قصد داریم ترفندی جذاب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می‌توانید از طریق نرم‌افزار Microsoft Word به کامپیوترتان دیکته بگویید! بدین صورت که شما با استفاده از میکروفون کامپیوتر، متون خود را می‌خوانید و آفیس فرمان‌بردار آن‌ها را برای شما می‌نویسد.

برای استفاده از این بخش:
ابتدا نرم‌افزار Microsoft Office Word را اجرا کنید. در صورتی که از آفیس XP استفاده می‌کنید از منوی Format و اگر آفیس شما 2003 است از منوی Tools بر روی Speech کلیک کنید.
سپس از شما CD آفیس خواسته می‌شود که با قرار دادن آن می‌توانید Speech recognition را نصب نمایید.
پس از طی مراحل نصب، شما می‌توانید (ترفندستان) به صورت اختیاری و با استفاده از قابلیت‌های فوق‌العاده آفیس از طریق میکروفون، کار خود را تست کنید، کلمات را بخوانید و در این میان انگلیسی خود را تقویت کنید.
پس از مشاهده فیلم آموزشی برای استفاده از قابلیت دیکته در تولباری که ایجاد می‌گردد بر روی گزینه Dictation و یا Voice Command کلیک کنید. با اندکی تمرین می‌توانید که در این بخش مهارت کافی را کسب کنید.
لازم به ذکر است که استفاده از این بخش تنها به زبان انگلسی امکان‌پذیر است و برای دیکته گویی باید کلمات را به صورت دقیق و با تلفظ صحیح بیان نمایید.