خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » جدیدترین کراس اور پرچم‌دار سیتروئن رونمایی شد

دانلود کتاب های امتحان شده

جدیدترین کراس اور پرچم‌دار سیتروئن رونمایی شد

آلمانی‌ها ممکن است در کلاس خودروهای متوسط ​​تسلط داشته باشند؛ اما بخش اروپایی استلانتیس مایل نیست بدون جنگ تسلیم شود. به‌ دنبال پژو ۵۰۸ و مدل لوکس DS9، سیتروئن پرچم‌دار جدیدی دارد که می‌تواند با مرسدس کلاس E، بی‌‌ام‌و سری ۵ و آئودی A6 رقابت کند. این سه مدل آلمانی از نسخه‌های سدان و استیشن واگن جداگانه برخوردار هستند؛ اما سیتروئن C5 X جدید از ترکیب دو سبک بدنه ساخته شده است و برخی نشانه‌ها شباهت آن را به شاسی‌بلند و کراس‌اور تقویت می‌کند.

کراس اور سیتروئن سی فایو ایکس / Citroen C5 X خاکستری رنگ در حال شارژ کنار دیوار

به گزارش موتوروان، C5 X مطابق طراحی‌های جذاب سیتروئن، مدلی نامتعارف و سطح بالا با ظاهری جسورانه است و به دلیل پیکربندی بدنه سه در یک، حتی بیشتر از سایر مدل‌های خودروساز فرانسوی متفاوت به نظر می‌رسد. خط سقفی نسبتاً مسطح در بیشتر موارد کلاس سدان را نشان می‌‌دهد؛ اما قسمت عقب کشیده آن اثر استیشن واگن را به ارمغان می‌آورد؛ درحالی‌که ارتفاع سواری بلند آن یادآور C5 ایرکراس است. ایرکراس دیگر مدل C5 با نشان خودروساز فرانسوی به شمار می‌رود که به‌عنوان شاسی‌بلند کاملاً پیشرفته عمل می‌کند.

سیتروئن C5 X جدید با ۴۸۰۵ میلی‌متر طول، ۱۸۶۵ میلی‌متر عرض و ۱۸۴۸ میلی‌متر ارتفاع، از رقبای آلمانی خود کوچک‌تر است. ۵۴۵ لیتر حجم محفظه بار در پشت صندلی‌های عقب ارائه می‌دهد که می‌توان آن را پس از جمع شدن صندلی‌های عقب، تا ۱۶۴۰ لیتر افزایش داد.

ظاهر بیرونی عجیب و غریب این خودرو از مدل مفهومی Cxperience ۲۰۱۶ الهام گرفته می‌شود؛ درحالی‌که تمام فناوری‌های کنونی ارائه‌شده توسط سیتروئن در فضای داخل کابین ارائه شده‌اند. صفحه‌نمایش لمسی ۱۲ اینچی برای سیستم اطلاعاتی و سرگرمی و صفحه‌نمایش بسیار بزرگ با قابلیت پشتیبانی از واقعیت افزوده نیز وجود دارد. نمایشگر جلوداشبورد کاملاً دیجیتالی نیز در میان امکانات قرار دارد و راننده هنوز هم کنترل‌های فیزیکی جداگانه‌ای برای تنظیمات آب‌وهوا در اختیار دارد.

انواع پیشرانه‌های بنزینی برای C5 X در نظر گرفته شده است؛ اما سیتروئن پیشرانه پلاگین هیبریدی را با ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت و بیش از ۵۰ کیلومتر (۳۱ مایل) شعاع حرکتی الکتریکی برجسته می‌کند. با خاموش شدن پیشرانه احتراق، مدل PHEV می‌تواند با سرعتی معادل ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند، که بیش از آن چیزی است که اکثر ما هرگز به آن نیاز خواهیم داشت.

کابین کراس اور سیتروئن سی فایو ایکس / Citroen C5 X خاکستری رنگ

C5 X جدید به‌عنوان مدل پرچم‌دار، با سیستم تعلیق اختصاصی سیتروئن Advanced Comfort همراه است و نسخه پلاگین هیبریدی آن با داشتن سیستم تعلیق فعال، حتی راحتی بیشتری برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. خودروساز فرانسوی از این فناوری به‌عنوان بالشتک‌های هیدرولیکی پیشرفته یاد می‌‌کند که با صندلی‌های راحت ترکیب شده‌اند و سواری نرم و آرام را حتی در سطوح ناهموار برای سرنشیان فراهم خواهد کرد.

فروش سیتروئن C5 X در نیمه دوم سال جاری در اروپا آغاز می‌شود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها