خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » تخلیه ترشحات چشمی در کودک نشانه چیست؟

دانلود کتاب های امتحان شده

تخلیه ترشحات چشمی در کودک نشانه چیست؟

سؤال روز دویست و نود و هشتم تولد

تخلیه ترشحات چشمی در کودک نشانه چیست؟

در این مقاله می توانید در خصوص تخلیه اشک و ترشحات چشمی اطلاعاتی بدست آورید.


تخلیه ترشحات چشمی در کودک نشانه چیست؟

بدن به طور معمول به منظور شستشو و محافظت از چشم ها به طور مداوم اشک تولید می کند. آنها از طریق مجاری کوچکی واقع در گوشه چشم نزدیک به بینی تخلیه شده و همزمان دوباره پر می شوند. مسدود شدن یکی از این دو مجرای کوچک امری بسیار معمول به حساب می آید. در صورت وقوع چنین اتفاقی، کودک ممکن است دچار تخلیه ترشحات کمی مایل به زرد (قی کردن چشم) و پوسته یا کبره (به دلیل تبخیر لایه اشک اضافی) به ویژه به هنگام بیدار شدن از خواب شود.
 
کودکانی که مجاری اشک آنها مسدود می شود اغلب در طول سال اول هرچند وقت یکبار دچار این وضعیت می شوند. می توانید با یک دستمال تمیز کبره اطراف چشم او را پاک کنید. ماساژ ملایم در اطراف مجاری می تواند کمی از انسداد آن جلوگیری کند.
 
 کودکانی که سیستم تخلیه آنها هنوز هم در معرض انسداد قرار دارد همچنین ممکن است دچار عفونت شوند، بنابراین چنانچه قسمت سفیدی چشم به رنگ قرمز درآمد یا علائم جدیدی مشاهده شد، بسیار اهمیت دارد که این وضعیت توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد. همچنین در صورتی که مقدار تخلیه به طور فزاینده ای افزایش یافت یا چنانچه پس از یک سالگی هنوز هم این وضعیت اتفاق می افتد، کودک بایستی تحت معاینه چشم پزشک قرار گیرد.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها