خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » به چه علت فرزندم با مراقبان دیگر خوش رفتار است اما با من رفتار بدی دارد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

به چه علت فرزندم با مراقبان دیگر خوش رفتار است اما با من رفتار بدی دارد؟

سؤال روز سیصد و هجدهم تولد

به چه علت فرزندم با مراقبان دیگر خوش رفتار است اما با من رفتار بدی دارد؟

رفتار کودکان در حضور افراد دیگر و زمانی که با والدین خود هستند گاهی می تواند متفاوت باشد. در این مقاله علل آن را مورد بررسی قرار داده ایم.


به چه علت فرزندم با مراقبان دیگر خوش رفتار است اما با من رفتار بدی دارد؟

بایستی بگوییم که شما تنها نیستید و این سؤالی است که بسیاری از والدین آن را مطرح می کنند. لطفاً متوجه باشید که فرزندان ما بهترین و بدترین رفتار و حالات روحی خود را برای کسانی که بیشتر از همه دوستشان دارند، نگه می دارند. و این افراد، ما والدین هستیم! مطالعات صورت گرفته نشان می دهند که خردسالان هنگامی که تحت مراقبت افراد دیگر قرار دارند به نوعی خود را در حالت خنثی نگه می دارند، اما زمانی که احساس امنیت و آرامش در کنار مادر و پدر بودن را دارند خود واقعی شان را بروز می دهند.
 
این امر همچنین بخشی از واکنش آنها نسبت به قرار گرفتن تحت مراقبت دیگران است، به این معنی که پس از دیدار مجدد ما را به خاطر ترک آنها مجازات می کنند. البته قابل درک است چرا که فرزندانتان شما را می خواهند و هیچ راهی برای کنترل این وضعیت یعنی سپرده شدن به شخصی دیگر یا فرستاده شدن به مهد کودک ندارند. اما احساس گناه نکنید، صبوری بعد از جدایی و نشان دادن به فرزندتان از اینکه احساسات او را می فهمید به او کمک می کند زمانی که در کنارش نیستید بهتر بتواند با آن کنار آید. همچنین به او نشان می دهد که شما به احساسات خوب یا بد او احترام می گذارید که خود می تواند برای رشد عاطفی او مفید باشد.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها