خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » شیوه انجام ختنه کودک به چه صورت است؟

دانلود کتاب های امتحان شده

شیوه انجام ختنه کودک به چه صورت است؟

سؤال روز سیصد و هشتم تولد

شیوه انجام ختنه کودک به چه صورت است؟

در این مقاله برخی مزایا و شیوه های انجام ختنه نوزاد پسر مورد بحث قرار گرفته است.


شیوه انجام ختنه کودک به چه صورت است؟

به گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، کمی کمتر از دو سوم نوزادان پسر در آمریکا ختنه می شوند. شیوه انجام آن شامل برداشتن پوست ناحیه ختنه گاه (پره پوست یا پیش پوست) آلت تناسلی و نمایان ساختن سر آلت با عمل جراحی است. به گفته وانسا الیوت (Vanessa Elliott) پزشک متخصص اورولوژی، ختنه فوائد اثبات شده بسیاری دارد که از جمله آن می توان به کاهش خطر ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری، سرطان آلت تناسلی و انتقال اچ آی وی یا ایدز (HIV/AIDS) اشاره کرد. اما عوارض جانبی بالقوه ای نیز با آن همراه است که متداول ترین آنها خونریزی و عفونت می باشد.
 
به گزارش گروه ویژه در سال 2012 و به تشخیص آکادمی اطفال آمریکا (AAP) مزایای پزشکی ختنه بیش از خطرات آن است. با این حال توصیه این آکادمی آن است که والدین می توانند با توجه به توجهات فرهنگی، اخلاقی و مذهبی خود تصمیم به انجام آن بگیرند. در این بخش هر آنچه لازم است در خصوص فرایند ختنه بدانید یعنی از آماده سازی های لازم تا روند بهبودی را به اطلاعتان می رسانیم.
 

شیوه های انجام ختنه

سه نوع روش و ابزار اصلی برای ختنه وجود دارد که کلامپ گومکو (Gomco clamp)، کلامپ موگن (Mogen clamp) و دستگاه پلاستیبل یا حلقه پلاستیکی (Plastibell device) را شامل می شود. پزشک می تواند روش مناسب را برای نوزاد تازه به دنیا آمده شما تعیین کند.
 

کلامپ گومکو

ختنه با گیره یا کلامپ گومکو از جمله متداول ترین نوع در آمریکا به حساب می آید. در این روش پزشکان ابتدا پیش پوست یا پوست ناحیه ختنه گاه را با استفاده از یک پروب یا سوند از سر آلت جدا می کنند. وسیله ای شبیه به زنگوله به زیر پوست ناحیه ختنه گاه وارد شده و سر آلت را می پوشاند. سپس پزشکان پیش پوست را از روی زنگوله کشیده و کلامپ را محکم می کنند به طوری که پیش پوست را فشرده تا جریان خون در آن متوقف شود. پزشکان پوست ختنه گاه را با چاقوی جراحی بریده و به مدت پنج دقیقه کلامپ را بر روی آلت باقی می گذارند تا خون لخته شود.
 

کلامپ موگن

پس از جدا شدن پوست ختنه گاه به وسیله یک پروب، این پوست بر روی نوک آلت کشیده می شود. سپس پزشکان پیش پوست را درون گیره فلزی قرار داده و آن را با چاقوی جراحی می برند.
 

تکنیک پلاستیبل

برای شروع پزشکان پوست ختنه گاه را از سر آلت جدا می کنند. سپس یک حلقه پلاستیکی را زیر پیش پوست وارد کرده و یک ریسمان استریل را دور آن می بندند.  این امر خون رسانی به پیش پوست را متوقف می سازد. پزشکان حلقه پلاستیکی را بر روی آلت باقی می گذارند و خود طی 7 تا 10 روز به طور طبیعی (همراه با پوست اضافی ناحیه ختنه گاه) افتاده و از بین می رود.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها