خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » مصرف گوشت‌های فراوری‌شده خطر مرگ‌ومیر و بیماری‌های قلبی‌عروقی را افزایش می‌دهد

دانلود کتاب های امتحان شده

مصرف گوشت‌های فراوری‌شده خطر مرگ‌ومیر و بیماری‌های قلبی‌عروقی را افزایش می‌دهد

به‌نقل از Scitechdaily و طبق اطلاعات منتشر‌شده در مجله‌ی آمریکایی تغذیه‌ی بالینی، مصرف متوسط گوشت فراوری‌نشده مشکلی برای سلامتی افراد ایجاد نخواهد کرد؛ اما باید از مصرف گوشت‌های فراوری‌شده، مانند سوسیس و کالباس خودداری کرد.

مطالعه‌ی همه‌گیرشناسانه‌ی شهری‌روستایی (PURE) اولین مطالعه‌ی چندملیتی است که ارتباط بین مصرف گوشت فراوری‌نشده و فراوری‌شده و سلامت افراد را در کشورهای کم‌درآمد و متوسط و پردرآمد بررسی می‌کند. مصرف گوشت قرمز فراوری‌نشده و مرغ با مرگ‌ومیر و بیماری‌های قلبی‌عروقی ارتباطی ندارد. در‌مقابل، مصرف زیاد گوشت فراوری‌شده مرگ‌ومیر و بیماری‌های قلبی‌عروقی را افزایش می‌دهد.

گوشت قرمز منبع اصلی اسیدهای چرب اشباع‌شده است که احتمال دارد به افزایش خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی منجر شود. در گوشت فراوری‌شده، موادی مانند نمک و قند به غذاها اضافه می‌شود تا طعمشان را دلپذیرتر و عمر مفیدشان را بیشتر کند؛ به‌همین‌دلیل، افزودن این مواد خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی را افزایش می‌دهد. دستورالعمل‌های رژیم غذایی نیز توصیه می‌کنند که مصرف گوشت قرمز و گوشت فراوری‌شده را به‌علت خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی محدود کنید. در درجه‌ی اول، مطالعاتی روی جمعیت آمریکای‌شمالی و اروپا انجام شده است.

سال ۲۰۰۳ نیز، دکتر سلیم یوسف، مدیر مؤسسه‌ی تحقیقات سلامت کانادا و محقق اصلی مطالعه‌ی همه‌گیرشناسانه‌ی شهری‌روستایی (PURE)، مطالعه‌های فراوانی انجام داد. با مطالعه‌ی همه‌گیرشناسانه‌ی شهری‌روستایی (PURE)، پژوهشگران عادات غذایی و نتایج سلامت افراد را روی بیش از ۱۶۴ هزار شرکت‌کننده از ۲۱ کشور کم‌درآمد و متوسط و پردرآمد از پنج قاره ارزیابی کردند.

دکتر مهشید دهقان، یکی از نویسندگان این تحقیق و محقق دانشگاه مک‌مستر و علوم بهداشتی همیلتون می‌گوید:

مطالعه‌ی PURE اولین مطالعه‌ی چندملیتی است که اطلاعاتی درباره‌ی ارتباط مصرف گوشت فراوری‌نشده و فراوری‌شده با اثرهایشان بر سلامت انسان را در کشورهای با درآمد کم و متوسط به‌دست می‌دهد. همچنین، مطالعه‌ی PURE جمعیت‌های متنوع‌تر و نمونه‌های گسترده‌ی رژیم غذایی را بررسی و به ما کمک می‌کند شواهد جدیدتری ارائه دهیم.

با تکمیل پرسشنامه‌ی غذایی، عادات غذایی شرکت‌کنندگان ثبت و اطلاعاتی نیز درباره‌ی مرگ‌ومیر و بیماری‌های قلبی‌عروقی جمع‌آوری شد. در این مطالعات، نویسندگان سعی کردند ارتباطی بین مصرف انواع گوشت و ابتلا به بیماری‌ها را درک کنند. پژوهشگران پس از تکمیل تجزیه‌وتحلیل ارتباط زیادی بین مصرف گوشت قرمز فراوری‌نشده و ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی پیدا نکردند؛ ولی درمقابل، به این نتیجه رسیدند که با مصرف گوشت فراوری‌شده خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی و مرگ‌ومیر افزیش می‌یابد.

نویسندگان معتقدند تحقیقات زیاد درک فعلی ما را از ارتباط بین مصرف گوشت و اثرهایش بر سلامتی افزایش می‌دهد. در این تحقیق، مشخص نیست شرکت‌کنندگان با مصرف گوشت کمتر چه غذایی را جایگزین آن می‌کنند؛ اما این جایگزین‌ها ممکن است تأثیرهای مختلفی بر سلامتی افراد بگذارند. بررسی‌های نویسندگان نشان می‌دهد افراد را باید تشویق کرد تا گوشت فراوری‌شده مصرف نکنند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها