خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » خواص عرق خار شتر

دانلود کتاب های امتحان شده

خواص عرق خار شتر

خواص عرق خار شتر

عرق خارشتر در تقویت سیستم دفاعی بدن مؤثر است و نوشیدن این عرق می تواند به کاهش وزن و لاغری کمک بسیاری کند.


خواص عرق خار شتر

عرقیجات گیاهی همواره نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است و افراد توانسته اند با استفاده از این عرقیجات، بعضی از بیماری های خود را برطرف نمایند. یکی از عرقیجات معروف، عرق خارشتر می باشد. این عرق دارای ویژگی ها و خواص بی نظیری می باشد که بسیاری از افراد توانسته اند با استفاده از آن به این خواص بی نظیر دست پیدا نمایند. گفتنی است این عرق سالیان سال است که مورد توجه بسیاری از اطبا و مردم عادی بوده و هست.
 
لذا بسیاری از افراد با استفاده از این عرق توانسته اند بسیاری از مشکلات خود را برطرف نمایند. ما در این متن طریقه درست کردن، مزاج، خواص استفاده از آن برای لاغری، موارد منع استفاده، چگونگی استفاده از آن و خرید آن را برای افراد مورد بررسی قرار می دهیم. چنانچه به عرق خارشتر علاقه مند می باشید و دوست دارید از آن استفاده کنید، با ما تا پایان همراه باشید تا نکات ویژه ای که در این مورد وجود دارد را برایتان بازگو نماییم.

طریقه درست شدن عرق خارشتر

افرادی که به این عرق علاقه مند می باشند، دوست دارند تا بدانند عرق خارشتر را چگونه می توان تهیه نمود. اما همان طور که می دانید عرق گیری به فرآیند تقطیر می گویند و این تقطیر با دستگاه‌ های مختلف صورت می‌ گیرد. عرق خارشتر به این صورت به دست می آید که آب و ریشه گیاه خارشتر را با یکدیگر جوشانده و پس از آن که جوشانده شد، عملیاتی که مربوط به سرد کردن یا همان تقطیر می باشد را بر روی آن انجام می دهند.
 
در نتیجه آن مایعی که از این عملیات به دست می آید تبدیل به همان عرق می شود که تمامی خواص را با خود به همراه دارد. گفتنی است بعضی از افراد برای تهیه این عرق در خانه تلاش می‌ کنند و بعضی از افراد با توجه به داشتن دستگاه های بزرگ برای محیط های صنعتی از آن برای فروش بالا استفاده می نمایند. در کل باید توجه داشته باشید که با استفاده از دستگاه های سطح بالا کیفیت عرق گیری خود را بالا ببرید تا بتوانید بهترین عرق خارشتر را به دست آورید.

مزاج عرق خارشتر

افرادی که دوست دارند این عرق را استفاده نمایند همواره به دنبال این هستند که مزاج و طبع این عرق را فهمیده و با توجه به آن از این عرق استفاده نمایند. گفتنی است طبع این عرق بسیار گرم و خشک می باشد. لذا افرادی که به گرمی حساسیت دارند و ممکن است واکنش های آلرژیک در برابر این عرق از خود نشان دهند بهتر است که مصرف آن را با توصیه پزشک و به قاعده انجام دهند.
 
بعضی از افراد هستند که با مصرف بی رویه این عرق به جای آنکه از خواص و مزایای ویژه‌ ای که دارد بهره مند شوند از مشکلات در عذاب می افتند. توصیه ما به افراد این است که با مصرف به قاعده این عرق مشکلاتی که ممکن است برای افراد با مزاج گرم به وجود آورد را از بین ببرید. در کل می‌توان گفت افراد قبل از استفاده از آن بهتر است با پزشکان و دکترانی که به طب سنتی تسلط دارند مشورت کرده و سپس نسبت به استفاده از آن اقدام نمایید. بسیاری از افراد هستند که با استفاده از این عرق به مشکلاتی جبران‌ناپذیر دچار شده اند و به دنبال آن هستند که چگونه مشکلات خود را برطرف نمایند.1

خواص عرق خار شتر

تأثیر عرق خارشتر بر دستگاه گوارش

یکی از خواص عرق خارشتر ، تقویت دستگاه گوارش است. این عرق با تقویت سلول‌های عصبی معده، منجر به هضم بهتر غذا می‌شود.

مواد اولیه مصرفی در بسیاری از غذاهای ایرانی دارای طبع سرد هستند، مواد خوراکی با طبع سرد در بسیاری از موارد باعث دل درد و معده درد می‌شود. مصرف عرق خارشتر باعث تسکین معده دردهای ناشی از موادغذایی با طبع سرد شده است.

خلاصه

عرق خار شتر طبع یا طبیعت گرمی دارد. مصرف این عرق برای کلیه، لاغری و مشکلات گوارشی بسیار موثر است.

مصرف عرق خارشتر در بارداری

ممکن است خانم‌های باردار در این دوران، دچار عفونت ادراری شوند. عرق خارشتر عفونت را از بین می‌برد و مجاری ادرار را ضدعفونی می‌کند. استفاده از این عرق می‌تواند به کاهش ورم بارداری نیز، کمک کند. طبع گرم عرق خارشتر برای زنان باردار بسیار مفید است. اما اگر قصد استفاده مداوم از این عرق گیاهی را دارید بهتر است تا قبل از مصرف مداوم از آن با پزشک خود مشورت لازم را داشته باشید.

خواص عرق خارشتر برای لاغری

همان‌طور که اشاره کردیم، طبع عرق خارشتر بسیار گرم و خشک است. این خاصیت باعث افزایش سوخت و ساز بدن، می‌شود. اگر همراه با ورزش از آن استفاده کنید، تأثیر آن بر لاغری را به وضوح خواهید دید. از خواص عرق خارشتر بر لاغری ، می‌توان به افزایش چربی‌سوزی بدن اشاره کرد که موجب لاغرشدن بدن می‌شود. عرق خارشتر با افزایش کالری‌سوزی از بروز چاقی جلوگیری می‌کند. این عرق با خاصیت ملین بودن از بروز اختلال در دفع جلوگیری کرده و فرآیند لاغرشدن را بهبود می‌بخشد. همچنین موجب برطرف کردن انسداد روده هم می‌شود.

خلاصه

عرق خارشتر برای لاغری و کاهش وزن هم استفاده می‌شود. طبع این عرق گیاهی باعث افزایش سوخت ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن خواهد شد. استفاده از عرق خارشتر برای بارداری و شیردهی مفید است اما اگر قصد مصرف مدام این عرق دارید بهتر است تا با پزشک خود مشورت کنید.

عرق خارشتر، یک آنتی‌بیوتیک طبیعی

آنتی‌بیوتیک دارویی شیمیایی است که از فعالیت میکروارگانیسم‌ها و میکروب‌های آسیب‌زا جلوگیری می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد. آنتی‌بیوتیک‌ها از فعالیت قارچ‌ها و باکتری‌ها در بدن، جلوگیری می‌کند. عرق خارشتر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است که از بدن در برابر فعالیت عوامل بیماری‌زا، محافظت می‌کند. از خواص خارشتر می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، اشاره کند.

خواص عرق خار شتر

عرق خارشتر و تصفیه خون

عوامل زیادی منجر به آلودگی و غلیظ شدن خون می‌شوند. اگر خون تمیز نباشد، زمینه را برای ابتلا به بیماری‌های مختلف، کسلی و… فراهم می‌کند. داشتن خونی تمیز منجر به حفظ زیبایی و صافی پوست، افزایش نشاط و شادمانی می‌شود.

خستگی، پوستی خشک و بدون طراوت، می‌توانند نشانه‌هایی برای آلودگی و غلظت خون باشند. خونی که تمیز نباشد حاوی برخی توکسین‌ها است. عرق خارشتر با خاصیت پاکسازی خون و تصفیه آن، به از بین بردن سموم از خون کمک می‌کند و جریان خون را در بدن افزایش می‌دهد.

خلاصه

عرق خارشتر به تصفیه و کاهش غلظت خون کمک می‌کند و برای سلامت قلب بسیار مفید است. عرق خارشتر به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی معرفی شده است.

درمان تپش قلب با عرق خارشتر

تپش‌ قلب می‌تواند به صورت‌های گوناگونی مثل: لرزیدن، تپش شدید و ضربان غیرعادی، احساس شود. تپش ‌قلب ممکن است از علائم بیماری‌های جدی باشد. از دلایل بروز تپش‌ قلب می‌توان به بیماری‌های قلبی، افتادگی دریچه میترال، نارسایی قلبی و آریتمی قلبی، اشاره کرد. دلایل دیگر تپش قلب شامل: افسردگی، شرایط روحی بد، فعالیت سنگین، مصرف کافئین، تأثیر برخی داروها و بی‌خوابی، می‌شود. از خواص بی‌نظیر عرق خارشتر می‌توان به ایجاد آرامش، تنظیم ضربان قلب، اشاره کرد. این عرق با رفع تپش ‌قلب منجر به بهبود فعالیت قلب و خون‌رسانی بهتر به اعضای بدن، می‌شود.

تأثیر عرق خارشتر برای بیماری صرع

بیماری صرع ممکن است به دلیل آسیب به مغز، مشکلات عصبی و… ، به وجود بیاید. این بیماری باعث ایجاد حملات عصبی می‌شود که ممکن است به مدت طولانی طول بکشند. هنوز برای صرع درمان قطعی کشف نشده است، ولی برخی داروها می‌توانند اثرات ناشی از این بیماری را تا ۷۰٪ کاهش دهند. عرق خارشتر دارویی طبیعی است که استفاده از آن ضرری ندارد؛ این عرق می‌تواند به بهبود حملات عصبی کمک کند و از پیشرفت بیماری صرع، جلوگیری کند.

خواص عرق خار شتر

درمان کبد چرب

یکی از مکشلاتی که برای افراد دارای اضافه وزن ممکن است به وجود بیاید، چربی کبد است. تجمع چربی در کبد می‌تواند سبب بروز مشکلات زیادی شود. کبد عضو مهمی در بدن است که سموم بدن را دفع می‌کند.

بیماری کبد چرب سبب افزایش وزن و خستگی می‌شود. از نشانه‌های این بیماری می‌توان به افزایش کلسترول و فشارخون اشاره کرد. این بیماری هنوز درمان قطعی ندارد و با رعایت کردن رژیم غذایی مناسب می‌توان اثرات آن را کاهش داد. برای بهبود عملکرد کبد و کنترل بیماری کبد چرب، می‌توان از عرقیات و دمنوش‌های مختلف استفاده کرد. عرق خارشتر با خاصیت پاک‌کنندگی و دفع سموم، می‌تواند تأثیر خوبی بر کاهش چربی کبد داشته باشد.

به سلامتی خود در مورد کبد چرب اهمیت دهید، این بیماری به ظاهر ساده، در صورت شدید شدن بسیار خطرناک است و ممکن است باعث مرگ افراد شود.

خلاصه

عرق خارشتر برای کبد چرب و بیماری صرع موثر است. این عرق یک درمان کننده صد درصد برای این دو بیماری نیست اما تا حد بسیار چشمگیری بیماری و مشکلات ناشی از صرع و کبد چرب را کاهش می‌دهد.2

موارد منع استفاده از عرق خارشتر

عرق خارشتر علاوه بر مزایای خاصی که دارد، در بعضی از اوقات دارای موارد منع استفاده نیز می باشد و با توجه به مضراتی که ممکن است داشته باشد باید به خوردن آن توجه شود.

افرادی که قصد خرید این عرق را دارند، باید توجه داشته باشند که این عرق ممکن است برای افرادی که به بیماری حصبه، بواسیر، اسهال خونی، خون ادراری، آبله و بسیاری دیگر از موارد دچار می باشند مضر باشد. لذا توصیه ما این است که حتماً قبل از اینکه از این عرق استفاده نمایید، با پزشک خود مشورت های لازم را انجام داده و سپس به استفاده از آن اقدام نمایید.

گفتنی است استفاده از عرق خارشتر برای بانوانی که در دوران بارداری و شیردهی می باشند، ممکن است مشکلاتی به وجود آورد. لازم به ذکر است که این افراد به مواردی چون عفونت مثانه یا کلیه دچار می شوند. پس در دوران بارداری و شیردهی بهتر است که از آن استفاده نشود.

چگونه از عرق خارشتر استفاده نماییم؟

سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می ‌آید این است که عرق خارشتر را چگونه استفاده نماییم. افراد برای اینکه از این عرق استفاده نمایند بهتر است که با توجه به بیماری که دارند در خوردن آن توجه داشته باشند. به طور مثال افرادی که برای سنگ کلیه از این عرق استفاده می کنند، بهتر است که روزی دو لیوان و برای افرادی که برای لاغری از این عرق استفاده می نمایند نصف لیوان همراه با مقداری آب ترکیب نمایند و میل کنند. گفتنی است قبل از استفاده حتما باید با توجه به نکات گفته شده در متن که ممکن است برای بعضی از افراد با طبع های مختلف مشکل ایجاد نماید، قبل از استفاده تمامی جوانب را در نظر بگیرید.3

پی نوشت:
1.www.beytoote.com
2.www.reevak.com
3.www.pezeshk.us

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها