خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » تصاویری از دل طبیعت؛ برندگان مسابقه‌ی عکاسی طبیعت آلمان ۲۰۲۱

دانلود کتاب های امتحان شده

تصاویری از دل طبیعت؛ برندگان مسابقه‌ی عکاسی طبیعت آلمان ۲۰۲۱

انجمن GDT، سازمان غیرانتفاعی عکاسی از حیات‌وحش و طبیعت در آلمان، یکی از انجمن‌های برجسته‌ی اروپا در زمینه‌ی عکاسی از طبیعت است. این انجمن که سالانه این مسابقه را برای اعضایش برگزار می‌کند، برندگان عکاس طبیعت سال ۲۰۲۱ را در هفت دسته شامل پرندگان، پستانداران، سایر حیوانات، گیاهان و قارچ‌ها، مناظر، استودیوی طبیعت و دسته‌ی ویژه‌ی امسال «ما خانواده هستیم» اعلام کرده است.

به برنده‌ی نهایی یک دوربین Olympus E-M5 Mark III به‌همراه لنز اولیه‌ی آن اهدا شد و تمامی برندگان و نفرات دوم هر دسته‌بندی نیز جایزه‌ی خاص خود را دریافت کردند.


(برای دیدن تصاویر در ابعاد اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید.)

پرندگان

برندگان مسابقه‌ی عکاسی طبیعت آلمان ۲۰۲۱

عکس برنده‌ی این دسته تصویری ثبت‌شده به همکاری دو عکاس، کارستن موزباخ و برنهارد ولمر است که یکی از آن‌ دو برنده‌ی نهایی مسابقات اعلام شد. این دو عکاس در دو بخش انفرادی و تیمی برنده‌ی جایزه شدند. تصویر برنده با عنوان «پرستوی چابک» پرستویی انباری را در حال پرواز نشان می‌دهد. این دو هنرمند نوردهی طولانی را برای ایجاد جلوه‌ی تصویر انتخاب کردند و توانستند با استفاده از فلاش یونیت، حرکت پرنده به‌سمت پایان زمان نوردهی را تثبیت کنند. هدف آن‌ها از این کار به‌تصویرکشیدن زیبایی و ظرافت این پرندگان بوده است که به‌ویژه بیشتر در زمان پرواز مشهود می‌شود.


پستانداران

برندگان مسابقه‌ی عکاسی طبیعت آلمان ۲۰۲۱

پیتر لندل با ثبت تصویر شیر یالدار همراه‌با فرزندش توانست برنده‌ی جایزه‌ی دسته‌بندی پستانداران شود. این تصویر توله‌شیر بازیگوشی را نشان می‌دهد که زیر نور درخشان روز کنار پدرش راه می‌رود. لینسر سال پیش نیز در این مسابقه برنده شد.


حیوانات دیگر

برندگان مسابقه‌ی عکاسی طبیعت آلمان ۲۰۲۱

این عکس با عنوان «گِل‌خورَک» عکس برنده در دسته‌بندی حیوانات دیگر بود. اسکارت پورتلی توانسته تصویر این ماهی دوزیست را هنگامی‌ شکار کند که به‌سمت بالا می‌پریده و با انعکاس نور خورشید، درخشش پوست براق خود را به‌رخ می‌کشیده است.


گیاهان و قارچ‌ها

برندگان مسابقه‌ی عکاسی طبیعت آلمان ۲۰۲۱

استفان ایمیگ با تصویر بالا با عنوان «قارچ‌های پرسلین» برنده‌ی دسته‌بندی گیاهان و قارچ‌ها شد. این تصویر که از پایین گرفته شده، قارچ‌های روییده روی تنه‌ی درختی را نشان می‌دهد که انگار به‌سمت بالا نگاه می‌کنند. عکس با زاویه‌ی دید عریض درخت اصلی را به‌همراه تمام درختان و جنگلی نشان می‌دهد که آن را احاطه کرده‌اند.


مناظر

برندگان مسابقه‌ی عکاسی طبیعت آلمان ۲۰۲۱

«آتشفشان؟» عنوان برنده‌ی دسته‌بندی مناظر است که کورینا لئونباخر آن را در کوه‌های دولومیت هنگام رعدوبرق شکار کرده است. آسمان و ابرها دراثر صاعقه روشن شده‌اند و به رنگ بنفش دیده می‌شوند.


استودیو طبیعت

برندگان مسابقه‌ی عکاسی طبیعت آلمان ۲۰۲۱

ساندرا بارتوچا عکاس تصویر زیبای بالا با عنوان «موج‌های طلایی» است. این دسته‌بندی شامل عکس‌هایی می‌شود که ثبت و پردازش آن‌ها خلاقانه است و جنبه‌های مختلف طبیعت مانند رنگ، الگو، حرکت و موارد دیگر را به‌نمایش گذاشته‌اند. تصویر بارتوچا موج‌های لطیفی را نشان می‌دهد که نور خورشید در آن‌‌ بازتاب یافته است.


ما خانواده هستیم

برندگان مسابقه‌ی عکاسی طبیعت آلمان ۲۰۲۱

برنده‌ی دسته‌بندی جدید سال ۲۰۲۱ تصویر «صبحانه‌ی خانوادگی» کاری از کورینا لئونباخر است. تصویر برنده دو مرغابی شانه‌به‌سر را نشان می‌دهد که در حال غذادادن به جوجه‌های سیاه‌و‌سفیدشان هستند.


جایزه‌ی هیئت ژوری

برندگان مسابقه‌ی عکاسی طبیعت آلمان ۲۰۲۱

الکساندرا وونش با ثبت تصویر خاص بالا با عنوان «پرنده‌ی جنگل» برنده‌ی این جایزه شد. در این عکس، مرغی سیاه روی شاخه‌ای کوچک در جنگلی پر از نور نشسته است.


به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی، رأی‌گیری امسال با شرکت همه‌ی اعضا آنلاین انجام شد. در این مسابقه، ۶،۴۷۰ عکاس ثبت‌نام کردند که پس از طی مراحل پیش‌داوری، اعضای GDT توانستند برای تعیین برندگان امسال در هر هفت دسته رأی بدهند.

***

امیدواریم از این قسمت از شاتر لذت برده باشید. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این عکس‌ها چیست؟ کدام‌یک را بیشتر پسندیدید؟

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها