خانه » همه » مذهبی » خانه سازی در عصر ظهور

دانلود کتاب های امتحان شده

خانه سازی در عصر ظهور


خانه سازی در عصر ظهور

۱۳۹۸/۱۰/۰۷


۶۸۷ بازدید

سلام.شنیدم وقتی امام زمان ظهور میکند پنجره ها رو میبندد.البته طبقه دوم به بالا. دلیل این کار چیست و ساختمان های چند طبقه چطور؟

خانه سازی و شهر سازی در عصر حکومت امام مهدی(علیه السلام) بر مبانی عدالت، قسط، عبادت، امنیت، آرامش و مصونیت بخشی استوار است و بر اساس همین مبانی آنچه را مغایر مبانی دینی باشد تغییر و متحول خواهد ساخت. یکی از مسائل و مشکلاتی که در عصر مدرن برای بشر به وجود آورده، باز کردن پنجره های مشرف به کوچه ها و خیابانها و منازل مردمان است . چیزی که در فساد و چشم چرانی و نظایری از این دست نقش دارد وجود پنجره های مشرف به کوچه و خیابان است. وجود این پنجره ها هرچند ناخواسته باعث می شود که هر آنچه که در درون خانه می گذرد به بیرون انتقال یابد بخصوص در فصل گرما که این کار سهل تر می گردد لذا یکی از کارهایی که در زمان ظهور حضرت صورت می گیرد مسدود کردن پنجره های مشرف به کوچه ها و خیابانها است. در روایت آمده که «و سدّ کل کوّة الی الطریق)(مفید، الإرشاد، ج2: 385).
همچنین یکی دیگر از چیزهایی که در خانه سازی مدرن به چشم می خورد و به بهانه استفاده از فضاء(تراکم) وسیله ای برای درآمدزایی تبدیل شده ساختن بالکن در طبقات فوقانی خانه هاست که علاوه بر تجاوز به حقوق عمومی از آثار سوء اخلاقی و اجتماعی برخوردار است. در روایت آمده که در زمان حضرت «سدّ کل جناح و کنیف و میزاب الی الطریق» تمامی بالکن ها و فاضلابها و ناودانهایی که مشرف و یا واقع در راه مردم هست را می بندد.(مفید، الإرشاد، ج2: 385).
یکی دیگر از آسیبهایی که در خانه سازی عصر حاضر با آن مواجه هستیم خانه سازی مشرف به خانه های دیگران است. این مورد علاوه بر مزاحمت برای همسایگان می تواند خطرات جدی در عرصه اخلاق، فرهنگ و اجتماع داشته باشد لذا در زمان ظهور حضرت مهدی(علیه السلام) خانه هایی که مشرف به حریم دیگران است توسط حضرت تخریب یا مسدود می گردد. در روایت است که «و البیوت التی تشرع الی الجوار»(مفید، الإرشاد، ج2: 385).

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها