خانه » همه » خبر » دفاع شیرین عبادی از تجزیه‌طلبی مسالمت‌آمیز؟

دانلود کتاب های امتحان شده

دفاع شیرین عبادی از تجزیه‌طلبی مسالمت‌آمیز؟

عبادی با «بی اشکال» دانستن اعتقاد به جدا شدن از ایران گفته که «هیچ ایرادی ندارد این‌ها فعالیت کنند، حزب رسمی تشکیل بدهند و صراحتاً بگویند ما می‌خواهیم جدا بشویم و بنا به این دلایل می‌خواهیم جدا بشویم.» او گفته باید این کار را با «تأسیس حزب» و «از طریق مدنی» و «بدون خونریزی و به طریق مسالمت‌آمیز» انجام دهند! او همچنین گفته باید «حق تعیین سرنوشت» به تجزیه‌طلب‌ها هم داده شود! یعنی او تجزیه‌طلبی را فقط از طریق عملیات مسلحانه نفی می‌کند، ولی با تجزیه‌طلبی مسالمت آمیز مشکلی ندارد. همچون جزیره بحرین که خیلی مسالمت‌آمیز از ایران جدا شد، بدون درد و خونریزی!

شیرین عبادی حتی اگر فقط دنبال‌کننده اخبار ایران بود، باید یک جمله هم در محکومیت همه خون‌های ریخته شده از ملت ایران توسط تجزیه‌طلب‌ها می‌گفت؛ چه تجزیه‌طلبان کرد، چه بلوچ، چه عرب، و…، اما او قرار است فقط ضدایرانی باشد و لذا با هیچ یک از این جنایات کاری ندارد!

رضا نصری، حقوقدان اصلاح‌طلب به صحبت‌های شیرین عبادی واکنش نشان داده و در رشته توئیتی نوشته که «خانم شیرین عبادی ظاهراً یک بار دیگر مفهوم «حق تعیین سرنوشت» را با «حق تجزیه کشور» مترادف دانسته است!» نصری احتمال داده که این موضع‌گیری عبادی «با اهداف سیاسی – و احیاناً به قصد باج دادن به گروه‌های تجزیه‌طلب و تحکیم روابط اپوزیسیون با آن‌ها -» یا «محدود بودن دانش حقوقی» بیان شده باشد.

23302

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها