خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » دولت در کنار ملت؛ وزیری که یک هفته است امدادگر شده

دانلود کتاب های امتحان شده

دولت در کنار ملت؛ وزیری که یک هفته است امدادگر شده

ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه روز دوشنبه، دوم خرداد بود که ناگهان قسمت‌هایی از یکی از برج‌های دو قلوی متروپل آبادان فروریخت و همه را بهت زده کرد؛ سازه‌ای ۱۱ طبقه (با احتساب طبقه همکف و بدون در نظر گرفتن طبقه منفی یک) که تازه بخش‌هایی از آن افتتاح شده بود و خدا می‌داند اگر بعد از افتتاح کامل فرومی‌پاشید، با فاجعه‌ای تا چه اندازه مهیب‌تر مواجه بودیم.
 
به گزارش «تابناک»، با انتشار خبر این رویداد مهیب، متروپل خیلی سریع به سرخط اخبار راه یافت اما پیش از آنکه در کانون توجه عموم قرار گیرد، وزیر کشور عازم فرودگاه مهرآباد شد تا راهی آبادان شده و در جریان حادثه و روند امداد قرار گیرد. تلاشی که راه به جایی نبرد چراکه شرایط نامساعد جوی امکان فرود هواپیماها در آبادان را نمی‌داد. مانعی که سد راه وزیر نشد تا احمد وحیدی از طریق زمینی راهی شده و ساعت سه بامداد خود را به محل حادثه برساند.
 
دولت در کنار ملت؛ وزیری که یک هفته است امدادگر شده
 
رسیدن وزیر کشور به متروپل همان، بازدید از محل و تشکیل جلسه اضطراری کمیته بحران با حضور مقامات کشوری و استانی، همان. نشستی که وحیدی در آن تاکید کرد که اولویت تیم‌های امداد و نجات باید نجات جان افراد گرفتار شده در زیر هزاران تن آوار باشد، بی آنکمه این عملیات متوقف شود یا فرد مسئولی محل را برای استراحت تکر نماید.
 
پس از تعیین این دستور کار و در شرایطی که عملیات امداد و نجات با قدرت در دستور کار قرار داشت، جلسات تخصصی وزیر با کارشناسان امور مختلف، اعم از امداد و نجات، مهندسی سازه، لرزه‌نگاری و… آغاز شد تا به تناسب آنها تصمیم اتخاذ شده و به کار بسته شود.
 
گام بعدی، تعیین مقری برای استقرار در نزدیکی متروپل بود که به این منطور، مسجد قائم در مجاورت محل حادثه انتخاب شد؛ درست مثل روزهای دفاع مقدس که مسجد هم محل تدارکات و تصمیم گیری بود، هم محل رصد و جلسه و هم در نهایت جایی برای استراحت و حتی تیمار مصدومان و مجروحان. مسجدی که حالا یک هفته است دفتر کار وزیر هم هست؛ دفتر کاری تهی از مبل و میز و صندلی.
 
دولت در کنار ملت؛ وزیری که یک هفته است امدادگر شده
 
البته تعیین مسجد برای این نبود که وزیر در آن مستقر شود و روند بازدید وی از محل حادثه و فرماندگی میدان عملیات آواربرداری هرگز متوقف نشد. بازدیدهایی که امدادگران به آن عادت کرده‌اند و می‌دانند که وزیر از حضور در محل های مخاطره آمیز نیز ابایی ندارد و هرجا که لازم ببیند را بازدید خواهد کرد تا بتواند با مشورت با دیگران، طرح و نقشه ای برای سرعت دادن به کار آواربرداری و جست و جوی مفقودان طراحی کند.

حضوری دایمی مرد بی حاشیه دولت در محل حادثه بدون محافظ و یا تیم رسانه‌ای، هم کلام شدن وی با افراد آسیب دیده، با امدادگران، با خانواده‌هایی که چشم انتظار یافتن رد و نشانی از عزیزان مفقودشان هستند، شنیدن گلایه ها با صبوری و تلاش برای آرام کردنشان و امیدبخشی؛ روحیه‌ای که بی وجودش، کار امداد و نجات لنگ خواهد زد و ممکن است التهاب و تشویش بر وخامت اوضاع بیافزاید.

 
فرمانده عملیات آنچنان همه جا حضور دارد که و بر امور و کارها نظارت می کند که همگان را مجاب به مرور خاطرات گذشته می‌کند و در نهایت به این نکته می‌رسد که هرگز چنین حضوری در هیچ دولتی مشاهده نشده است. حضوری شبانه روزی که مانع می‌شود کسی نشانه‌ای از خستگی بروز دهد، هرچند اخبار رسیده حکایت از آن دارد که عاقبت نخوابیدن ها و فشار کاری شدید، کار وزیر کشور را به تزریق سرم هم کشانده است.
 
دولت در کنار ملت؛ وزیری که یک هفته است امدادگر شده
گزارش‌هایی که تاکید دارند بزرگترین خصیصه این وزیر مردمی، توجه کردن به نظرات متخصصان است به گونه‌ای که هیچ تصمیمی را بدون مشورت با آنان انجام نمی‌دهد و معتقد است اگر کار‌ها به صورت علمی پیش برود خیلی زودتر به نتیجه می‌رسد. فعالیت هایی بدون هیاهوی تبلیغاتی و فقط در راستای رفع دغدغه مردم و خانواده گمشدگان حادثه؛ همانهایی که وحیدی در گفت‌وگو با ایشان تاکید می‌کند که به آبادان آمده تا امور را به بهترین وجه مدیریت کند.

حادثه متروپل آبادان گرچه بسیار تلخ و تاسف بار است و داغی سنگین بر دل ایرانیان گذاشته، اما حضور عالیترین مقام وزارت کشور که همه ذهن خود را معطوف آبادان و حادثه متروپل کرده، عاملی است که می‌تواند از تلخی‌های این فاجعه بکاهد و تسکینی باشد بر دل مردم، به ویژه مردم قدرشناس آبادان که بسیاری‌شان گواهی می‌دهند دولت توانسته به شعار اصلی خود یعنی دولت در کنار ملت جامه عمل بپوشاند.

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها