خانه » همه » مذهبی » حرمت ازدواج زنان پیامبر صلی الله علیه و آله

دانلود کتاب های امتحان شده

حرمت ازدواج زنان پیامبر صلی الله علیه و آله


حرمت ازدواج زنان پیامبر صلی الله علیه و آله

۱۳۹۷/۰۲/۰۶


۸۶۹ بازدید

اینکه در سوره احزاب امده زنان پیامبر اجازه ازدواج با کسی رو ندارن آیا این ظلم در حق زنان پیامبر نیست ؟ آیا اونها نیاز جنسی ندارن؟

-حکم الهی و مذکور در قرآن وبر اساس اولویت خدای متعال بر ما لازم الاتباع است. علت و دلیل این حکم بر ما پنهان است. برخی از حکمتهای آن فقط روشن است. – تسلیم در برابر اوامر الاهی و شرافت و عظمت زوجیت پیامبرصلی الله علیه و اله و لزوم فداکاری برای حفظ این شأن و مقام در مقابل محرومیت های دیگر قابل قیاس نیست. -تصریح قرآنی مادر بودن آنها برای تمام امت رسول الله صلی الله علیه و اله باز قابل مناقشه نیست. این مقام الاهی برتر از هر نسبت و سبب است.
– زندگی محترمانه در اثر این ازدواج و رضایت و خشنودی شخصی آنها ، ترجیح بر محرومیت از ازدواج یا بعبارت صحیحتر بی نیازی با ازدواج را در پی داشت.
– بنا بر اخبار موثق و قراین روشن و غیر قابل انکارِ بیانگر اراده زشت و ناشایست افراد منافق و سست ایمان بااعلام اذیت و آزار پیامبر صلی الله علیه و آله بوسیله ازدواج با ازواج النبی صلی الله علیه و آله بودند و این قصد زشتشان را اعلام نمودند.
– جلوگیری از اجرای منویات فساد انگیز و اعلام شده برخی از منافقان برای سوء استفاده از موقعیت پیامبر صلی الله علیه و آله و فساد انگیزی بین امت اسلامی تحت عنوان قرابت با آن حضرت صلی الله علیه و آله مانند ایجاد فتنه و جنگ جمل بوسیله جلب حمایت یکی از آنها برخی از حکمت های این حکم الاهی است.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها