خانه » همه » مذهبی » دستورالعمل خودسازی و چله گیری

دانلود کتاب های امتحان شده

دستورالعمل خودسازی و چله گیری


دستورالعمل خودسازی و چله گیری

۱۳۹۸/۰۴/۰۴


۲۲۲۹ بازدید

با سلام و عرض تحیت و احترام

لطفا یک دستور العمل عبادی و عرفانی به حقیر ارایه نمایید تا به مدت یک اربعین انجام دهم و بدینوسیله خود را برای رسیدن به کمال و بویژه درک بهتر و بهره برداری بیشتر از مراسمات ماه محرم اماده کنم .

با تشکر

دوست گرامی. یکی از نیازهای جدی بندگی خدا، داشتن برنامه مراقبه و دستورالعمل روزانه خودسازی است. این موضوع به ایجاد نظم و موفقیت سالک کمک شایان توجهی خواهد کرد.
برای این منظور در برگه هایی دو ستون افقی و عمودی ایجاد کنید. در ستون عمودی کنار صفحه، به مقدار چهل روز جدول بندی کنید و در ستون افقی بالای صفحه برخی موارد زیر را انتخاب نمایید و بنویسید:
مطالعه و تحقیق، کم خوری، کم خوابی، کم گویی، تلاوت قرآن، دعا و توسل، ورزش، تفریح سالم، نماز اول وقت، نماز جماعت، کنترل چشم و گوش و ترک گناه، تهجد و سحر خیزی و مانند آن.
ابتدا برخی از این موضوعات را به قدر توان انتخاب کنید و نسبت به آنها مراقبه خود را به صورت چله گیری شروع نمایید و هر شب هنگام خواب عملکرد خود را بررسی کنید، کارهایی که موفق بوده اید را تیک بزنید و سعی کنید هر روزی که می گذرد، تعدات تیک ها را نسبت به موارد انتخابی کامل کنید.
این برنامه را به صورت چهل روز، چهل روز، ادامه دهید تا یک سال که کامل شد، ملکه می شود و می توانید موارد دیگری را نیز در دستور کار قرار دهید و پیش بروید.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها