خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » در خصوص هراس شبانه کودک چه می توان کرد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

در خصوص هراس شبانه کودک چه می توان کرد؟

سؤال روز سیصد و سی و ششم تولد

در خصوص هراس شبانه کودک چه می توان کرد؟

وحشت یا هراس شبانه وضعیتی است که در آن کودک در حالی که در خواب بسر می برد ممکن است شروع به فریاد زدن، عرق کردن یا حتی راه رفتن کند. در این مقاله اطلاعاتی در خصوص نحوه برخورد با این وضعیت آورده شده است.


در خصوص هراس شبانه کودک چه می توان کرد؟

خبر خوب آنکه هراس شبانه پس از شروع معمولاً تنها چند هفته ادامه خواهد داشت. در این فاصله کار خاصی از دست شما بر نمی آید جز آنکه کنار کودک نوپای خود بمانید تا مطمئن شوید به خودش آسیب نمی رساند. کودکانی که دچار هراس شبانه می شوند ممکن است شروع به دست و پا زدن بکنند. سعی نکنید او را بیدار کنید (احتمالاً قادر به این کار نخواهید بود) زیرا ممکن است او را بیشتر آشفته و حیران سازد و سعی هم نکنید او را نگاه داشته یا در آغوش بگیرید. بهتر است فقط منتظر بمانید، زیرا اکثر کودکان خود آرام شده و به راحتی مجدداً خواب معمول خود را ادامه می دهند. در صورتی که این گونه نشد، شروع به روال آرام ساختن همیشگی خود بکنید. سعی نکنید روز بعد در مورد آن با کودک خود صحبت کنید، به این دلیل که او به یاد نمی آورد چه اتفاقی برای او افتاده است.
 
از آنجا که کمبود خواب با کیفیت می تواند باعث بروز هراس شبانه شود، برنامه خواب منظمی برای او تعیین کرده و پیش از خواب کارهای آرام بخشی مانند حمام کردن، خواندن کتاب قصه و نوازش را انجام دهید. همچنین با کودک خود صحبت کنید تا متوجه شوید چه چیز او را آزار می دهد، با او در مورد معلم یا مربی، دوستان حتی خودتان و پدر و مادرتان صحبت کنید.
 
بسیاری از متخصصان اطفال توصیه می کنند که اگر کودک بیش از دو مرتبه در هفته دچار این گونه خواب های شبانه می شود، به منظور جلوگیری از بروز آن، کودک خود را 15 دقیقه قبل از وقوع این وضعیت از خواب بیدار کنید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها