خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » حسین شریعتمداری در واکنش به حکم حمید نوری: چرا اتباع اروپا در ایران باید امنیت داشته باشند؟ /واکنش پلیس به ویدئوی برخورد گشت ارشاد با یک مادر؛ با سرتیم برخورد شد / واکنش وزیر ارتباطات به فعال شدن جستجوی ایمن در گوگل: خواسته خانواده‌هاست

دانلود کتاب های امتحان شده

حسین شریعتمداری در واکنش به حکم حمید نوری: چرا اتباع اروپا در ایران باید امنیت داشته باشند؟ /واکنش پلیس به ویدئوی برخورد گشت ارشاد با یک مادر؛ با سرتیم برخورد شد / واکنش وزیر ارتباطات به فعال شدن جستجوی ایمن در گوگل: خواسته خانواده‌هاست

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

حسین شریعتمداری در واکنش به حکم حمید نوری: چرا اتباع اروپا در ایران باید امنیت داشته باشند؟
حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان با اشاره به محاکمه حمید نوری و محکومیت او به حبس ابد در سوئد نوشت: وقتی شهروندان ایرانی در کشور‌های اروپایی امنیت ندارند، چرا باید اتباع آن کشور‌ها در ایران از امنیت کامل برخوردار باشند؟! راه کار چیست؟! وظیفه مسئولان ذی‌ربط است که موانع پیش‌روی برای تنبیه پشیمان‌کننده دولت سوئد را برطرف کنند و به دولت‌های اروپایی ـ و در این مورد، دولت‌های سوئد، آلمان، فرانسه و بلژیک ـ نشان بدهند که تشکیل دادگاه بلخ و متهم کردن و بازداشت بی‌جرم و علت اتباع ایرانی چه هزینه سنگینی برای آن‌ها در پی خواهد داشت.

نماینده مجلس: ۲۰ روز واردات انجام نشود، ذخایر استراتژیک کشور به صفر می‌رسد
جلال محمودزاده، عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ذخیره استراتژیک نداریم. بر اساس قانون حداقل باید شش ماه ذخیره کالا‌های اساسی مثل آرد، گندم، روغن، برنج و قند را داشته باشیم؛ اما ذخیره آن‌ها به ۲۰ روز نمی‌رسد؛ یعنی اگر در طول ۲۰ روز وارداتی انجام نشود، دخیره کالا‌های اساسی کشور به صفر می‌رسد.

واکنش پلیس به ویدئوی برخورد گشت ارشاد با یک مادر؛ با سرتیم برخورد شد
صبح روز گذشته ویدیویی از حضور چند زن در اطراف یکی از گشت‌های پلیس در پایتخت منتشر شد که در پی آن مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، از برخورد با سرتیم گشت انتظامی خبر داد. در اطلاعیه‌ای که پلیس پایتخت اعلام کرده، آمده است: «در پی اطلاع از برخورد خارج از ضوابط یکی از گشت‌های پلیس با یکی از شهروندان، موضوع به سرعت مورد رسیدگی قرار گرفته و با سرتیم این واحد انتظامی به دلیل سوءمدیریت برخورد انضباطی شد.»

عباس عبدی: کاش روحانی زمانی که قانون ضدبرجام تصویب شد استعفا می‌داد
عباس عبدی: باید از آقای روحانی پرسید؛ آیا فکر نمی‌کنید با یک استعفای حرفه‌ای و نه لزوما اعتراضی، می‌توانستید مانع از سنگ‌اندازی‌های بعدی نواصولگرایان علیه برجام شوید؟ و آیا در این صورت باز هم امروز در حسرت تصویب آن قانون بودید؟ پاسخ را نمی‌توان با قاطعیت گفت، ولی به نظرم با آغاز به نوشتن قانون هم می‌توانستید استعفا دهید تا مانع از تصویب چنین قانون زیان‌باری شوید. ماجرای ادعای دو زن نسبت به یک کودک را فراموش نکنید. ظاهرا اجازه داده شد که این کودک دو نیم شود. احتمالا هیچ کدام مادر واقعی نبودند.

۱۰۰ کلاهبردار انتخاباتی در کشور شناسایی شدند
مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان گفت: در طول انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، ۱۰۰ کلاهبردار انتخاباتی شناسایی شد که شورای نگهبان از ۶۰ نفر آن‌ها شکایت و دادگاه ۳۰ نفر را محکوم کرد.

واکنش وزیر ارتباطات به فعال شدن جستجوی ایمن در گوگل: خواسته خانواده‌هاست
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات امروز چهارشنبه (۲۹تیر) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران موضوع جستجوی ایمن روی اینترنت کاربران ایرانی را تایید کرد. زارع پور اظهار داشت: وجود محتوا‌های غیر اخلاقی و دسترسی آسان به این محتوا‌ها باعث شد تا خانواده‌ها به ما از نگرانی جدی در این باره سخن گفتند. وی افزود: این یک نگرانی جدی است که با کمک اپراتور‌ها روی پلتفرم‌های جستجوگر فعال شده تا نگرانی خانواده‌ها برطرف شود. وزیر ارتباطات اضافه کرد: صرفا محتوای خشن و مستهجن محدود شده و این خواسته خانواده هاست.

دو مرزبان در درگیری با گروهک‌های تروریستی و معاند به شهادت رسیدند
معاون فرهنگی و اجتماعی مرزبانی فراجا از درگیری مسلحانه مرزبانان با گروهک‌های تروریستی و معاند خبر داد و گفت: در این عملیات‌ها دو نفر از دلاور مردان مجاهد مرزبانی به نام‌های ستوان دوم “مهدی محمدی نسب” و استوار دوم ” علی فاضلی شاد” به فیض شهادت نائل آمدند. سرهنگ “رضا شیراوژن” اظهار کرد: شب گذشته مرزبانان غیور ایران اسلامی در راستای حراست از کیان ایران اسلامی حین پایش نوار مرز با افراد مسلح تروریست که قصد داشتند از دو نقطه مرزی در هنگ‌های پاوه و بانه وارد کشور شوند مواجه و با آتش سنگین و مقابله مقتدرانه مرزبانان مانع از نفوذ تروریست‌ها به داخل کشور شدند. وی افزود: در این دو عملیات، یک گروهک تروریستی منهدم و مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات کشف شد. معاون فرهنگی و اجتماعی مرزبانی فراجا گفت: در این عملیات‌ دو تن از دلاور مردان مجاهد مرزبانی به نام‌های ستواندوم “مهدی محمدی نسب” و استواردوم”علی فاضلی شاد ” به فیض شهادت نائل آمدند.

معاون فرهنگی وزارت علوم: بدحجابی در دانشگاه‌ها ناشی از سبک زندگی غربی است
کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:قسمت اعظم و قریب به‌اتفاق بدحجابی در دانشگاه‌های ما ناشی از بی‌دینی نیست، بلکه ناشی از سبک زندگی خاصی است که المان‌های خاصی از سبک زندگی غرب را در کنار سبک زندگی اسلامی دارد. /انتخاب

وزیر ورزش کرونا داشت، اما در جلسه هیات دولت حضور یافت!
وزیر ورزش در شرایطی امروز در جلسه هیات دولت حضور یافت که اعلام کرد به کرونا مبتلا شده است. حمید سجادی در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: به واسطه ابتلا به کرونا، قادر به گفتگو نیست. وزیر ورزش و جوانان از خبرنگاران خواست به واسطه این موضوع و در شرایطی که هنوز جواب تست او اعلام نشده، مراعات کرده و نزدیک وی نشوند! /شفقنا

سنجش «احساس خشم» مردم ایران
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اسفند ۱۴۰۰ طرح سنجش «احساس خشم» مردم ایران را با حجم نمونه ۲۰۸۸ نفر از ساکنین مناطق شهری و روستایی تلفنی اجرا کرده است. در این نظرسنجی که نظرات افراد بالای ۱۸ سال در آن مورد سنجش قرار گرفته، پاسخگویان در سه محور «حالت خشم»، «صفت خشم» و «کنترل خشم» مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
۳۳.۶ درصد از پاسخگویان اظهار کرده‌اند به میزان زیاد یا کاملاً موافقند که «معمولاً زود از کوره در می‌روند»،
۱۵.۲ درصد گفته‌اند که اطرافیان شان آنان را فردی عصبانی می‌دانند.
۲۳.۴ درصد در زمان عصبانیت شروع به داد و فریاد می‌کنند.
۵.۱ درصد اقدام به پرتاب کردن یا شکستن اشیا می‌کنند.
۳.۶ درصد گفته‌اند هنگام عصبانیت طرف مقابل شان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.
۳۱.۴ درصد گفته‌اند در صورتی که دیگران رفتار خشمگین با آن‌ها داشته باشند، رفتار متقابل را در پیش می‌گیرند.
۱۱.۳ درصد اشاره کرده‌اند که احساس می‌کنند در همین لحظه از دست کسی یا چیزی عصبانی هستند.

دوره کاردانی و کارشناسی مداحی دایر می‌شود
یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان کشور: جمعی از صاحب نظران و اعضای هیأت علمی جامعه مداحان، برای دوره کاردانی و کارشناسی سرفصل‌ها و واحد‌های درسی متنوعی تدوین کرده‌اند تا با شروع فعالیت دانشگاه انقلاب اسلامی در اختیار دانشجویان علاقه‌مند قرار گیرد./فارس

چیپس کیلویی ۱۸۶ هزار تومان، گرانتر از گوشت!
قیمت چیپس در هر بسته ۴۴۰ گرمی به ۸۲ هزار تومان رسید. این یعنی هر کیلو چیپس در بازار بیش از ۱۸۶ هزار تومان ارزش دارد. این در حالی است که اکنون هر کیلو گوشت راسته گوسفندی با استخوان در بازار ۱۸۳ هزار تومان عرضه می‌شود. /تجارت‌نیوز

رئیس قوه قضائیه: وزیر کار هر چه سریع‌تر معرفی شود
اژه‌ای: با توجه به مسئولیت وزارت کار، تنوع ماموریت و کثرت جامعه هدف این وزارت‌خانه، امیدواریم وزیر مربوطه هرچه سریع‌تر معرفی شود.

رئیس کل بانک مرکزی: اثرگذاری دلار را کاهش می‌دهیم
رئیس کل بانک مرکزی گفت: دیگر فقط ارزی به نام دلار و یورو تعیین کننده نرخ ارز کشور نخواهد بود و روبل هم در کنار سایر ارز‌ها موجودیت خواهد یافت و حجم مبادلات آن افزایش پیدا می‌کند. صالح آبادی گفت: امیدوار هستیم سبد ارزی متنوعی از ارز‌های مختلف داشته باشیم و ارز‌های جهان روایی مثل دلار را در حجم و اثر گذاری کاهش دهیم و هر مقداری صادر کننده بتواند روبل عرضه کند برای معامله مشکلی ندارد.

درگیری دوباره در مجمع بانک دی
مجمع عمومی عادی سالیانه بانک دی طبق اطلاعیه قبلی قرار بود در روز جاری مورخه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ برگزار شود که این مجمع به تنفس خورد و قرار است دو هفته دیگر برگزار شود. متاسفانه در این مجمع شاهد بی احترامی به سهامداران خرد بودیم.  نازنین پویازاده (سرداری)، فعال بازار سرمایه و سهامدار بانک دی درخصوص مجمع بانک دی به تجارت‌نیوز گفت: آن چیزی که در مجمع امروز بانک دی رخ داد، یک فضای امنیتی با حضور عوامل نیروی انتظامی از ابتدای شروع مجمع بود. وی ادامه داد: جالب اینجاست که ردیف اول متعلق به کارمندان بانک بود و پس آن یک مانع قرار داده بودند و سهامداران حضور داشتند. در رای‌گیری شان سهامدارا خدشه دارد شد چراکه این رای‌گیری با تیم بانک دی هماهنگ شده بود.

برای ۷۶ هزار خودرو، بیش از ۶ میلیون نفر ثبت نام کردند
قالیباف، سخنگوی وزارت صمت گفت: در مرحله دوم قرعه‌کشی یکپارچه خودرو در مجموع ۶ میلیون و ۵۷ هزار و ۵۵۵ متقاضی خرید خودرو در طرح‌های مختلف فروش فوق‌العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید خودروسازان ثبت‌نام کردند که در این مرحله حدود ۷۶ هزار و ۷۰۰ خودرو توسط خودروسازان عرضه و نتایج قرعه‌کشی از زمان پایان مهلت ثبت‌نام، حداکثر تا یک هفته بعد اعلام می‌شود.  

۱۰ هزار نفر صادرکننده بدهکار بانکی هستند
پیمان پاک با اشاره به اینکه با ۱۰ هزار نفر صادرکننده بدهکار بانکی روبرو هستیم که برای کاهش بدهی آن‌ها تلاش می‌کنیم، عنوان کرد: بلافاصله بعد از تشکیل دولت سیزدهم، کارگروهی با حضور رئیس بانک مرکزی و وزیر صمت شکل گرفته و امروز شاهد هماهنگی در سیاست‌های ارزی کشور هستیم. رئیس سازمان توسعه تجارت خاطرنشان کرد: مذاکرات تعرفه ترجیحی با اندونزی، هند و پاکستان در حال انجام است و مشکلاتی هم در این زمینه برطرف شده است، همچنین بیمه قرارداد‌ها هم در دستور کار است به این نحو که تاجران شناسنامه‌دار در کشور‌های مقصد، طرف قرارداد افراد و شرکت‌های ایرانی باشند. وی تصریح کرد: فعلاً فقط از ابزار عوارض صادرات استفاده می‌کنیم و محدودیت دیگری نداریم، اما حقیقت این است که ایران، کشور صادرات‌محور نیست و صرفاً اضافه بر نیاز را صادر می‌کند، بنابراین هر وقت صادرات افزایش یافته، بازار داخلی خالی شده است. پیمان پاک با بیان اینکه تعداد رایزن‌های اقتصادی ایران تاکنون در تمام دنیا ۶ نفر بوده است، گفت: در بودجه تا ۳۰ نفر اجازه داده شده، ولی خیلی هنر کنیم، تا ۲۰ نفر را می‌توانیم تعیین کنیم؛ البته از دی ماه سال گذشته ۴۳۰ نفر گزینش شدند تا به ۳ نفر رسیدیم.

برای تعیین قیمت رب گوجه نیازی به ورود معاون اول رئیس جمهور نیست
مختاریانی، عضو هیأت مدیره سندیکای کنسرو ایران درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف قیمت رب گوجه فرنگی گفت: هفته گذشته وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به سازمان حمایت اعلام کرد با توجه به هزینه‌های تولید، با افزایش قیمت این محصول به ۴۵ هزار تومان موافق است. وی اضافه کرد: بعد از موافقت سازمان حمایت، موضوع در ستاد تنظیم بازار مطرح شده، اما متأسفانه ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت رب گوجه فرنگی موافقت نکرده است. مختاریانی با انتقاد از سیاست گذاری‌های دولت و قیمت گذاری دستوری برای محصولات کنسروی و رب گوجه فرنگی، گفت: رب گوجه فرنگی هیچ گاه مشمول قیمت گذاری دستوری نبوده و سرانه مصرف آن در کشور حدود ۴ تا ۵ کیلوگرم است؛ بنابراین نیازی نیست ستاد تنظیم بازار که ریاست آن را معاون اول رئیس جمهور بر عهده دارد، در این زمینه ورود و تصمیم گیری کند. وی با اشاره به اینکه باید به وزارت خانه‌های تخصصی از جمله وزارت جهاد کشاورزی اختیار تام داده شود تا اگر تشخیص داد قیمت محصولی لازم است افزایش یابد، این اتفاق بیفتد، افزود: در چنین شرایطی ستاد تنظیم بازار به امور مهم‌تر می‌پردازد و آن‌ها را حل می‌کند. اما متأسفانه این شیوه تصمیم گیری ساختار‌ها را بر هم زده و به جای حل مشکل، منجر به گسترش نابسامانی‌ها شده است.

واکنش خاندوزی به اظهارات روحانی؛  خوب بود به مساله خزانه خالی اشاره می‌کردید
احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت  درباره آنچه اخیرا رییس جمهور پیشین گفته است مبنی بر اینکه در چه وضعیت اقتصادی و ارزی دولت را تحویل داد، تصریح کرد: مجموع ذخایر اسکناس ارزی کشور در وضعیت خوبی در سال گذشته بود، اما این برای پرداخت‌های خدماتی است و به کار واردات کشور و حل مسائل تجارت کشور کمک نمی‌کند. خوب بود در کنار این شاخص‌ها،  طبق نامه آقای واعظی به آقای نوبخت، مساله خزانه خالی، با بیش از ۵۴ همت استفاده از تنخواه نیز اشاره می‌شد.

۱۰ تا ۱۵ میلیون تن از مردم ایران در حال استخراج رمز ارز هستند
معاون اجتماعی پلیس فتا با بیان این که بسیاری کشور‌ها پول را از مبادلات مالی خارج کرده‌اند، گفت: ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر از مردم ما در حال استخراج رمز ارز هستند. تا این جای کار هم ما به قانونی شدن اصرار داشتیم. تمام تبلیغات نیز بدین صورت است که صرافی‌ها خود را مجریِ خارجی‌ها نشان می‌دهند و در حقیقت به مردم خالی فروشی می‌کنند. در حالی که باید یک پول در اختیارشان باشد تا به مردم اختصاص دهند، ولی این‌ها خالی فروشی می‌کنند.  
وی افزود: این بازار سودآور است، ولی نه در کشور ما و فقط کسانی سود می‌کنند که هوش مصنوعی را به کار می‌گیرند. این‌ها مردم را ترغیب کرده که پول بیشتری وارد میدان کنند و فقط به مشتری اعتبار می‌دهند. ولی سایت‌های داخلی به مردم اجازه انتقال اعتبار را نمی‌دهند، چون خالی فروشی کرده و این اعتبار دروغین است و نمی‌توان در بازار‌های جهانی از آن بهره گرفت.

نقدینگی باز هم رکورد زد
بانک مرکزی میزان نقدینگی در پایان خرداد سال جاری را ۵۱۰۴ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد که حاکی از رشد ۳۷.۸ درصدی نسبت به خردادماه سال گذشته است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها