خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » بیدار شدن خواهر و برادر بزرگتر کودک پنج ماهه به علت گریه او در حین آموزش خواب را چگونه می توان مدیریت کرد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

بیدار شدن خواهر و برادر بزرگتر کودک پنج ماهه به علت گریه او در حین آموزش خواب را چگونه می توان مدیریت کرد؟

سؤال روز صد چهل و پنجم تولد

بیدار شدن خواهر و برادر بزرگتر کودک پنج ماهه به علت گریه او در حین آموزش خواب را چگونه می توان مدیریت کرد؟

در این مقاله به راهکارهایی جهت رفع مشکل گریه کودک پنج ماهه در حین آموزش خواب و بیدار کردن دیگر اعضای خانواده اشاره شده است.


بیدار شدن خواهر و برادر بزرگتر کودک پنج ماهه به علت گریه او در حین آموزش خواب را چگونه می توان مدیریت کرد؟
آموزش خواب به کودک کار آسانی نیست، اما روش هایی وجود دارد که می توان آن را برای سایر افراد خانواده قابل تحمل ساخت. می توانید دستگاه تولید نویز سفید (white noise) یا صدای آرامبخشی را برای اتاق کودک بزرگتر خود خریداری کنید. (همچنین می توانید یک موسیقی آرامش بخش را در حالت تکرار پخش کنید). همینطور بهتر است در مورد شرایط حاکم با فرزند بزرگتر خود صحبت کنید. برایش توضیح دهید که برادر یا خواهر کوچک او در حال یادگیری نحوه خوابیدن در طول شب است و یادآور شوید که وقتی با صدای او از خواب بیدار می شود، چگونه دوباره خود را بخواباند. با یکدیگر برنامه ریزی کنید که اگر از خواب بیدار شد چگونه مجدداً کاری کند تا به خواب برود. به عنوان مثال به او بگویید که «چشمهایت را ببند و خرس کوچولویت را بغل کن و به قصه ای که قبل از خواب برایت تعریف کردم فکر کن». زمانی که فرزند بزرگتر شما بیدار شد، به اتاق او رفته و برایش با حالت زمزمه و صدایی آرام آنچه اتفاق افتاده است را توضیح دهید.  «داداش شما گریه می کنه به خاطر اینکه به راحتی نمی تونه بخوابه». هیچ چراغی را روشن نکنید و کاری انجام ندهید که موجب شود بیش از پیش بیدار شود. به او برنامه از قبل تعیین شده را یادآور شوید و هر مرتبه که بیدار می شود طبق برنامه عمل کنید. می توانید بگویید: «مامان بغلت می کنه و شما را می بوسه، بعدش همه باید تا صبح بخوابیم». مهم است که صبور باشید. شاید برای مدتی مجبور به مدارا با دو کودک بدقلق خود باشید یعنی تا زمانی که فرزند کوچکترتان بتواند بیاموزد که تمام شب را بدون بیدار شدن به خواب رود. به این فکر کنید که شما بزرگسال هستید و می توانید از عهده این اوقات سخت برآیید. بنابراین ثابت قدم باشید و ساعات منظمی را برای خواب شبانه و چرت روزانه فرزندانتان تعیین کنید و به زودی روزی فراخواهد رسید که همه در خانه از خواب شبانه خوبی برخوردار خواهند شد.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (Baby Tracker)

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها