مدت زمان زیادی از عرضه نرم‌افزار مسنجر گوگل به نام Google Talk می‌گذرد. این نرم‌افزار قابلیت‌ها و توانایی‌های منحصری به فردی دارد که می‌تواند با اولین استفاده شما را مجذوب خود کند. در صورتی که از کاربران دائمی گوگل و هم‌چنین Gmail هستید، می‌توانید با بهره‌گیری از GTalk دیگر خود را کاملاً گوگلی کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی ترفندهای جالبی پیرامون این نرم‌افزار بپردازیم.

Bold کردن متن
ممکن است دوست داشته باشید در هنگام وارد کردن متن در صفحه چت، نوشته خود را به حالت Bold یا توپر در بیاورید. برای این کار کافی است نوشته خود را در میان دو * قرار دهید. به عنوان مثال:

*این متن به شکل توپر نمایش داده خواهد شد*

Italic کردن متن
یکی از دیگر از قابلیت‌های GTalk در داخل صفحه چت امکان کج کردن یا Italic کردن متن است. بدین منظور نیز متن خود را در میان دو _ قرار دهید. همانند:

_این نوشته ایتالیک خواهد بود_

رفتن به سطر بعدی
در کلیه نرم‌افزارهایی که امکان تایپ کردن وجود دارد (ترفندستان) با زدن دکمه Enter مکان‌نما به سطر بعدی خواهد رفت، اما در GTalk با زدن Enter متن شما ارسال خواهد شد. برای رفتن به سطر بعدی در قسمت تایپ کردن پنجره چت، کافی است دکمه Shift را نگاه دارید و سپسEnter بزنید.

Minimize کردن پنجره چت
در صورتی که مشغول چت کردن هستید می‌توانید تنها با فشردن دو کلید ترکیبی Alt + Esc پنجره چتی که باز است را به حالت Minimize یا کمینه دربیاورید.

Restore نمودن پنجره چت
یکی دیگر از توانایی‌های جالب Google Talk امکان Restore یا بازیابی پنجره چت است. بدین شکل که ممکن است اشتباهأ یک پنجره چت خود را ببندید. با استفاده از این ترفند می‌توانید پنجره بسته شده را مجدد باز نموده و متون چت را نیز داشته باشید. برای این کار کلید Win را به همراه Esc بزنید.

باز کردن چندین Google Talk
در حالت عادی شما می‌توانید تنها یک‌بار نرم‌افزار GTalk را اجرا کنید و آن را در حالت اجرا داشته باشید. اما با این ترفند می‌توانید چندین پنجره متعدد باز کرده و با اکانت‌های دیگرتان نیز لاگین کنید. بدین منظور از منوی Start وارد Run شوید و عبارت زیر را به طور کامل و دقیق وارد کرده و Enter بزنید:

C:/Program Files/Google/Google Talk/googletalk.exe" /nomutex"

دقت کنید منظور از C:/Program Files/Google/Google Talk، مسیری است که Google Talk در آن نصب است، پس بسته به محلی که آن را نصب کرده‌اید این مسیر را تغییر دهید.