوست کف سر اجتناب کنید و موادی که شامل موم‏‌های پترولیوم می‏‌شوند را از کف سر دور نگه دارید.

گرفتگی فولیکول‏‌های مو می‌‏تواند منجر به نازک شدن موها و در نهایت ریزش مو شود؛ از همین رو توصیه می‌‏شود هنگام استفاده از وازلین، دقت لازم را برای دور نگه داشتن وازلین از پوست سر به خرج دهید. در این صورت، استفاده از وازلین برای مو معمولا خطری را برای مصرف‏ کننده به همراه نخواهد داشت.
برای تقویت مژه، می‏‌توانید شب قبل از خواب با استفاده از انگشت، گوش پاک کن یا برس ریمل تمیز مژه‏‌ها را (از ریشه به نوک مژه) وازلین بزنید. احتیاط کنید تا وازلین وارد چشمانتان نشود. در صورت تماس با چشم، بلافاصله چشم را با آب ولرم شستشو بدهید.

خطرات مصرف وازلین

در حالی که وازلین فواید زیادی دارد، فقط باید برای استفاده خارجی باشد. وازلین را نخورید. از استفاده از وازلین به عنوان روان کننده واژن خودداری کنید.

خراسان

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها