خانه » همه » مذهبی » آیا خلقت حضرت عیسی (ع) بدون داشتن پدر، ارزش و امتیاز نیست؟ اگر چنین است؛ چرا این ارزش برای بزرگ ترین مخلوقات خداوند، یعنی پیامبر اکرم (ص) وجود ندارد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

آیا خلقت حضرت عیسی (ع) بدون داشتن پدر، ارزش و امتیاز نیست؟ اگر چنین است؛ چرا این ارزش برای بزرگ ترین مخلوقات خداوند، یعنی پیامبر اکرم (ص) وجود ندارد؟

اگرچه پیامبر گرامی اسلام (ص) از همه پیامبران الهی برتر و والاتر است، ولی این خصوصیت باعث نمی شود که تمام خصوصیات و ویژگی های دیگر پیامبران را داشته باشد، و تولد بدون پدر نیز هرچند در زمان خود می توانست برای ابلاغ پیام الهی و اتمام حجت لازم باشد، ولی بذاته ویژگی خاصی برای شخص محسوب نمی شود.

 

این ویژگی حضرت عیسی (ع) در زمان خود ایشان وسیله خوبی برای تبلیغ احکام الهی بود، اما با توجه به دوران صدر اسلام که شرک ورزی در میان یهودیت و مسیحیت، مستحکم شده بود و مشرکان حجاز نیز عملاً بتان را می پرستیدند، ظهور پیامبری دیگر با تولدی اعجاز آمیز، شاید سرانجامی را به دنبال می آورد که مشرکان، او را فرزند جدیدی برای خدا تلقی کرده و افکار شرک آمیز بار دیگر و در قالبی جدید شکل می گرفت که با هدف پروردگار ناسازگار بود.

 

در همین راستا بود که خداوند در قرآن کریم بارها به پیامبر اسلام (ص) گوشزد می کند که خصوصیت بشری بودنش را برای مردم بیان کند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها