خانه » همه » مذهبی » از کجا بفهمیم خدا ما را یاری می رساند و با ما است؟ حتّی اگر مسیر را اشتباه می رویم، آیا ما را کمک می کند؟

دانلود کتاب های امتحان شده

از کجا بفهمیم خدا ما را یاری می رساند و با ما است؟ حتّی اگر مسیر را اشتباه می رویم، آیا ما را کمک می کند؟

امدادها و کمک های خداوند شامل دو بخش می شود.

 

1. بخشی که شامل تمام موجودات می شود؛ زیرا خداوند به هر موجودى آنچه لازمه آفرینش او بود داده، و سپس او را در مراحل هستى رهبرى و هدایت فرموده است.

 

2. کمک هایی که مخصوص انسان ها است که خود به دو بخش تقسیم می شود.

 

یک. مربوط به کمک های عام خداوند است که شامل تمام انسان ها می شود: رحمانیبت خداوند اقتضا می کند که یاری و کمکش شامل تمام انسان ها شود، به این معنا که خداوند برای رسیدن به هدف آفرینش با رساندن نعمت هایش همانند فرستادن پیامبران و رساندن باران و … حجت را بر بندگانش تمام نموده و راه هرگونه بهانه ای را بر آنها بسته است.

 

دو. کمک های ویژه و مخصوص: این بخش که بیشتر شامل امور معنوی و روحانی است تنها شامل کسانی است که در مرحله قبل از کمک های معنوی و هدایت الهی به درستی استفاده نموده و خواستار مراحل بعدی و رسیدن به کمال بالاتر باشند، بنابر این بهترین شرطی که در این بخش وجود دارد این که شخص با نیّت پاک خواستار کمک، هدایت و کمال باشد و خودش نیز مقداری از راه را طی نموده باشد و در این طی طریق احیاناً به موانعی برخورد خواهد نمود و یا در تشخیص حقّ به تردید خواهد افتاد که خداوند وعده فرموده که با اعطای بصیرت و فهم او را از این تردید نجات داده و یاری خواهد نماید.

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها