خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » بر اثر تحریم‌ها زندگی مردم ایران دچار بحران جدی شده است/تحریم‌های یکجانبه، وضعیت حقوق انسانی را در ایران به خطر انداخته است

دانلود کتاب های امتحان شده

بر اثر تحریم‌ها زندگی مردم ایران دچار بحران جدی شده است/تحریم‌های یکجانبه، وضعیت حقوق انسانی را در ایران به خطر انداخته است

بر اثر تحریم ها زندگی مردم دچار بحران جدی شده است

بین الملل تابناک: «آلنا دوهان» گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد «تاثیر منفی اقدامات یکجانبه قهرآمیز بر بهره مندی از حقوق بشر»، در نشستی خبری درباره سفر خود توضیحات و گزارشی ارائه کرد.

آلنا دوهان در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: امروز گزارش اولیه از نتایج سفر دوازده روزه خود به ایران را منتشر می‌کنم.

النا دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در نشست خبری که امروز در محل کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: من سفری به جمهوری اسلامی ایران داشتم که برای جمع آوری اطلاعات بی غرض و بی طرف برای شورای حقوق بشر بوده است. تمام اطلاعات بررسی و راستی آزمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: من نمایندگان دولت و نمایندگان جامعه‌های مختلف، بخش سلامت و اعضای دانشگاهی را ملاقات کردم.

بر اثر تحریم‌ها زندگی مردم دچار مشکل و وضعیت بدتر شده است

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد اظهار داشت: ایران مشمول تحریم‌های یکجانبه بوده و آمریکا تحریم‌های بزرگ مالی و بانکی را در طول سال‌ها علیه ایران اعمال کرده است. این اقدامات در سال۲۰۱۰ افزایش پیدا کرد و بانک‌های ایران را هم پوشش داد و در سال ۲۰۱۲ نیز تحریم‌های علیه بخش نفتی و کشتیرانی ایران تحمیل شد.

وی ادامه داد: بعد از امضای برجام، تمام تحریم‌های ثانویه برداشته شد و بعد از خروج آمریکا از برجام، تحریم‌ها علیه ایران دوباره بازگشت.

دوهان اظهار داشت: کانادا هم تحریم‌های زیادی علیه بخش‌های اصلی ایران اعمال کرد.

وی افزود: من نمی‌خواهم به آمار بخش خاص اشاره کنم. می‌خواهم به گزارش ما مراجعه کنید که گزارش هشت صفحه‌ای است. ما در این سفر توانستیم تاثیر مخرب تحریم‌ها روی سلامت، آموزش و پرورش، فرهنگ اقتصاد و ورزش و صنایع دستی گذاشته است را بررسی کنیم. تحریم‌ها تاثیر بیشتری روی خانواده‌های کم درآمد و سالمندان داشته است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد اظهار داشت: کمک‌های سازمان‌ها به دلیل مشکلاتی که در زمینه انتقال پول وجود دارد، تاثیری نداشته است. زندگی مردم دچار مشکل و وضعیت بدتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید کاملا در برابر این اقدامات ایمن باشد چراکه به عموم مردم خدمات ارائه می‌دهد، گفت: بنده دغدغه دارم که تحریم‌های یکجانبه حقوق بشر را نقض می‌کند. بسیاری از شرکت‌ها و نهاد‌ها را دچار نقض قانون کرده است.

تحریم‌های یکجانبه وضعیت حقوق انسانی را در ایران به خطر انداخته است

دوهان تاکید کرد: تحریم‌های یکجانبه وضعیت حقوق انسانی را در ایران به خطر انداخته و به معشیت مردم و طبقه آسیب پذیر، آسیب زده است. این تحریم‌ها باعث مشکلات تبادل مالی و بانکی شده و باعث گشته دریافتی‌های ایران با مشکل مواجه شود و اتباع کشور‌های دیگر هم با مشکل روبرو شده‌اند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر زندگی مردم گفت: این موضوع در مورد مسائل مربوط به دارو مشکل ایجاد کرده است. تحریم قطعات یدکی و نرم افزار‌ها و تکنولوژی و دارایی‌های بلوکه شده ایران موجب شده تا ایران نتواند به دارایی‌های خود دسترسی پیدا کند و موجب مشکلات زیادی برای مردم ایران شده است.

وی تاکید کرد: کاهش درآمد دولت برای صادرات کالا، سلامت و بهداشت و اقتصادی مردم را به خطر انداخته است، بحث ایجاد محدودیت در واردات دارو به ایران، نقض حقوق بشر است.

دوهان اظهار داشت: تحریم‌ها موجب کاهش کیفیت زندگی مردم ایران شده است و این مسئله باعث گشته که شرکت‌های خصوصی به دنبال راه‌های جایگزین باشند تا در تجارت بین المللی حضور داشته باشند. حتی مقالات علمی دانشمندان ایرانی برگشت می خورد و حق آموزش آکادمیک و فعال را پایمال می‌کند. تحریم‌ها مانع از کمک‌های حقوق بشری به ایران شده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد گفت: تحریم‌ها از جنبه اقتصادی مانع از این شده که دولت کمک‌های مستمری را به مردم پرداخت کند، به دلیل تحریم‌ها، دولت ایران قادر به تأمین خدمات کافی به اتباع و پناه جویان خارجی نبوده است. به دلیل وضعیت اقتصادی، حق استخدام و شغل و حق مردم ایران نقض و موجب پایمال شدن حق مردم ایران شده است. این تحریم‌های یک طرفه قابل توجیه نیست.

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها