هولوگرافی، روشی از تصویربرداری و تولید تصاویر سه‌بعدی به صورت مجازی است. با وجود داشتن یک تاریخچه‌ی قدیمی، از زمان استفاده‌ی جدی از هولوگرافی در حوزه‌ی فناوری، بیش از پیش این علم جذاب‌تر شده است. به طوری که بسیاری، آینده‌ی ارتباطات را گره‌خورده در هولوگرافی می‌‌دانند. روش‌‌های مختلفی برای تولید این تصاویر مجازی که هولوگرام نام دارند وجود دارند. اما آیا تا به حال به این فکر کردید که خودتان می‌توانید تصاویر هولوگرام را بدون نیاز به تجهیزات مخصوص، تولید کنید؟ آن‌‌ هم به صورت سه‌بعدی و به وسیله‌ی گوشی تلفن همراه‌تان؟

 

برای این کار تنها به چند وسیله‌ی کوچک که در خانه‌تان پیدا می‌شود احتیاج دارید: کاغذ شطرنجی، قاب پلاستیکی شفاف یا شیشه‌ای CD، چسب، خودکار، گوشی تلفن هوشمند و چاقو یا کاتر.

سپس (ترفندستان) کافی است طبق روشی که درون ویدیویی که در ادامه قرار گرفته است عمل کنید: روی کاغذ شطرنجی یک الگو با اندازه‌های تعیین‌شده ایجاد کنید. پس از بریدن الگو از روی کاغذ آن را روی قاب CD قرار دهید و طبق آن سطح قاب را خط‌کشی کنید. با کاتر یا چاقو، سطح قاب را ببرید. این کار را سه بار دیگر تکرار کنید. 4 سطح بریده‌شده را به وسیله‌ی چسب مطابق آن‌‌چه که درون ویدیو مشاهده می‌‌‌کنید به هم بچسبانید و روی صفحه‌ی نمایش گوشی قرار دهید.

اکنون در صورتی که یک ویدیوی مخصوص هولوگرام را پخش کنید، تصویر هولوگرام را در میان شی ساخته‌شده خواهید دید. برای دریافت این‌‌گونه ویدیوها کافی است عبارتی نظیر hologram videos را در موتورهای جستجو،‌ جستجو نمایید. همچنین ویدیوی دیگری که در ذیل قرار گرفته است یک ویدیوی مخصوص هولوگرام است که می‌‌توانید از آن برای آزمایش چیزی که ساخته‌اید کمک بگیرید.

ویدیو از Kasra

ویدیو از Kasra