خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » مایکروسافت کاربران را به پین کردن وب‌اپلیکیشن‌های اج در تسکبار ترغیب می‌کند

دانلود کتاب های امتحان شده

مایکروسافت کاربران را به پین کردن وب‌اپلیکیشن‌های اج در تسکبار ترغیب می‌کند

محبوبیت مایکروسافت اج (Microsoft Edge) در ماه‌های اخیر بیشتر شده است و این مرورگر مبتنی ‌بر کرومیوم توانسته سهم بسیار خوبی از بازار مرورگر وب دسکتاپ را از آنِ خود کند. مایکروسافت در تلاش است با اعمال برخی تغییرات، تعداد بیشتری از کاربران ویندوزیِ گوگل کروم را به سمت مرورگر اختصاصی خود بکشاند. این شرکت در یک آزمایش A/B که از چند روز پیش آغاز کرده است، به مزایای وب‌اپلیکیشن‌های مبتنی‌ بر اج اشاره و کاربر را به قرار دادن این اپلیکیشن‌ها در تسکبار ویندوز ۱۰ ترغیب می‌کند.

آن‌طور که تک‌اسپات می‌نویسد، کسانی که روی سیستم خود به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹) ویندوز ۱۰ یا نسخه‌های جدیدتر دارند، احتمالا تاکنون پنجره‌های شناور کوچکی را که روی آن‌ها لوگوی اج دیده می‌شود مشاهده کرده‌اند. مایکروسافت در این پنجره‌ی شناور می‌گوید «مستقیما وارد وب‌سایت‌های برتر شوید. وب‌سایت‌های محبوب خود را پین کنید تا امکان باز کردن سریع تب‌ها به‌صورت مستقیم از تسکبار فراهم شود.» 

پنجره وب اپلیکیشن مایکروسافت اج در ویندوز ۱۰

وب‌اپلیکیشن‌های پیش ‌رو تجربه‌ای شبیه‌های اپلیکیشن‌های بومی سیستم‌عامل ارائه می‌دهند. این نوع اپلیکیشن‌ها عملا صفحه‌ی وب‌سایت (نظیر یوتیوب یا ردیت) هستند که بهینه‌سازی‌هایی تجربه کرده‌اند تا مثل اپلیکیشن‌های بومی عمل کنند. ایده‌ی اصلی، ترکیب بهترین ویژگی‌های اپلیکیشن‌های بومی و اپلیکیشن‌های تحت وب در قالب اپلیکیشنی واحد است.

به ‌نظر می‌رسد پنجره‌ی شناور ویندوز ۱۰ همه‌ی کاربران را هدف قرار می‌دهد؛ نه صرفا کسانی که مشغول استفاده از مرورگرهای به غیر از اج هستند. 

صفحه Try it پنجره وب اپلیکیشن مایکروسافت اج در ویندوز ۱۰

مایکروسافت سال گذشته‌ی میلادی قابلیت سنجاق کردن تب‌های اج را به این مرورگر اضافه کرد و اکنون قصد دارد به بهترین شکل ممکن از آن برای افزایش تعداد کاربران مرورگرش استفاده کند. این شرکت پنجره‌های شناور این‌چنینی را در سال ۲۰۲۰ به ‌شکل محدود آزمایش کرده بود و اکنون آن‌ها را روی دستگاه‌های بیشتری نمایش می‌دهد.

اگر در پنجره‌ی شناور روی گزینه‌ی Try it کلیک کنید صفحه‌ای بالا می‌آید که نسخه‌ی تحت وب فیسبوک، یوتیوب، ویکی‌پدیا، ردیت و مایکروسافت نیوز (MSN) در آن گنجانده شده است. مایکروسافت می‌گوید وقتی این وب‌سایت‌ها را از تسکبار اجرا می‌کنید، عملا مشغول استفاده از آن‌ها در اج هستید. ردموندی‌ها در این مرحله کاربر را به تغییر دادن مرورگر پیش‌فرض ویندوز ۱۰ به اج ترغیب می‌کنند. اگر کاربر یک بار پنجره‌ی شناور را ببندد، مایکروسافت روند نمایش این پنجره‌ها را متوقف می‌کند. 

هفته‌ی گذشته در گزارشی اعلام شد تعداد کاربران مایکروسافت اج همچنان در حال افزایش است و در همین حین، تعداد کاربران موزیلا فایرفاکس کاهش می‌یابد. 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها