خانه » همه » خبر » داغ او که هم کافه‌چی «شوکا» و هم از «شوکا» نوشت

دانلود کتاب های امتحان شده

داغ او که هم کافه‌چی «شوکا» و هم از «شوکا» نوشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن پیام کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان ایران در پی درگذشت یارعلی پورمقدم، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس بدین شرح است:

«دریغا نویسنده‌ بزرگ دیگری را در این روزگار تلخ و کج‌مدار از دست دادیم. یارمان، یارعلی پورمقدم، از سال‌های دور و دیر تا این واپسین ماه‌ها، از «آه ای اسفندیار مغموم» خود تا «یادداشت‌های همین حوالی‌» خویش، با بیش از ده‌ها متن داستان و نمایش‌نامه، ما را به سرزمین ذهن و خیال‌اش، مهمان کرده بود. هم برای‌مان «کافه‌شوکا»یی خاطره‌انگیز خلق کرد و هم برای‌مان «کافه‌شوکا»یی سرود که تا همیشه در ذهن‌مان جاری و ساری خواهد ماند. کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، سفر غم‌گنانه و بی‌بازگشت یارعلی پورمقدم را به خانواده‌ عزیز و محترم‌اش و نیز به دوست‌داران دنیای قلم و هنر تسلیت می‌گوید و در میانه‌ اسفندماه به سوگ‌اش می‌نشیند.»

یارعلی پورمقدم، بامداد جمعه ۱۲ اسفند در ۷۲ سالگی درگذشت. یارعلی پورمقدم صاحب و کافه‌چی کافه شوکا در مرکز خیابان گاندی بود. «آینه، مینا، آینه»، «ای داغم سی رویین‌تن»، «گنه گنه‌های زرد»، «حوالی کافه شوکا»، «یادداشت‌های یک قهوه‌چی»، «یادداشت‌های یک اسب»، «رساله هگل، «تیغ و زنگار»، «مجهول الهویه»، «پاگرد سوم»، «ده سوخته» و «یادداشت‌های یک لاابالی» از جمله دیگر آثار به جا مانده اوست.

۲۵۹۲۵۹

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها