در به‌روزرسانی جدیدی که از تلگرام منتشر شده است شما می‌توانید در محیط تلگرام، بازی‌های جذابی را تجربه کنید. می‌توانید این بازی‌ها را تنهایی بازی کنید یا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و به صورت گروهی رکوردهای جدید ثبت کنید. در این ترفند به معرفی این امکان جدید می‌پردازیم.

 

با استفاده از پلت‌فرم جدید بازی در تلگرام، از این پس برنامه‌نویسان می‌توانند به تولید و توسعه‌ی بازی‌های مختلف در تلگرام بپردازند. در نتیجه به زودی علاوه بر بازی‌های کنونی که بیش از 30 بازی است، شمار بیش‌تری از بازی‌ها در دسترس همگان قرار خواهند گرفت.

 

پیش از هر چیز اطمینان پیدا کنید از نسخه‌ی 3.13 (یا بالاتر) اپلیکیشن تلگرام استفاده می‌کنید. همچنین دوستان شما نیز برای بازی کردن بایستی تلگرام خود را به این نسخه به‌روز کرده باشند.

 

دو ربات Gamee و Gamebot در حال حاضر شمار زیادی بازی را در خود گنجانده‌اند. برای دسترسی به این بازی‌ها، در محیط چت با خودتان یا دوستان‌تان و یا در یک گروه، ابتدا عبارت زیر را تایپ نمایید:

@gamee

سپس یک فاصله تایپ کنید تا لیست بازی‌ها نمایان شوند. اکنون بازی مورد نظر را انتخاب نمایید تا بازی ارسال شود. با انتخاب دکمه‌ی Play نیز می‌توانید بازی را اجرا کنید. دوست یا دوستان شما نیز با انتخاب دکمه‌ی Play می‌توانند بازی کنند.

با انتخاب Explore Games نیز می‌توانید با ورود به صفحه‌ی ربات، گزینه‌های متعدد بازی کردن را برگزینید.
 

 

همچنین با ربات زیر نیز به همان شیوه‌ی بالا می‌توانید چند بازی دیگر را تجربه کنید:

@gamebot

 

 

با ثبت هر رکورد، رکورد شما ثبت شده و در محیط چت نیز ارسال می‌شود. همچنین (ترفندستان) مشخص خواهد شد هر یک از دوستان شما چه رکوردی ثبت کرده‌اند و این موضوع یک چالش جذاب را به وجود خواهد آورد.
 

 

نمونه‌هایی از این بازی‌ها را در زیر می‌توانید مشاهده کنید: