خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » با روش های ساده و طبیعی پوستی جوان و شفاف داشته باشید

دانلود کتاب های امتحان شده

با روش های ساده و طبیعی پوستی جوان و شفاف داشته باشید

با روش های ساده و طبیعی پوستی جوان و شفاف داشته باشید

برای روشن کردن پوست صورت ابتدا باید به فکر سلامت و زیبایی درون خود باشید. پس اگر قرار است با روش‌های طبیعی، بدون زحمت و هزینه رنگ و بافت پوست خود را به سمت بهتر و زیباتر شدن هدایت کنید باید به‌دنبال منشا مشکل پوستی خود بگردید.


با روش های ساده و طبیعی پوستی جوان و شفاف داشته باشید

شاید آرزو می کنید که در مقابل دیدگان همه، زیبا و خوش چهره بنظر بیایید و همه از شما راز داشتن پوستی شفاف و روشن را جویا شوند. این یک آرزو نیست، شما قادر هستید با رعایت هفت راهکار طلایی، جوانی و شفافیت را به پوستتان هدیه دهید.

اگر به دنبال عدم رعایت اصول مراقبت پوست، پوستتان خشک، چین و چروک دار، لکه لکه شود، شما به پیری زودرس پوست صورت مبتلا شده اید که اصلا مناسب نیست. زیبایی و داشتن پوستی شفاف و روشن حق شماست.
 

چرا پوست تیره می‌شود‌؟ 

ملانین‌ها همان رنگدانه‌های تعیین‌کننده رنگ پوست ما هستند که هر قدر میزان این رنگدانه در پوست بیشتر باشد پوست تیره‌تر خواهد بود. حالا چه به‌طور ژنتیکی و چه به‌صورت اکتسابی که بر اثر تداخل عوامل مختلف پوست روشن به مرور تیره می‌شود. اما مسئله مهم اینجاست که کیفیت و سلامت رنگدانه‌های پوست رابطه مستقیمی با میزان مراقبت و سبک زندگی سالم یا ناسالم ما دارد.
 
اگر برای این اتفاق دنبال علت می‌گردید، می‌توانید با خود مرور کنید که پوست صورت‌تان در طول روز بدون حفاظت تا چه میزان درمعرض نور خورشید قرار دارد؟ از سلامت جسمی خود به‌ویژه معده و کبد اطمینان دارید؟ دور بودن از ترس، استرس، ناامیدی و حسادت چقدر برای‌تان اهمیت دارد؟ ورزش، خواب کافی و پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم را جدی گرفته‌اید؟ همه این فاکتورها به تنهایی تبدیل به اختلال برای تغییر در هورمون‌ها و تاثیر روی رنگدانه‌ها شده و درنهایت باعث تغییر رنگ پوست و بروز لک‌های تیره صورت می‌شوند. اما برای اینکه راه پرپیچ و خم مقابله با این تیرگی را بیاموزید، باید روش مراقبت از پوست خود را تغییر داده و دستی هم به سر و روی عادات غذایی و سبک زندگی خود بکشید.
 

با روش های ساده و طبیعی پوستی جوان و شفاف داشته باشید

روش‌های طبیعی برای روشن کردن پوست 

برای روشن کردن پوست صورت ابتدا باید به فکر سلامت و زیبایی درون خود باشید. پس اگر قرار است با روش‌های طبیعی، بدون زحمت و هزینه رنگ و بافت پوست خود را به سمت بهتر و زیباتر شدن هدایت کنید باید به‌دنبال منشا مشکل پوستی خود بگردید. از آنجا که تیرگی پوست بیشتر به علت نامناسب بودن تغذیه، پیروی از سبک زندگی ناسالم و قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید یا ابتلا به برخی بیماری‌ها به وجود می‌آید، باید با کمی تغییر، استفاده کافی از میوه و سبزیجات، نوشیدن آب کافی و دوری از استرس، تنش را در شروع کار از قلم نیندازید.
 
تا می‌توانید توت‌فرنگی، لیمو، آناناس، اسفناج، کلم بروکلی و گوجه‌فرنگی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا در کنار خاصیت آنها در روشن کردن پوست، ویتامین‌های لازم برای استحکام و شفافیت پوست صورت تامین شود. نوشیدن شیرتازه، آبمیوه‌های طبیعی و آب کافی را هم فراموش نکنید.
 
ورزش منظم از قدم‌های دیگری است که باید از همین حالا در برنامه روزانه‌تان جایی برای آن درنظر بگیرید تا به وسیله آن سلول‌های پوست نفسی تازه کنند.
 
مراقبت از پوست در برابر آفتاب را تا می‌توانید جدی بگیرید و با سلاح‌هایی مانند ضدآفتاب مناسب، کلاه لبه‌دار و عینک دودی از تیره شدن پوست خود با بروز لک‌ها جلوگیری کنید.
 
سلامت و زیبایی پوست‌تان را هر روز با تمیز کردن آن نه فقط با شستن آب بلکه به کمک پاک‌کننده‌های ملایم و با برداشتن آلودگی‌ها از عمق، تمدید کنید.
 
با تغییر سبک زندگی خودتان را از استرس‌ها و ترس‌ها جدا کنید و برای آرامش خود از ورزش، مطالعه، معاشرت با دوستان و پیاده‌روی کمک بگیرید.
 

برای داشتن پوستی شفاف و روشن چه کنم؟

بدون مالیدن کرم ضد آفتاب بر پوست از منزل خارج نشوید!

تابش مسقیم و طولانی مدت نور خورشید بر وست صورت باعث ایجاد پیری زودرس می گردد. توصیه می کنیم چه هوا سرد باشد چه گرم، چه آفتابی باشد چه ابری، چه صبح زود باشد چه ظهر یا بعد از ظهر، هر وقت قرار است از منزل خارج شوید، کرم ضد آفتاب بر پوست بمالید.

توجه داشته باشید که یک کرم ضد آفتاب خوب باید قدرت اشعه گیری مناسبی هم داشته باشد پس از کرم هایی با SPF بالای 30 استفاده نمایید.
نوع پوست خود را بشناسید!

شما باید با مراجعه به پزشک، نوع پوست خود را بشناسید و از شوینده ها و مواد آرایشی بهداشتی متناسب با جنس پوستتان مصرف نمایید. جنس پوست هر فرد ویژگی های منحصر بفرد خودش را دارد، وقتی خصوصیات پوستتان را بشناسید، گام بزرگی در داشتن پوستی شفاف و روشن برداشته اید.
 

لایه برداری پوست؛ یک اقدام مناسب

لایه‌برداری با دست (بدون استفاده از دستگاه) یا به وسیله برس‌های مخصوص لایه‌برداری به روشن شدن پوست کمک می‌کند فلذا سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌ رود و پوست تازه ای را از زیر لایه‌ی رویی بیرون کشیده می شود.

با روش های ساده و طبیعی پوستی جوان و شفاف داشته باشید

شستشو به اندازه با رعایت اصول صحیح

اصولا روزانه دوبار شستن صورت کافی است. البته مهم این است که بدانید پوست خشک نسبت به پوست چرب به شستشو حساس تر است فلذا توصیه می کنیم یک شوینده مناسب پوست برای شستشوی روزانه انتخاب کنید.

پوست صورتتان را آرام بشویید و کامل آب بکشید، گاهی کف شوینده ها در چین و چروک های بالای پلک و بین مژه ها و ریش و سبیل می ماند که برای پوست اثر مخرب دارد.

دوست عزیزم، وسواس شستشوی صورت یک فکر مزاحم و غیر واقعی است صرفا برای آزار دادن ذهن و سلب کردن آرامشتان! پس با آن مبارزه نمایید. اگر وسواس شستشوی صورت دارید، زیبایی چهره را خیلی سریع از بین خواهید برد. لطفا اعتدال را در شستن پوست صورت رعایت فرمایید و از وسواس دوری کنید.
یک مرطوب کننده خوب انتخاب کنید.

بعد از هر بار شستشوی صورت و استحمام، پوست صورتتان را با مقداری مرطوب کننده مناسب، نه خیلی کم و نه خیلی زیاد، مالش دهید. کرم مرطوب کننده کمک شایان توجهی در داشتن پوستی شفاف و روشن به شما خواهد کرد.
 

روشن کننده های طبیعی پوست

شاید بهره بردن از یکسری مواد طبیعی از قبیل قطعات سیب زمینی، خمیر زردچوبه، قطعات آلوئه ورا، آب نارگیل تازه وغیره اگر روی پوست مالیده شود شاید درجاتی از روشن کردن پوست ایجاد نماید.
 

روش‌های خانگی را برای روشن کردن پوست امتحان کنید: 

بخور

اگر به‌دنبال معجزه برای سفیدی، زیبایی و شفافیت پوست خود هستید، اگر دستگاه بخور ندارید لطفا یک قابلمه آبجوش را روی شعله ملایم گاز قرار دهید. اگر پوست‌تان خشک و حساس است از بابونه خشک و اگر چرب از مخلوط آویشن و نعناع خشک و کمی آبلیموی تازه برای اضافه کردن به آب استفاده کنید.
 
بعد از قل زدن‌های آرام آب درون قابلمه، سر خود را با حوله بپوشانید و صورت‌تان را کاملا درمعرض بخار آب قرار دهید. پوست را برای 10دقیقه بخور داده و پس از آن صورت را با آب خیلی سرد آبکشی کنید. رطوبت پوست را با دستمال کاغذی به آهستگی خشک کنید و درنهایت کمی کرم ویتامین A یا وازلین روی آن بمالید. با این شیوه روشن شدن پوست‌تان بعد از چند هفته قطعی است.
 

ماسک های لایه بردار

استفاده کردن از ماسک های لایه بردار از قبیل عسل، زردچوبه و جوی دوسر، ماست یا شیر و گلاب که دارای خواص ضد اکسیدانی هستند می تواند در لایه برداری سطحی و داشتن پوستی شفاف و روشن موثر باشد.

ماسک توت‌فرنگی: یک پیشنهاد فوق‌العاده برای روشن شدن پوست صورت شما. برای تهیه این ماسک چند توت‌فرنگی را له و یک قاشق غذاخوری آب لیموترش به آن اضافه کنید. آن را روی کل صورت قرار دهید و بعد از 15دقیقه با آب گرم بشویید. با این روش به‌راحتی از تغییر رنگ پوست جلوگیری می‌کنید.
 
ماسک آرد نخودچی و زردچوبه: سه قاشق آرد نخودچی را با نوک قاشق چای‌خوری زردچوبه مخلوط کنید و کمی روغن‌زیتون درون آن بریزید. حالا خمیر به‌دست آمده را برای حدود 20دقیقه روی پوست‌تان قرار دهید و درنهایت آبکشی کنید تا پوست تمیز و روشن شده و برای بازسازی آماده شود.
 
ماسک سفیده تخم‌مرغ: اگر برای سفید شدن پوست‌تان عجله دارید، یک عدد سفیده تخم‌مرغ را هم بزنید تا شبیه کف شود. حالا به آرامی آن را روی پوست خود بمالید و حدود 20دقیقه صبر کنید و بعد صورت‌تان را با آب ولرم و در آخر آب سرد آبکشی کنید. با این روش پوست‌تان در کمترین زمان تغییرات زیادی خواهد کرد.

با روش های ساده و طبیعی پوستی جوان و شفاف داشته باشید

ماست و پوست خشک پرتقال

اگر به دنبال روش‌های خانگی برای سفید و روشن کردن پوست هستید، می‌توانید ترکیبی از ماست و پوست خشک پرتقال را امتحان کنید. ماست حاوی خواص آبرسان است، در حالی که پوست خشک پرتقال می‌تواند پوست را لایه‌برداری کند. با استفاده از پوست پرتقال خشک می‌تواند تولید سلول‌های پوستی جدید را افزایش دهد، در نتیجه رنگ پوست بهبود می‌یابد. ماست هم آسیب پوست را ترمیم می‌کند و سبب هیدراته شدن پوست شما می‌شود.

آیا تمایل دارید از پوست پرتقال خشک شده و ماست برای سفید و درخشان کردن پوست استفاده کنید؟ پس دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

– یک قاشق غذاخوری ماست تازه را با یک قاشق غذاخوری پوست خشک پرتقال مخلوط کنید
– خمیر به دست آمده را روی صورت‌تان بگذارید
– اجازه بدهید به مدت حدود ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند
– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

اگر می‌خواهید به نتیجه‌ی مورد نظرتان برسید، باید این روش درمانی ماسک سفید کننده را به مدت دو هفته تکرار کنید.
 

 لیمو، عسل و شیر

اگر به دنبال روش‌های شگفت‌انگیز طبیعی و خانگی برای سفید و درخشان شدن پوست هستید، نباید آبلیمو را نادیده بگیرید. این ماده که حاوی اسید است، می‌تواند به پوست نفوذ کند و تولید سلول‌های جدید پوست را افزایش دهد. استفاده از آبلیمو می‌تواند پوست شما را به طور طبیعی و موثر روشن کند. با این حال، آبلیمو ممکن الست پوست را خشک و حساس کند. به همین دلیل این است که بسیاری از مردم عسل و شیر هم به آن اضافه می‌کنند. شیر حاوی خواص آرام‌بخش و عسل می‌تواند پوست شما را مرطوب کند. ترکیب شیر، آبلیمو و عسل بهتر از سایر محصولات پوستی شیمیایی است. آیا دوست دارید این ترکیب را برای سفید و درخشان کردن پوست شدن پوست امتحان کنید؟ در این‌جا دستورالعمل آن را می‌بینید:

با روش های ساده و طبیعی پوستی جوان و شفاف داشته باشید

– یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری شیر را در یک کاسه بریزید
– یک قاشق چایخوری عسل را به این کاسه اضافه کنید
– تمام مواد تشکیل‌دهنده را مخلوط کنید
– ترکیب حاصل را روی پوست استعمال کنید
– اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند
– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

اگر تمایل دارید به نتیجه‌ی مورد نظرتان برسید، باید این روش درمانی ماسک سفید کننده را دو بار در هفته و به مدت چند هفته تکرار کنید. یادتان باشد که آبلیمو سبب می‌شود پوست نسبت به نور خورشید حساس‌تر شود. بنابراین، پس از انجام این درمان، باید دست کم ۸ ساعت از خانه خارج نشوید.
 

 جوی دوسر، ماست و گوجه‌فرنگی

ترکیبی از ماست، گوجه‌فرنگی و بلغور جوی دوسر یکی از داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن تمام انواع پوست است. بلغور جوی دوسر دارای خواص رویه‌ساب است، در حالی که گوجه‌فرنگی موجب تولید سلول‌های پوستی جدید می‌شود. ماست دارای خواص آرام‌بخش و مواد مغذی است. اگر دوست دارید پوست درخشان و روشنی داشته باشید، نباید این ترکیب را نادیده بگیرید!

– ماست، گوجه‌فرنگی و بلغور جوی دوسر را (یک قاشق غذا خوری از هر کدام) با هم مخلوط کنید تا خمیر نسبتا سفتی آماده شود.
– خمیر حاصل را روی صورت و گردن‌تان پخش کنید.
– اجازه بدهید به مدت حدود ۳۰ دقیقه بماند
– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

اگر دوست دارید، می‌توانید از یک مرطوب‌کننده مناسب پوست خودتان ستفاده کنید تا مانع خشکی پوست شوید و در عین حال زودتر هم به نتیجه برسید.
 

ماسک سفید کننده با ماست

ماست هم یکی دیگر از مواد خانگی موثر برای سفید و درخشان شدن پوست در طول ۷ روز است. ماست دارای مزایای زیادی برای سلامت پوست و دستگاه گوارش است. این ماده‌ی خوراکی اسید لاکتیک دارد که می‌تواند پوست شما را مرطوب و سفید کند. استفاده از ماست روی پوست‌تان می‌تواند آن را تغذیه و در عین حال نرم کند.

روش انجام این درمان:

– مقدار مناسبی از ماست را روی پوست صورت‌تان استعمال کنید.
– اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند
– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

برای رسیدن به نتایج مطلوب باید این درمان ماسک سفید کننده را چند بار در هفته تکرار کنید. روش دیگر این است که می‌توانید ماست را با یک قاشق غذاخوری عسل یا لیمو به عنوان یکی از ترکیبات خانگی برای سفید و درخشان کردن پوست، مخلوط کنید.

ما اصلا توصیه نمی کنیم که خودسرانه هر ماده طبیعی یا غیر طبیعی که بدستتان می آید، صرف اینکه از دوستان و آشنایان شنیده اید که برای پوست خوب است، بر روی پوست خود بمالید. پوست لطیف ترین بخش بدن است. پس لطفا بدون مشورت با پزشک، چنین اقدامی نکنید. شاید جنس پوستتان با آن ماده طبیعی به ظاهر بی عارضه همخوانی نداشته باشد.

دوست عزیز، لطفا به تبلیغات انواع و اقسام کرم ها و مواد آرایشی که ادعا می کنند در سریعترین زمان پوستتان را بازسازی می کند توجهی نکنید، داشتن پوستی شفاف و روشن کار چندان پیچیده ای نیست. شما با رعایت اصول بهداشتی پوست براحتی به این مهم دست خواهید یافت.

منبع: سایت دکتردکتر
سایت بیتوته
سایت صبح قزوین

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها