اگر از گوشی iPhone استفاده می‌کنید و برای مطالعه‌ی متون ریز نیازمند ذره‌بین شدید، با استفاده از قابلیتی که در سیستم عامل iOS وجود دارد می‌توانید به آسانی دوربین گوشی خود را به یک ذره‌بین تبدیل کنید. در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

 

پیش از هر چیز دقت کنید این قابلیت در iOS 10 اضافه شده است. در نتیجه اطمینان پیدا کنید سیستم عامل خود را به این نسخه به‌روز کرده باشید.
 

برای فعال‌سازی ذره‌بین، ابتدا وارد Settings شده و General را لمس کنید.
 

سپس Accessibility را انتخاب کنید.
 

اکنون Magnifier را لمس نمایید.
 

حال گزینه‌ی Magnifier را فعال نمایید. همچنین اگر مایلید نور صفحه به طور خودکار به هنگام فعال‌سازی ذره‌بین تنظیم شود، گزینه‌ی Auto-Brightness را نیز فعال کنید.
 

اکنون برای اجرای ذره‌بین، سه بار کلید Home را به طور پیاپی فشار دهید. اگر ذره‌بین تنها گزینه‌ای باشد که با فشردن سه کلید فعال می‌شود، بلافاصله اجرا خواهد شد. در غیر این صورت از شما در خصوص اجرای فرمان مورد نظر سوال می‌شود که بایستی Magnifier را لمس کنید.
 

 

حال ذره‌بین با حدأقل بزرگ‌نمایی باز خواهد شد. با حرکت دادن اسلایدر در پایین صفحه، می‌توانید میزان بزرگ‌نمایی را بیش‌تر کنید.
 

همچنین (ترفندستان) اگر در یک محیط تاریک هستید با لمس آیکن فلش، می‌توانید از نور فلش استفاده کنید. علاوه بر این برای متمرکز کردن فوکوس تصویر نیز می‌توانید آیکن قفل را لمس کنید.
 

از دیگر قابلیت‌های خوب این ذره‌بین امکان ثابت نگه داشتن یک فریم خاص با لمس دکمه‌ی بزرگ ثبت فریم است. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست دست خود را به طور مداوم در یک زاویه‌ی خاص نگه دارید.
 

 

همچنین با لمس دکمه‌ی Filters می‌توانید به صورت دستی، تنظیمات رنگ و نور تصویر را تغییر دهید و فیلترهای مختلف را بر روی تصویر اعمال کنید.
 

با لمس دکمه‌ی Invert Filters نیز می‌توانید فیلترها را به صورت معکوس بر روی تصویر اعمال نمایید.
 

 

ویدیو از Kasra