خانه » همه » مذهبی » اختلاف با خواهر- ناراحتی از رفتار بد خواهر

دانلود کتاب های امتحان شده

اختلاف با خواهر- ناراحتی از رفتار بد خواهر


اختلاف با خواهر- ناراحتی از رفتار بد خواهر

۱۳۹۶/۰۲/۳۱


۱۸۸۲ بازدید

سلام خسته نباشید ممنونم بخاطر راهنماییتون.سوال قبلیم باکد۱۰۹۳۹۶۲بود. خواهرم میگه نگاه کن فلانی کلی پول وسرمایه داره شوهروبچه میخوادچیکار به منم میگه توکه کلی پول داری برای خودت خرج کن.بنظر شما من چطورمیتونم جلوش وایسم چیکارکنم مثل خواهرکوچیکم ازمنم حساب ببره ودیگه توی زندگیم دخالت نکنه؟ممنون میشم باز هم راهنماییم کنید؟ممنون

پرسشگر گرامی استقبال شما از پاسخ قبلی ما که ارتباط مجدد شما با این سامانه را به دنبال داشته، شایسته قدردانی و تشکر است و احساس مسئولیت ما را برای ارائه پاسخی دقیق تر بیشتر می نماید.
با توجه به نکاتی که ذکر کرده اید به نظر می رسد قبل از هر چیز لازم است شما اعتماد به نفستان را بالا ببرید تا بتوانید در برابر اعمال ناپسند خواهرتان رفتار مناسبی نشان دهید. چنانچه مایل باشید می توانیم در مکاتبات بعدی بیشتر در اینباره صحبت کرده و راهکارهای افزایش اعتماد به نفس را تقدیمتان کنیم.
در مرحله بعد در حالی که همچنان به رفتار محبت آمیزتان با خواهرتان ادامه می دهید لازم است قاطعانه با وی برخورد کنید.
نیاز به قاطعیت آن‌گاه مطرح می‌شود که مسئله تماس با دیگران در کار است. اشخاص در روابط خود با دیگران، از روش‌های رفتاری گوناگونی چون رفتار انفعالی، رفتار با قاطعیت و رفتار پرخاشگرانه، بهره می‌گیرند. بهترین سبک رفتار، رفتار قاطعانه است که در آن، شخص عقاید و احساسات خود را با رعایت اصل احترام به دیگران و ملاحظه حقوق آنها ابراز کرده و از حق و حقوق خود دفاع می نماید. روش قاطعانه، مانع از آن می‌شود که دیگران از شما سوء استفاده کنند. البته افراد با سبک برخورد قاطعانه، همان طوری که برای باورها و احساسات خود ارزش قایلند شکیبا بوده و به احساسات دیگران نیز بها می‌دهند.
قاطع بودن، بدین معناست که بر احساس هراس خود چیره شوید و از حق خود دفاع کنید؛ ولی حق و حقوق دیگران را نیز ضایع نکنید. کسانی که قاطعیت ندارند، بیش‌تر جاها، نمی‌توانند احساسات خود را ابراز کنند؛ زیرا نگرانند که دیگران در مقام مخالفت حرفی بزنند. آن‌ها که از طرد شدن می‌ترسند؛ با اندیشه‌های دیگران موافقت می‌کنند و راه محافظه کاری می‌پیمایند و از ابراز احساسات خود، خودداری می‌کنند. روش قاطعانه به‌جای رفتار انفعالی (در جایی که شخص می ترسد یا خجالت می کشد که افکار و احساسات خود را بیان کند) و رفتار پرخاشگرانه (که در آن، به احساسات دیگران بهایی داده نمی‌شود) برای به حداقل رسانیدن احساس خشم و هراس در خصوص روابط با دیگران توصیه می‌شود.
مطمئن باشید رفتار مهربانانه توأم با قاطعیت راه را بر دخالتهای بیجای اطرافیانتان خواهد بست.
امیدوارم با توجه و رعایت نکات فوق بتوانید ارتباط مناسبی با خواهرتان پیدا کنید و زندگی شاد و موفقی در پیش رو داشته باشید.
چشم براه مکاتبات بعدی شما هستیم.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها