خانه » همه » مذهبی » در چه صورت توبه زنا کار پذیرفته می شود و در چه صورت حد بر او جاری می شود؟

دانلود کتاب های امتحان شده

در چه صورت توبه زنا کار پذیرفته می شود و در چه صورت حد بر او جاری می شود؟

زنا و رابطه نامشروع با زنان یکی از مفاسد بزرگ اجتماعی است که باعث خسارت های جبران ناپذیر است به همین جهت اسلام آن ر ا حرام دانسته و با آن شدیداً مبارزه نموده است.



[1]



اولین و بهترین راه برای نجات
 
از این مهلکه عظیم راه پشیمانی و توبه در درگاه الهی است براین اساس افراد گناهکار وظیفه دارند اسرار خود را حفظ کرده و تنها در پیشگاه خدای توبه پذیر مهربان به گناه خود اعتراف کرده وتوبه نمایند.

حدّ زنا در صورتی اجرا می شود که عمل زنا در دادگاه صالحه ثابت شده باشد و اگر در دادگاه ثابت نشود یا قبل از اثبات آن زانی واقعاً بین خود و خدای خود توبه کرده باشد حدّی بر او جاری نمی شود.



[2]



و انشاءا… توبه او مورد قبول درگاه الهی است. عمل زنا تنها ازیکی از راه های زیر قابل اثبات می باشد:

1- شهادت چهار شاهد عادل مرد که شهادت بدهند با چشم خود این عمل را به صورت کاملاً واضح دیده اند.



[3]



( با شهادت سه شاهد عادل مرد ثابت نمی شود. همچنین با شهادت به اینکه دیدم این دو نفر در آغوش هم هستند زنا ثابت نمی شود.)

2- شهادت سه شاهد عادل مرد و دو زن

3- با شهادت دو شاهد عادل مرد و چهار زن فقط زنایی ثابت می شود که موجب حد غیر سنگسار است.

4- چهار مرتبه اقرار شخص زانی (با دو و سه مرتبه اقرار به زنا موجب حدّ نمى‏شود.)


[4]



لازم به تذکر است که مجازات رجم (سنگسار) درمورد زنا کاری است که در زمان زنا محصن یا محصنه باشد (متأهل بوده و امکان دسترسی به همسر خود را داشته باشد.) و با یک فرد بالغ و عاقل عمل شنیع زنا را انجام داده باشد.



[5]



اما غیر این مورد مجازات رجم ندارد.

برای آگاهی بیشتر به نمایه حکم زنا با زن شوهر دار


سؤال 2688 (سایت: 3319)


مراجعه فرمائید.


این سؤال، پاسخ تفصیلی ندارد.









[1]








اقتباس از سؤال شماره 2688 (سایت: 2914)


.









[2]






تحریر الوسیلة، ج‏2، ص: 462،مسألة 16 ،”یسقط الحد لو تاب قبل قیام البینة رجما کان أو جلدا”









[3]







 تحریر الوسیلة، ج‏2، ص: 461 مسألة 10 ،”لا بد فی شهادة الشهود على الزنا من التصریح أو نحوه…”









[4]






. تحریر الوسیلة، ج‏2، ص: 461،مسألة 9 ،”یثبت الزنا بالبینة، و یعتبر أن لا تکون أقل من أربعة رجال أو ثلاثة رجال و امرأتین. “









[5]






تحریر الوسیلة، ج‏2، ص: 464،”الثانی- الرجم فقط،فیجب على المحصن إذا زنى ببالغة عاقلة، و على المحصنة إذا زنت ببالغ عاقل إن کانا شابین، و فی قول معروف یجمع فی الشاب و الشابة بین الجلد و الرجم، و الأقرب الرجم فقط. “

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها