خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » (تصاویر) یک زیستگاه مخفی در قطب جنوب کشف شد

دانلود کتاب های امتحان شده

(تصاویر) یک زیستگاه مخفی در قطب جنوب کشف شد

یک زیستگاه پنهان از موجوداتی شبیه میگو در عمق صد‌ها متری در قطب جنوب کشف شده است.

به گزارش فرارو، تیمی از دانشمندان نیوزیلندی در عمق ۵۰۰ متری زیر ورقه یخ در منطقه‌ای در صد‌ها کیلومتری مرکز قفسه یخی راس در قطب جنوب این زیستگاه را پیدا کردند.

دانشمندان از دانشگاه‌های مختلف در ولینگتون، اوکلند و اوتاگو این تحقیقات را با همکاری محققان موسسه ملی تحقیقات آب و جو یا NIWA انجام دادند.

هدف از این تحقیق درک این موضوع بود که چگونه بخش‌های مصب اقیانوس که به سمت خشکی امتداد می‌یابند در ذوب‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی نقش دارند.

با این حال، تیمی که یخ را سوراخ کرده و دوربین‌های خود را زیر آب پایین آورده بودند، با منظره حیرت انگیزی روبرو شدند.

دوربین‌های این تیم توسط گروهی از دوپایان (پنجه‌ها) شبیه میگو که گفته می‌شود از نسل لابستر و خرچنگ‌ها هستند، احاطه شده بود.

کریگ استیونز، عضو تیم، می‌گوید: مدتی فکر می‌کردیم مشکل از دوربین است، اما وقتی فوکوس بهبود یافت، متوجه انبوهی از بندپایان در حدود ۵ میلی‌متر شدیم. ما از خوشحالی به هوا می‌پریدیم، زیرا این واقعیت که همه این حیوانات در اطراف تجهیزات ما شنا می‌کردند به این معنی بود که به وضوح یک اکوسیستم مهم در آنجا وجود دارد.

محققان همچنین نمونه‌های آب را جمع‌آوری کردند تا به آزمایشگاه ببرند تا نمونه‌های دی‌ان‌ای و دیگر خواص آب را مطالعه کنند.

هیوو هورگان مسئول این پروژه، از دانشگاه ویکتوریا اولین کسی بود که وجود خور را در آن نقطه تشخیص داد. این کارشناس با بررسی تصاویر ماهواره‌ای از قفسه یخی راس شیاری را در یخ مشاهده کرد و مشکوک شد که ممکن است یک خور در آنجا وجود داشته باشد.

این دانشمند گفت: مشاهده و نمونه برداری از این زیستگاه به این معنی است که ما اولین کسانی هستیم که وارد این دنیای مخفی می‌شویم.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

منبع: diyyen.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها