خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » آیا می‌دانستید اولین محصول شیائومی گوشی هوشمند نبود؟

دانلود کتاب های امتحان شده

آیا می‌دانستید اولین محصول شیائومی گوشی هوشمند نبود؟

شیائومی یکی از پنج تولید‌کننده‌ی برتر گوشی‌های هوشمند شناخته شده است. آخرین گزارش‌ها‌ی سهم بازار نشان می‌دهد شیائومی پس از اپل، در جایگاه سوم تولید‌کنندگان برتر گوشی‌های هوشمند در جهان قرار گرفته است.

این شرکت چینی به‌دلیل عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند با قیمت مناسب و امکانات مناسب شهرت زیادی کسب کرده است و اکوسیستم بسیار وسیعی از محصولات دارد؛ از لپ‌تاپ و تلویزیون گرفته تا پلوپز و جاروبرقی. شیائومی و بسیاری‌ از برند‌های فرعی وابسته به این شرکت کم‌و‌بیش همه‌چیز می‌فروشند؛ حتی موبر‌های بینی، ناخن‌گیر، سشوار و پیچ‌گوشی را می‌توان از این شرکت و شرکت‌های وابسته‌ی آن خرید.

شاید فکر کنید شیائومی کارش را با فروش گوشی آغاز کرد؛ اما حقیقت این است که اولین محصول آن گوشی هوشمند و درواقع، سخت‌افزارمحور هم نبود. اولین محصول شیائومی محصولی بود که امروزه تقریبا در گوشی‌های هوشمند این شرکت دیده می‌شود: MIUI.

به‌نوشته‌ی Androidauthority، شیائومی پوسته‌ی اختصاصی اندروید MIUI را اولین‌بار در سال ۲۰۱۰ منتشر کرد و به‌سرعت در سایت‌ها و فروم‌هایی مانند XDA-Developers به‌عنوان جایگزینی برای سایر رام‌های اختصاصی آن زمان در کانون توجه قرار گرفت. درادامه اولین پوسته‌ی MIUI را مشاهده می‌کنید که مبتنی‌بر اندروید 2.2 فرویو (Android 2.2 Froyo) بود.

نسخه‌های اولیه MIUI برای گوشی‌هایی مانند موتورولا مایل استون / دروید، اچ تی سی دیزایر و اچ تی سی HD ۲ و نکسوس اس و نکسوس وان گوگل طراحی شده بود. در آن زمان، شیائومی برای نشان‌دادن این نرم‌افزار، گوشی اختصاصی نداشت.

برخی از ویژگی‌های مهم MIUI در آن روز‌های اولیه شامل صفحه‌قفل تنظیم‌شدنی، پوشه‌ها، پشتیبانی از تم‌ها و امکان حذف برنامه‌ها با کشیدن به بالای صفحه (قابلیتی جدید و منحصر‌به‌فرد برای زمان خود) و اقدامات شخصی مانند فهرست سیاه تماس و پیام‌کوتاه بود. بدیهی است که MIUI در بسیاری از موارد از iOS الهام گرفته است.

پوسته‌ی اندروید شیائومی نیز در آن زمان باتوجه‌به توسعه‌ی جامعه‌محور به علاقه‌مندان اجازه می‌داد ایده‌هایشان را برای آنچه می‌خواهند در نسخه‌های جدید MIUI مشاهده کنند، به‌اشتراک بگذارند.‌ این رویکرد را از آن زمان در سایر شرکت‌ها مانند وان پلاس و پوسته‌ی اختصاصی‌اش با نام Oxygen OS دیده‌ایم. سرانجام شیائومی اولین گوشی‌اش را سال ۲۰۱۱ با نام Mi 1 در چین راهی بازار کرد. جنس بدنه‌ی این گوشی از پلاستیک بود؛ اما از مشخصات پیشرفته‌ای از‌جمله تراشه‌ی اسنپدراگون S3 به‌همراه ۱ گیگابایت رم و ۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارتقادادنی و باتری ۱۹۳۰ میلی‌آمپرساعتی بهره‌مند بود.

MIUI تا امروز اساسی‌ترین بخش گوشی‌های شیائومی محسوب می‌شود و آخرین به‌روزرسانی آن MIUI 12.5 است. این نسخه از پوسته‌ی اندروید ویژگی‌های مانند مدیریت بهتر مجوز، امنیت کلیپ‌بورد، اتصال با رایانه‌های شخصی و تصاویر پس‌زمینه جدید دارد. ناگفته نماند رابط کاربری MIUI حتی به ساعت‌های هوشمند شیائومی نیز راه پیدا کرده است.

هرچند شیائومی می‌توانست مسائل مربوط به سازگاری نرم‌افزاری‌اش را رسیدگی و مدیریت کند، همچنان بدون شک MIUI بخشی مهم از هویت جهانی این شرکت باقی می‌ماند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها