خانه » همه » مذهبی » حضرت زکریا ع

دانلود کتاب های امتحان شده

حضرت زکریا ع


حضرت زکریا ع

۱۳۹۹/۰۱/۲۵


۱۱۷۰ بازدید

نسبت حضرت زکریاباعاصف بن برخیاهمچنین نسبت حضرت زکریاباحضرت موسی ع چست؟

1- نسبت حضرت زکریا و عاصف بن برخیا
به روایتی نسب حضرت زکریا چنین است :
1. زکریا ابن برخیاء بن شوبن نحراییل بن سهلون بن ارسوابن شویل بن یعود بن موسی بن عمران بود که سلسله نسبش در انتها به حضرت داوود علیه السلام می‌رسد. بنا بر اقوال، او کفیل و شوهر خاله حضرت مریم (ع) بوده است. یعنی شوهر خاله‌ی مادر حضرت عیسی علیه‌السلام.
حال باید دید ابن برخیا که در این سلسله نسسب وجود دارد همان برخیای است که پدر عاصف بن برخیا است و یا فرد دیگری است ؟
2- نسبت حضرت موسی و حضرت زکریا
میان حضرت زکیا و حضرت موسی نسبت دوری وجود دارد که چنین است :
زکریا ابن برخیاء بن شوبن نحراییل بن سهلون بن ارسوابن شویل بن یعود بن موسی بن عمران
3- نسبت نزدیکی که وجود دارد میان حضرت عیسی و حضرت زکریا است .
توضیح اینکه حضرت مریم علیهاالسلام دختر شخصی است به نام «عمران» که این شخص یکی از انبیاء بنی اسرائیل بوده است که البته با عمرانی که پدر موسی عمران است متفاوت است و تقریباً 18 قرن با هم فاصله زمانی دارند.
نام پدر عمران که حضرت مریم علیها‌السلام دختر ایشان بود نیز اشهم بن امون می‌باشد، که با سلسله مراتب به حضرت سلیمان و داود علیها السّلام می‌رسد. یعنی عمران پدر حضرت مریم علیه السّلام از اولاد حضرت داود می‌باشد. و حضرت داود هم از اولاد یهودا، فرزند حضرت یعقوب و برادر لاوی می باشد.
حضرت یعقوب، مشهور به اسرائیل بود و نام «بنی اسرائیل» نیز به اولاد ایشان اطلاق می‌شد. وی دوازده پسر داشت به نام‌های: . روبیل. 2. شمعون. 3. لاوی. 4. یهود. 5. ریالون. 6. یشجر. 7. یوسف. 8. بنیامین. 9. دار 10. یقنالی. 11. حاد. 12. اشر. (مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، دار احیاء التراث العربی، بیروت، چاپ سوم، 1043 ق، ج 12، ص 220)
بنابراین می‌‌توان نتیجه گرفت که عمران پدر حضرت موسی علیه السّلام و نیز عمران پدر حضرت مریم (ع)، هر دو از طایفه بنی اسرائیل و از اولاد یعقوب و ابراهیم علیهما السّلام می‌باشند و کلاً نبوت و امامت در نسل حضرت ابراهیم علیه‌السلام قرار گرفته است. چنان چه نسل حضرت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و امیرالمؤمنین علی بی ابیطالب که پسر عموی ایشان می‌باشند نیز از طریق حضرت اسماعیل به حضرت ابراهیم (علیهما السلام) می‌رسد.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها