همان‌طور که اطلاع دارید هک شدن وبلاگ‌ها امری رایج است. به طوری که هر هکر یا گروه هکری کار هک خود را با هک وبلاگ‌ها آغاز می‌کند. می‌توان گفت وبلاگ نیز یک سایت رایگان است اما امنیت این وبلاگ‌ها بر عهده‌ی کیست؟ می‌توان به اطمینان گفت 99% امنیت وبلاگ‌ها در دست صاحبان وبلاگ است. در صورتی که مدیریت یک وبلاگ را بر عهده دارید حتماً این مطلب را بخوانید زیرا ترفندهایی بسیار مفید پیرامون جلوگیری از هک شدن وبلاگ‌تان به شما معرفی کرده‌ایم.

هکرها چگونه وبلاگ‌های ما را هک می‌کنند؟
1- هک کردن ایمیل صاحب وبلاگ
به طوری که هکر ایمیل صاحب وبلاگ را هک کرده و بعد برای ورود به وبلاگ به قسمت فراموش کردن پسورد وبلاگ می‌رود. در این قسمت باید ایمیل صاحب وبلاگ زده شود تا پسورد وبلاگ به این ایمیل انتقال پیدا کند .پس هکر با در دست داشتن نام وبلاگ و داشتن پسورد ایمیل شما می‌تواند خیلی راحت به وبلاگ‌تان دسترسی پیدا کند.
2- ایمیل جعلی
حیله دیگر هکرها فرستادن ایمیل جعلی برای صاحبان وبلاگ است. به گونه‌ای که به طور دروغ خودشان را صاحب ارائه‌دهنده‌ی سرویس وبلاگ‌شان معرفی می‌کنند و از مدیر وبلاگ می‌‌خواهند رمز عبور را برای آن‌ها ارسال کند.
3- استفاده از صفحه‌های تقلبی
بعضی مواقع به شما آدرسهای ناآشنا پیشنهاد می‌شود. بعد از باز کردن این آدرس‌ها (ترفندستان) صفحه ای شبیه صفحه لاگین (صفحه ورودی به وبلاگ شما که یوزر نیم و پسورد را می‌خواهد) باز می‌شود. ولی آیا هر صفحه شبیه به آن صفحه لاگین ما باید مشخصاتمان را وارد نماییم؟ خیر. زیرا امکان دارد این مشخصات ما برای افراد غیر معتمد فرستاده شود.
4- استفاده از باگ‌ها
گاهی اوقات سرویس دهنده‌های وبلاگ نمی‌توانند آن طور که باید امنیت‌شان را تامین کنند. برای همین با پیدا شدن چند باگ (حفره امنیتی) راه هک کردن را برای هکرها را باز می‌کنند. ولی این امر خیلی کم دیده می‌شود و می‌توان گفت امکان چنین اتفاقی خیلی به ندرت دیده می‌شود. با این حال سعی کنید همواره از یک سرویس دهنده معروف استفاده کنید.

راه‌های جلوگیری از هک‌شدن وبلاگ
1- در مرحله اول سعی کنید وبلاگ خود را از یک سرویس دهنده مطمئن و مناسب انتخاب نمایید.
2- در نگه‌داری از ایمیل خود (ترفندستان) کوشا باشید.
3- این را بدانید هرگز و تحت هیچ شرایطی صاحبان سرویس دهنده از شما پسورد وبلاگ‌تان را نمی‌خواهند.
4- همیشه سعی کنید همه موارد صفحه لاگین (نوار آدرس و…) را کاملاً چک کرده و بعد نام کاربری و رمزعبور خودتان را وارد نمایید.
5- سعی کنید از یک پسورد مناسب استفاده کنید.
6- سعی کنید همیشه در پر کردن لیست اسم‌نویسی برای وبلاگ ایمیل با آی‌دی که در مسنجر از آن استفاده می‌نمایید تفاوت داشته باشد.
با استفاده کردن و مد نظر قرار دادن موارد بالا درصد هک شدن وبلاگ خود را تا حد زیادی کاهش داده‌اید.