خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » ترفندهای ساده و طبیعی برای رشد سریع موهای سر

دانلود کتاب های امتحان شده

ترفندهای ساده و طبیعی برای رشد سریع موهای سر

ترفندهای ساده و طبیعی برای رشد سریع موهای سر

بعضی از ویتامین ها باعث رشد مو می شوند: مهمترین ویتامین ها برای این منظور C و بیوتین می باشند. بدن نیاز به ویتامین C دارد که برای تولید کلاژن، و در نهایت برای داشتن مو و پوست سالم کاملا ضروری هستند. ویتامین C نیز با جذب آهن کمک موثری در رشد سریع مو می کند.


ترفندهای ساده و طبیعی برای رشد سریع موهای سر

رشد سریع مو برای هر کسی مهم  است، واقعا کسی پیدا نمی شود که  خواستار مو های بلند ،براق و زیبا  نباشد. اما با وجود یک سری نکات ساده و طبیعی می توان راه هایی برای رشد سریع مو پیدا کرد. که در ادامه به این نکات شگفت انگیز اشاره خواهد شد.
 

آب پیاز برای رشد مو

این درمان به عنوان یکی از موثرترین و قدیمی ترین روش ها برای رشد سریع مو  محسوب می شود. دلیل این امر این است که حاوی گوگرد است که تولید کلاژن را در بافت ها و فولیکول ها  افزایش می دهد و به رشد دوباره مو کمک می کند. اجازه ندهید بوی قوی و سوزاننده ای که دارد شما را از انجام این روش  منصرف کند. با یک بار انجام و در ادامه روند درمان و شستشو  بوی  آن از بین خواهد رفت.

ترفندهای ساده و طبیعی برای رشد سریع موهای سر

چگونه از آب پیاز برای رشد سریع  موهایتان استفاده کنید؟

برای امتحان کردن این روش ،  ابتدا چند تکه پیاز را رنده کنید یا در مخلوط کن له کنید و محتویات حاصله را بر روی  پوست  به مدت 10 الی 15  دقیقه قرار دهید. و سپس با یک شامپو ملایم آن را بشویید.
 

درمان خانگی روغن داغ:

یکی از بهترین پاسخ ها به این سوال که چگونه می توان موهای خود را مرطوب کرد, این گزینه است.

روغن بادام, زیتون, جوجوبا و نارگیل را گرم کنید. سر و موهایتان را با آنها ماساژ دهید و با یک حوله بپوشانید و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس با یک شامپو ملایم و آب سرد بشویید.
 

روش تهیه روغن گرم

یک تا دو قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل خالص را (در دمای اتاق) با ۱ تا ۲ قاشق سوپ‌خوری روغن آووکادو مخلوط کنید. می‌توانید با توجه به طول (قد) موهایتان، از روغن کمتر یا بیشتری استفاده کنید. در هرصورت نسبت بین دو روغن باید یکسان باشد.

ترکیب روغن‌ها را در یک ظرف شیشه‌ای ریخته و به آرامی آن را در یک ظرف آب داغ بریزید.

اجازه دهید روغن‌ به مدت ۲ دقیقه درون ظرف باز و گرم شود. نیازی نیست روغن خیلی داغ باشد، همین که گرم و به خوبی ترکیب شود کافی است‌‌.

دمای روغن را روی پوست پشت مچ دست تان امتحان کنید. درواقع روغن باید ولرم (و نه داغ) باشد. اگر روغن داغ بود، تا زمانی که خنک نشده به آن دست نزنید.

زمانی که دمای مخلوط روغن مناسب شد، آن را روی پوست کف سر، ریشه‌ و ساقه و انتهای موی خود بمالید‌. می توانید از آن روغن روی بقیه قسمت‌های مویتان نیز استفاده کنید.

روی سرتان کلاه حمام گذاشته و اجازه دهید روغن به مدت ۲۰ دقیقه به موهایتان نفوذ کند.

در پایان موهایتان را به خوبی با آب ولرم بشوئید.
 

عوامل موثر در تقویت و رشد موی خشک

 شستشو با جوش شیرین:

برای چند هفته شامپویتان را با جوش شیرین جایگزین کنید. فقط برای چند دقیقه به پوست سر و موهایتان خود جوش شیرین بزنید و ماساژ دهید. این کار باعث تحریک تولید طبیعی روغن و کاهش پوسته پوسته شدن سر می شود.
 

زرده تخم مرغ:

زرده تخم مرغ را با سه قاشق چای خوری آب مخلوط کنید. به موهای خود بمالید و بعد از چند دقیقه فقط با آب سرد بشویید.

ترفندهای ساده و طبیعی برای رشد سریع موهای سر

موثرترین پیشنهاد ها برای تقویت و رشد موی چرب

آبکشی با سرکه سیب:

سرکه سیب برای موهای چرب نیز مفید است. موهای خود را با جوش شیرین و آب بشویید، اما به جای آبکشی با آب، از ترکیبی از آب و سرکه سیب استفاده کنید، با 1 فنجان سرکه سیب و 2 فنجان آب.
 

نرم کننده روغن نارگیل:

روغن نارگیل خالص را به مو و پوست سرتان ماساژ دهید و اجازه دهید حدود یک ساعت بماند و سپس با شامپو ملایم بشویید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید.
 

نمک اپسوم را به شامپو اضافه کنید:

قبل از شامپو زدن، دو قاشق چای خوری نمک اپسوم را به کف دست خود بزنید و آن را با شامپویتان مخلوط کنید و به موهایتان بزنید. منیزیم موجود در نمک به جذب روغن اضافی کمک می کند، و این کار را بیش از دو بار در هفته انجام ندهید.
 

راه های عالی برای تقویت و رشد موهای وز

پروتئین مو:
شما می توانید از یک دیستیکون با روغن مخلوط شده استفاده کنید، یا می توانید یک محصول با روغن آرگان و پروتئین ها را بخرید، که پاداش خوبی برای مراقبت از مو است.
ترفندهای ساده و طبیعی برای رشد سریع موهای سر
ماسک موی آووکادو:
یک آووکادو و فنجان ماست را تا زمانی که نرم و خامه ای شوند، له کنید و سپس به مدت 45 دقیقه به موهایتان بزنید. سپس با یک شامپو ملایم بشویید و نرم کننده خود را بزنید.

 از مایونز استفاده کنید:
این دستورالعمل یکی از بهترین درمان های خانگی برای خشکی مو و ترمیم موهای مجعد است.
یک چهارم فنجان سس مایونز، یک تخم مرغ ( اگر موهای بلند دارید،2عدد) و 1/3 فنجان روغن بادام خالص را باهم مخلوط کنید.
این مخلوط را به موهای خود بزنید و با حوله ای ببندید و بگذارید بماند. سپس با یک شامپو ملایم بشویید، و از درخشش طبیعی مو خود شگفت زده شوید.

آلوئه ورا:
این ساده ترین نکته مراقبت از مو است و یک لایه اضافی برای حفاظت و رطوبت رسانی مو می باشد.
به نسبت های مساوی آلوئه ورا و روغن گیاهی را مخلوط کنید و به موهایتان بزنید. بگذارید حدود 30 دقیقه بماند و سپس بشورید.
 

روش های عالی برای تقویت و رشد مجدد موها

شیره نارگیل

به گفته بسیاری از متخصصان پوست، مو وزیبایی شیره نارگیل یک روش بسیار موثر برای رشد سریع مو می باشد که نباید آن را نادیده گرفت. زیرا غنی از آهن، پتاسیم و چربی های ضروری است. برای این منظور نارگیل تازه خریداری کنید و بعد از گرفتن شیره آن با کمی عصاره لیمو تازه و 4 قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید و به مدت 4 الی 5 ساعت بر روی سر خود بگذارید و سپس آن را بشویید.
 

سرکه سیب سرخ

سرکه سیب سرخ  یکی از مواد طبیعی می باشد که نه تنها پزشکان کنونی آن را برای رشد سریع مو ت پیشنهاد می کنند بلکه برای سایر مشکلات مو از جمله مو خوره، شکنندگی، بیماری های عفونی پوست توصیه می کنند. برای این منظور پوست را تمیز شسته و محلول پیشنهادی را  شده  با مخلوط کردن 75 لیتر از سرکه سیب در داخل آ ب  ایجاد کنید و از آن برای شستشو نهایی استفاده کنید که باعث افزایش و رشد سریع  مو شود.

ترفندهای ساده و طبیعی برای رشد سریع موهای سر

ماسک تخم مرغ

در ارتباط با خواص تخم مرغ بر رشد مو به طور مفصل در مقاله های پیشین توضیح داده شد(آنرا از اینجا بخوانید)، اما به طور خلاصه در مورد تخم مرغ و به خصوص پروتئین و اهنی که در زرده آن وجو دارد، دقیقا موادی هستند که بسیار برای رشد سریع مو حیاتی هستند. علاوه بر موارد نامبرده تخم مرغ حاوی  مواد غنی از گوگرد، روی، آهن، سلنیوم، فسفر و ید است.

برای ماسک تخم مرغ، یک تخم مرغ  را به همراه زرده و سفیده در یک کاسه جداگانه بشکنید و یک قاشق چای خوری روغن زیتون (همچنین می توانید از روغن انگور یا روغن اسطوخودوس) و عسل ا مخلوط کنید. ترکیب مهیا شده را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست سر قرار دهید و در اخر با یک شامپو ملایم بشویید.
 

چای سبز

در حال حاضر می توان از تهیه چای سبز  یک مورد اساسی و کاملا گیاهی جهت رشد سریع مو ها می باشد.  به جای اینکه کیسه های چای یا تفاله ها را دور بیندازید آن ها را بر روی پوست خود به مدت 20 دقیقه بگذارید و با آب ولرم بشویید. حتی خوردن چای سبز به صورت دمنوش تاثیر بسزایی بر روی رشد سریع مو دارد.
 

دیگر روش های موثر در رشد سریع مو

 مصرف ژلاتین

ژلاتین برای بدن به طور کلی فواید زیادی دارد اما بهتر است راجع به  فواید بی نظیر آن در ارتباط با پوست، مو و ناخن  اشاره کنیم، ژلاتین یکی از مواد غذایی می باشد که در شکل های مختلف در غذا های متنوع روزانه می توانیم آن را دریافت کنیم . “ژلاتین عمدتا از اسید آمینه گلیسین و پرولین تشکیل شده است که بسیاری از مردم به  مقدار کافی مصرف نمی کنند  این اسید های آمینه نه فقط برای پوست، مو و ناخن مناسب هستند، بلکه برای عملکرد مطلوب ایمنی و تنظیم وزن هم بسیار عالی عمل می کنند.
 

دریافت ویتامین ها

بعضی از ویتامین ها باعث رشد مو می شوند: مهمترین ویتامین ها برای این منظور  C و بیوتین می باشند. بدن نیاز به ویتامین C  دارد  که برای تولید کلاژن، و در نهایت  برای  داشتن مو و پوست سالم  کاملا ضروری  هستند. ویتامین C نیز با جذب آهن کمک  موثری در رشد سریع مو می کند.  (به علاوه  یک تقویت کننده ایمنی بدن  است!). از آنجا که بدن نمی تواند ویتامین C تولید کند، این یک ویتامینی  است که باید از طریق غذا یا مکمل ها تهیه شود. غذاها مانند مرکبات، کلم بروکلی و اسفناج حاوی ویتامین C هستند.

بیوتین (و دیگر ویتامین های B) همچنین می تواند رشد سریع و قوی مو را در خود داشته باشند  و همچنین برای پوست مفید هستند. بیوتین یک ویتامین B محلول در آب است که همچنین در هضم مناسب چربی ها و قندها استفاده می شود. تخم مرغ، آجیل، انواع توت ها، ماهی و بعضی از سبزیجات، بیوتین را به  به اندازه کافی در خود دارند، هرچند که در مقادیر کم، گاهی اوقات یک مکمل می تواند مفید باشد.
 

پروتئین به اندازه کافی مصرف کنید

پروتئین برای رشد مو ضروری است، بنابراین مصرف پروتئین کافی می تواند  شما را مطمئن کند  که بدن دارای ساختار لازم برای مو می باشد. منابع کامل پروتئین مانند گوشت و ماهی بیشتر برای رشد مو مفید هستند و بسیاری از گوشت ها  نیز حاوی آهن هستند که یکی دیگر از نکات مهم  برای رشد سریع مو  می باشد.

مواد غذایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ  برای رشد مو عالی هستند. این غذاها حاوی چربی های لازم می باشند که به ترویج هورمون های سالم  و در ادامه به  موهای سالم کمک می کند.

ترفندهای ساده و طبیعی برای رشد سریع موهای سر
همه روش ها و دستورات بالا برای تقویت و رشد مو می باشند که البته بیشتر این روش ها در جهت پیشگیری توصیه می شوند و گاهی مربوط به مراحل اولیه ریزش مو و آسیب دیدگی های جزیی است. اما اگر ریزش مو شما در حد زیاد می باشد و به مرور زمان مو ها اسیب دیده و شکننده شده اند بهتر است که با یک پزشک متخصص مو و زیبایی مشورت کنید.
 

به جای خشک کردن مو با حوله، از یک تی‌شرت استفاده کنید.

متخصصان مو اظهار کرده اند، پیچیدن موی خیس در حوله‌ بعد از شستشوی مو، می‌تواند به دلیل اصطکاکی که بین حوله و مو ایجاد می‌شود، سبب آسیب و شکنندگی مو شود.

می‌توانید از حوله‌های میکروفایبر نیز استفاده کنید. روش آسان‌تر‌ و ارزان‌تر، استفاده از یک تی‌شرت نخی است. اگر موهایتان را با پارچه‌ی نرم تی‌شرت خشک کنید، اصطکاک کمتری بوجود می‌آید، در نتیجه آسیب و وز مو کمتر می‌شود. برای خشک کردن مو با تی‌شرت مراحل زیر را طی کنید:

* بعد از شستن و آبکشی مو، به آرامی آب اضافی موهایتان را با فشار دست بگیرید.
* سر خود را خم کرده و تی‌شرت را به شکل توربان (عمامه) دور سر خود بپیچید.
* اجازه دهید تی‌شرت به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دور موی مرطوب بماند، سپس آن را از سرتان باز کنید.
* رطوبت اضافی مو را به کمک تی‌شرت بگیرید، سپس موهایتان را طبق روال همیشگی‌ خشک کنید.
 

نکته پایانی

دستیابی به موی مستحکم و سالم، نیازمند رعایت یک‌سری نکات است. استفاده کمتر از ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو، اجتناب از شستن بیش از حد آن و استفاده از  ماسک‌ مو و روغن‌های درمانی، همگی در سالم و مستحکم کردن موها تاثیرگذار هستند. داشتن یک رژیم غذایی متعادل که شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی و منابع حاوی پروتئین، می‌تواند به افزایش سلامت مو و پوست سر کمک کند.

اگر متوجه شکنندگی موهایتان، یا ریزش بیش از حد معمول شدید، این موضوع را با پزشک درمیان بگذارید. ریزش مو در بسیاری از مردان و زنان طبیعی است، اما گاهی اوقات نشان‌دهنده وجود یک مشکل زمینه‌ای در بدن است.

منبع: سایت دکتردکتر
سایت نمناک
سایت لافارر

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها