خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » با توجه به کم شدن علاقه کودک نه ماهه به تغذیه از شیر مادر، آیا این به معنای از شیر گرفته شدن او است؟

دانلود کتاب های امتحان شده

با توجه به کم شدن علاقه کودک نه ماهه به تغذیه از شیر مادر، آیا این به معنای از شیر گرفته شدن او است؟

سؤال روز دویست و نود و دوم تولد

با توجه به کم شدن علاقه کودک نه ماهه به تغذیه از شیر مادر، آیا این به معنای از شیر گرفته شدن او است؟

بعضی از کودکان با شروع به تغذیه از غذاهای جامد، علاقه خود را نسبت به شیر مادر از دست می دهند. اطلاعات بیشتر را در این مقاله بیابید.


با توجه به کم شدن علاقه کودک نه ماهه به تغذیه از شیر مادر، آیا این به معنای از شیر گرفته شدن او است؟

به عقیده آن گارت (Anne Garrett) مشاور بین المللی شیردهی و عضو هیئت مدیره  در سانفرانسیسکو، به چند دلیل ممکن است این اتفاق رخ دهد. نخست آنکه در این سن تحرک فرزند شما در حال افزایش چشمگیر بوده و به محیط اطراف خود علاقه مند می شود. چیزهای زیادی برای جلب توجه او وجود دارد و ممکن است نشستن بر دامان شما و دیدن چهره تان برای شیر خوردن به اندازه پیچ و تاب دادن به ماهیچه های خود یا چک کردن رفت و آمدها دیگران برایش هیجان انگیز  نباشد. و از آنجا که چندین ماه است تغذیه از غذاهای جامد را شروع کرده و شاید هم در حال حاضر شروع به امتحان غذای خانواده کرده است، بنابراین احتمالاً خود را با این غذاها سیر می کند، بنابراین به قدر کافی گرسنه نمی باشد که از شیر شما تغذیه نماید. همچنین ممکن است به خاطر کمتر شیر خوردن از سینه های شما، مقدار شیر موجود در سینه ها کاهش یافته و به نوبه خود موجب کمتر شدن علاقه او به شیر خوردن شود به این دلیل که مجبور است بی خود تلاش بیشتری نماید.
 
چنانچه قصد دارید به شیردهی ادامه دهید، مکان آرامی را یافته به طوری که حواس کودکتان به راحتی پرت نشود. گارت پیشنهاد می دهد که: «اگر به اندازه قبل شیر تولید نمی کنید، مایعات بیشتری بنوشید و سعی کنید عمل شیردهی را در دفعات بیشتر انجام دهید». در زمان وعده غذایی شاید بهتر باشد ابتدا به فرزند خود شیر بدهید، سپس او را پشت صندلی نشانده و سپس سیب زمینی و مرغ ریز شده را مقابل او بگذارید. به این ترتیب اشتهای بیشتری برای شیر شما خواهد داشت.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها