خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » کار هایی که افراد دارای ذهن قدرتمند هر روز انجام می دهند

دانلود کتاب های امتحان شده

کار هایی که افراد دارای ذهن قدرتمند هر روز انجام می دهند

کار هایی که افراد دارای ذهن قدرتمند هر روز انجام می دهند

همه‌ی ما گاهی در زندگی‌مان به نقطه‌ای می‌رسیم که قدرت ذهنی‌مان توسط دوست یا همکاری مشکل‌آفرین، شغلی خسته‌کننده و فرسایشی یا رابطه‌ای پرکشمکش آزموده می‌شود.


کار هایی که افراد دارای ذهن قدرتمند هر روز انجام می دهند

همه‌ی ما تمایل داریم که دوستانی خوب، شغلی مناسب و روابطی پایدار داشته باشیم و با اینکه داشتنِ همه‌ی این موارد بسیار ساده به نظر می‌رسند، اما واقعا اینگونه نیست و بسیار چالش‌برانگیز و دشوار است. البته قدرت ذهنی نیز مانند سایر مهارت‌ها اکتسابی بوده و قابل یادگیری است. در این مقاله با چند عادت افرادی که ذهنی قدرتمند دارند، آشنا می‌شوید.

«اِیمی مورین»، روان‌درمانگر، در کتابی با عنوانِ «۱۳ کاری که افرادی با ذهن قدرتمند هرگز انجام نمی‌دهند» می‌نویسد: «ژنتیک، شخصیت و تجریبات زندگی‌ شما، همگی در قدرت ذهنی‌تان نقش دارند.»

از آنجا که ما می‌دانیم افرادی با ذهنی قدرتمند چه کارهایی را انجام نمی‌دهند، بنابراین از مورین درباره‌ی عادات مهم چنین افرادی سؤالاتی مطرح کردیم.

در ادامه، چند کاری را که افرادی با ذهن قدرتمند هر روز انجام می‌دهند، می‌خوانید.

هیجانات‌شان را تحت نظر دارند

اکثر مردم اینطور فکر می‌کنند که افرادی با ذهن قدرتمند هیجانات‌شان را سرکوب می‌کنند، در حالی که مورین می‌گوید: «چنین افرادی کاملا از هیجانات‌شان آگاهند. آنها در طول روز هیجانات‌شان را پایش می‌کنند و متوجه هستند که احساسات‌شان چگونه روی افکار و رفتارشان تأثیر می‌گذارند. آنها می‌دانند که گاهی برای دستیابی به بالاترین حد از پتانسیل‌های‌شان باید کاملا مخالف چیزی که احساس می‌کنند، رفتار کنند.»

خوش‌بینیِ واقع‌بینانه را تمرین می‌کنند

داشتن دیدگاه مثبت همیشه ممکن نیست و منفی‌نگریِ بیش از اندازه نیز نتیجه‌ی عکس دارد.

مورین می‌گوید: «افرادی با ذهن قدرتمند درک می‌کنند که افکارشان همیشه درست نیستند و تلاش می‌کنند تا ساختار منفی‌نگری‌شان را تغییر دهند. آنها افکار بیش از حد منفی را با مکالمه‌ای درونی و واقع‌بینانه با خودشان جایگزین می‌کنند.»1

به راحتی مشکلات خود را حل می‌کنند

«مورین» درباره افراد با ذهن قدرتمند می‌گوید: «کسانی که ذهن قدرتمند دارند، خود را نگران کارهای بی نتیجه نمی‌کنند.» پس به‌جای این که از مشکلات خود ناراحت شوید و گله و شکایت کنید و مدام بگویید کاش این اتفاق نمی‌افتاد، به دنبال دلیل اشتباه باشید و تلاش کنید آن‌ها را برطرف کنید. یاد بگیرید چطور خطرات را محاسبه کنید و بعدازآن به سمت جلو بروید.

با خودشان بسیار مهربان‌اند

افرادی که ذهن قدرتمند دارند، خود را برای اشتباهات سرزنش نمی‌کنند و همواره با خودشان مهربان هستند، آن‌ها به‌گونه‌ای با خود حرف می‌زنند که انگار با یک دوست صمیمی صحبت می‌کنند. «مورین» در این باره می‌گوید: «افراد با ذهن قدرتمند در مقابل انتقادات درونی خود می‌ایستند. آن‌ها اشتباهاتشان را می‌بخشند و برای دست‌یابی به اهداف، به خود روحیه می‌دهند.»

مرزبندی‌های صحیحی دارند

افراد با ذهن قدرتمند همواره روی قدرت خود متکی هستند. «مورین» در این باره می‌گوید: «وقتی مرزهای فیزیکی و احساسی درستی نداشته باشید، قدرت خود را از دست می‌دهید؛ اما همواره کسانی که ذهنی قدرتمند دارند با رفتار قاطعانه برای خود مرزبندی‌های درستی به وجود می‌آورند. این افراد خود را مسئول رفتارها، احساسات و افکارشان می‌دانند و نمی‌گذارند کسی برای آن‌ها تصمیم بگیرد.»

کار هایی که افراد دارای ذهن قدرتمند هر روز انجام می دهند

زمان را به‌خوبی مدیریت می‌کنند

«مورین» در این باره می‌گوید: «افرادی که ذهن قدرتمند دارند به زمان اهمیت می‌دهند و آن را منبعی محدود تلقی می‌کنند.» آن‌ها همواره در تلاش‌اند تا از وقت خود به بهترین وجه ممکن استفاده کنند. او ادامه می‌دهد: «این افراد بیشتر روی کارهای نتیجه‌بخش و پربازده تمرکز دارند و انرژی و وقت خود را برای مرور گذشته و کینه‌ورزی هدر نمی‌دهند.»2

آنها از چیزهایی که نمی‌توانند کنترل کنند، می‌گذرند

تمرکز بر آنچه که کنترل آن دست ما نیست، انرژی و توجه ما را از کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم، می‌گیرد. افراد با ذهنیت قوی، هرگز تلاش نمی‌کنند که همه چیز را مدیریت کنند. آنها به جای نگرانی درمورد کارهایی که توانایی انجامشان را ندارند، انرژی و زمان خود را صرف کارهای شدنی می‌کنند.

آنها به گذشته نگاه می‌کنند، اما در حال زندگی می‌کنند و از آن لذت می‌برند و در عین حال برای آینده برنامه ریزی می‌کنند

افراد با ذهنیت قوی، تنها برای یادگیری و کسب تجربه، یا افتخار کردن به گذشته خود نگاه می‌کنند و از آن درس می‌گیرند. آنها می‌دانند که لحظه‌ای بهتر از اکنون وجود ندارد.

آنها خطرات را می‌سنجند

این افراد، در تمام شرایط محتاط هستند و تمام عواقب و جوانب هر موضوع را شناسایی و بر اساس آن انتخاب‌های هوشمندانه انجام می‌دهند. این بدان معنی نیست که آنها ریسک نمی‌کنند. آنها کاملا می‌دانند که تمام اعمالشان بازخورد دارد، پس به صورت آگاهانه رفتار می‌کنند.

آنها اتفاقات غیرمنتظره را با آغوش باز می‌پذیرند و از آنها بهترین استفاده را می‌کنند

افراد با ذهنیت قوی، همیشه با استرانژی تفکر مثبت، مسیر روشن زندگی خود را پیدا می‌کنند. آنها هرگز نقش قربانی را نمی‌پذیرند و به دنبال یافتن مقصر نیستند. آنها بدبختی‌های زندگی خود را با دیگران مقایسه نمی‌کنند. این افراد تصمیم می‌گیرند که به ناراحتی‌ها و موانع غلبه پیدا کنند و آنها را به نفع خود تغییر دهند. آنها به اندازه کافی انعطاف‌پذیر هستند که بتوانند خود را با شرایط نامطلوب وفق دهند.

آنها اهل سخنان بی‌مورد و بی‌فایده نیستند

افراد دارای ذهنیت قوی، بر روی جنبه مثبت زندگی خود تمرکز دارند. آنها انرژی خود را صرف بهبود بخشیدن به خود می‌کنند. آنها با ایمان و خلوص زندگی می‌کنند و از اشتباهات دیگران؛ بدون گسترش آن در جاهای مختلف و شایعه‌پراکنی؛ درس عبرت می‌گیرند.3

تمام تلاش‌شان را برای عملی کردن اهداف‌شان می‌کنند

عملی کردن اهدافِ زندگی‌تان، آن هم به طور موفقیت‌آمیز، نیازمند صرف زمان است. افرادی با ذهنی قدرتمند این را می‌دانند و روی اصلِ مطلب تمرکز می‌کنند و به یاد دارند که انتخاب‌های امروزشان آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

در پیِ قوی‌تر شدن هستند

مورین می‌گوید: «افرادی با ذهنی قدرتمند چالش‌های هرروزه را به شکل فرصت‌هایی برای توانمندتر شدن می‌بینند.» به علاوه، آنها هرگز از پای نمی‌نشینند و خودشان را به اندازه‌ی کافی قدرتمند نمی‌دانند. از دید آنها همیشه جای پیشرفت وجود دارد.

او می‌گوید: «آنها می‌دانند همان‌طور که افرادی با بدنی قدرتمند برای خوش‌اندام ماندن نیاز به تمرینات ورزشی دارند، خودشان نیز برای پیشگیری از ضعیف شدن ذهن‌شان، باید عضلات آن را تمرین دهند.»

پیشرفت‌شان را بررسی می‌کنند

اینکه هر کاری که در توان‌تان است، انجام دهید، می‌تواند شما را در دستیابی به بالاترین و بیشترین حد از استعدادهای‌تان یاری کند. این راه با شناسایی نقاط ضعف‌تان و سپس در پیش گرفتن روشِ «بهانه بی‌ بهانه!» آغاز می‌شود.مورین می‌گوید: «افرادی با ذهن قدرتمند به جای بهانه تراشیدن برای اشتباهات یا شکست‌های‌شان، توضیحاتی می‌یابند که برای بهتر پیش رفتن به آنها کمک‌ خواهد کرد.»4

پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.article.tebyan.net
3.www.eghtesadonline.com
4.www.vista.ir

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها