خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » آشپزخانه ایرانی

دانلود کتاب های امتحان شده

آشپزخانه ایرانی

طرز تهیه چیزکیک کدوحلوایی

چیز کیک کدو حلوایی نوعی شیرینی کرم مانند و خامه‌ای با طعم ملایم است که رنگ نارنجی کدو حلوایی، زیبایی خاصی به آن می‌بخشد. در ادامه همراه ما باشید تا با طرز تهیه چیزکیک کدوحلوایی آشنا شوید.


طرز تهیه چیزکیک کدوحلوایی

چیزکیک کدوحلوایی

مواد لازم برای کراست
مواد غذایی مقدار
ویفر شکلاتی نه اونس
کره آب شده پنج قاشق غذا خوری
مواد لازم برای لایه کرمی
مواد غذایی مقدار
پنیر خامه ای شانزده اونس
تخم مرغ کامل دو عدد
سفیده تخم مرغ سه عدد
شکر سفید معمولی سه چهارم پیمانه
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
ادویه پای کدو حلوایی یک قاشق چای خوری
عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
آرد همه منظوره یک چهارم پیمانه
مواد لازم برای تزئین
مواد غذایی مقدار
شکلات تلخ یک اونس
شکلات شیرین یک اونس

طرز تهیه چیزکیک کدوحلوایی

در این مطلب می خواهیم دستور تهیه چیزکیک کدوحلوایی و شکلات را به شما عزیزان آموزش دهیم. تهیه این دسر بسیار آسان است و شما می توانید آن را از یک روز قبل آماده کنید و روز مهمانی برش داده و سرو کنید.

همراه ما باشید تا با طرز تهیه این چیزکیک خوشمزه و لذیذ آشنا شوید.

مرحله اول: آماده کردن کراست

ابتدا لایه اول یا کراست را درست می کنیم که برای آن دو پیمانه شکلات خرد نیاز داریم که برای تهیه این مقدار شکلات حدود نه اونس ویفر شکلاتی باید داشته باشیم. ویفر های شکلاتی را داخل غذاساز می ریزیم و خردشان می کنیم.

طرز تهیه چیزکیک کدوحلوایی

طرز تهیه چیزکیک کدوحلوایی

طرز تهیه چیزکیک کدوحلوایی

نکته: برای پودر کردن ویفر ها می توانید آنها را داخل نایلکس بریزید و با وردنه خرد کنید.

ویفرهای پودر شده را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و پنج قاشق غذا خوری کره آب شده اضافه کنید و با چنگال هم بزنید اگر فکر می کنید که مواد خشکند و به هم نمی چسبند می توانید دوباره مقداری کره اضافه کنید. بعد مخلوط را داخل قالب چیز کیک که از قبل چرب شده می ریزیم و قالب را کمی تکان می دهیم تا مواد هم سطح شوند بعد با دست فشار دهید و با مشت کمی لبه ها را محکم تر کنید نیازی نیست که لبه ها صاف باشند چون در انتها خواهید دید که یک چیز کیک شیک حاصل شده است.

طرز تهیه چیزکیک کدوحلوایی

طرز تهیه چیزکیک کدوحلوایی

حالا قالب را داخل فر با دمای سیصد و بیست و پنج درجه فارنهایت به مدت ده تا دوازده دقیقه قرار می دهیم تا آماه شود.  بعد از اینکه کراست آماده شد آن را از فر خارج کرده و اجازه دهید خنک شود در این فاصله می توانید مواد داخل آن را تهیه کنید.

مرحله دوم: آماده کردن مواد داخل چیز کیک

برای درست کردن لایه کرمی چیز کیک ابتدا داخل یک کاسه بزرگ دو عدد پنیر خامه ای زده شده هشت اونسی می ریزیم حالا دو عدد تخم مرغ کامل و سه عدد سفیده تخم مرغ به پنیر خامه ای اضافه می کنیم و در نهایت سه چهارم پیمانه شکر سفید ساده می ریزیم و با همزن دستی هم می زنیم تا خوب با هم ترکیب شوند بعد به مواد پانزده اونس پوره کدو حلوایی کنسروی، یک چهارم قاشق چای خوری نمک و یک قاشق چای خوری ادویه پای کدو حلوایی و در آخر یک قاشق چای خوری عصاره وانیل اضافه می کنیم و همه مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم در این مرحله یک چهارم پیمانه آرد همه منظوره اضافه کرده و دوباره هم می زنیم.
 
نکته: پنیر خامه ای باعث سبک شدن چیز کیک می شود اگر پنیر خامه ای زده شده در دسترستان نیست می توانید از نوع معمولی آن استفاده کنید.

نکته: آرد باعث انسجام چیز کیک می شود.

حالا لایه کرمی چیز کیک آماده است. آن را روی کراست خنک شده داخل قالب می ریزیم.

طرز تهیه چیزکیک کدوحلوایی

مرحله سوم: آماده کردن قسمت شکلاتی چیز کیک

حالا به درست کردن قسمت شکلاتی چیز کیک می رسیم برای این قسمت دو اونس شکلات تلخ و شیرین را آب می کنیم و با قاشق مربا خوری به  صورت دایره هایی که حدود یک اینچ با هم فاصله دارند روی لایه کرمی می ریزیم نگران چکه کردن شکلات نباشید چون می خواهیم به شکلات ها طرح پیچ پیچی بدهیم برای این کار یک سیخ را از بین دایره های شکلاتی رد کرده و به آنها پیچ و تاب می دهیم.

طرز تهیه چیزکیک کدوحلوایی

طرز تهیه چیزکیک کدوحلوایی

طرز تهیه چیزکیک کدوحلوایی

مرحله چهارم: پخت چیز کیک

حالا چیزکیک را داخل فر با دمای سیصد و بیست و پنج درجه فارنهایت به مدت حداقل یک ساعت قرار می دهیم تا بپزد.

نکته: بهتر است زمان را روی پنجاه دقیقه تنظیم کنید اگر در این مدت دیدید که حالت نیم پز دارد و خودش را گرفته آماده است ولی اگر خیلی شل باشد ده دقیقه دیگر زمان دهید تا کاملا بپزد. حالت نیم پز بهتر است چون زمانی که داخل یخچال می گذارید بیشتر خودش را می گیرد این درحالی است که اگر زیادی بپزد زمانی در یخچال می گذارید ترک می خورد.

بعد از گذشت حدود یک ساعت و پخت چیز کیک آن را از فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم به مدت نیم ساعت تا چهل دقیقه خنک شود.

مرحله آخر: سرو و تزئین

بعد از خنک شدن بدون آنکه روی چیز کیک را بپوشانید آن را به مدت چهار ساعت یا یک شب داخل یخچال قرار دهید، بعد می توانید آن را از قالب جدا کرده و روی استند کیک قرار دهید و سر میز بیاورید و اجازه دهید همه از دیدن این کیک زیبا لذت ببرند این کیک بسیار خوشمزه و شیک هست به همین دلیل مناسب مهمانی هایتان خواهد بود.

نکته: اگر روی چیز کیک را بپوشانید و داخل یخچال بگذارید روی آن متراکم شده و جمع می شود و رنگ کدو حلوایی عوض می شود پس بهتر است بدون این که روی آن را بپوشانید در یخچال بگذارید.

طرز تهیه چیزکیک کدوحلوایی

امیدواریم این چیز کیک لذیذ را آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها