خانه » همه » آموزشی » در چه موقعیت هایی رفتار جرأت مندانه مناسب نیست

دانلود کتاب های امتحان شده

در چه موقعیت هایی رفتار جرأت مندانه مناسب نیست

در چه موقعیت هایی رفتار جرأت مندانه مناسب نیست .

 

جرأت مندی همیشه و در همه جا بهترین پاسخ نیست . در سه موقعیت عدم جرأت مندی بهتر از جرأت مندی است

١- وقتی می بینیم طرف مقابل در مخمصه افتاده است . مثلا وقتی در رستوران شلوغی هستید و می دانید که پیش خدمت این رستوران تازه کار است ، می توانید بعضی ضعف های او را نادیده بگیرید . در این حالت نباید جرأت مندانه رفتار کنید ، زیرا او قصد ندارد حق شما را پایمال کند و رفتار جرأت مندانه ی شما می تواند استرس های او را بی جهت افزایش دهد .

۲- تعامل با شخصی حساس ، وقتی جرأت مندی شما موجب گریه یا حمله ی شخص به شما می شود ، بهتر است جرأت مندانه رفتار نکنید . به خصوص اگر این اولین و آخرین برخورد شما باشد .

۳- موقعیت هایی که جرأت مندی احتمال رسیدن به هدف را کاهش می دهد . مثلا پس از ارتکاب به تخلفات رانندگی بهتر است در برابر پلیس ابراز وجود نکنیم .

 

جدا کننده متن وبلاگ لاينر وبلاگ

 

نتیجه گیری :

جرأت مندی مجموعه ای از مهارت ها است که هر کسی از راه تمرین می تواند به آن دست یابد . مهم ترین جنبه ی جرأت مندی آن است که پس از کسب این مهارت ، ناگهان متوجه می شوید که می توانید بدون هر گونه احساس گناهی نه بگویید ، خواسته های خود را مستقیماً مطرح کنید ، و به طور کلی راحت تر با دیگران ارتباط داشته باشید . از همه مهم تر این که اعتماد به نفس شما به شدت بالا می رود .

 

 

منبع : کتاب مهارت جرأت مندی (ویژه ی دانش آموزان) ـ شهرام محمدخانی

برچسب‌ها: مهارت جرأت مندی

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها