خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » توسعه‌دهندگان بازی ویدیویی از کارمزد فروشگاه استیم ناراضی هستند

دانلود کتاب های امتحان شده

توسعه‌دهندگان بازی ویدیویی از کارمزد فروشگاه استیم ناراضی هستند

یکی از دلایل آغاز به‌ کار فروشگاه اپیک گیمز، کارمزد ۳۰ درصدی ولو (Valve) از فروش بازی‌ روی استیم (Steam) بود. اپیک گیمز معتقد بود که این تعرفه به ضرر توسعه‌دهندگان بازی ویدیوی است و به همین دلیل، فروشگاه اپیک گیمز را با کارمزد ۱۲ درصدی راه‌اندازی کرد.

به گزارش زومجی، نظرسنجی جدیدی با شرکت بیش از سه هزار توسعه‌دهنده و اشخاص حرفه‌ای صنعت بازی ویدیویی انجام شده است که نتیجه‌ی آن نشان می‌دهد اکثر توسعه‌دهندگان ناراضی‌اند. تنها سه درصد از توسعه‌دهندگان با کارمزد ۳۰ درصدی موافق هستند و آن را عادلانه می‌دانند. این در حالی است که ۴۳ درصد اعلام کرده‌اند که کارمزد ۱۰ الی ۱۵ درصدی از فروش بازی‌ها عادلانه است.

 سه درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده‌اند استیم باید درصد بیشتری از درآمد حاصل از فروش بازی‌ها را بردارد. اکثر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، توسعه‌دهندگان آمریکایی و اروپایی بوده‌اند. با این‌ تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا استیم واکنشی به این نظرسنجی نشان می‌دهد یا خیر. 

اپیک گمیز با راه‌اندازی فروشگاه خود در راستای متقاعد کردن سازنده‌ها برای انتشار بازی‌های خود روی فروشگاه اپیک گیمز، ضرر کرده است؛ اما آن‌ها معتقد هستند که این ضرر کوتاه‌مدت بوده و درآیندِ به سوددهی تبدیل می‌شود.

نظر شما کاربران زومیت دراین‌باره چیست؟

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها