بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) وارد حساب کاربری خود در Gmail شوید.
اکنون بر روی آیکن چرخدنده کلیک کرده و Settings را انتخاب نمایید.
سپس به تب Labs بروید.
اکنون از قسمت Available Labs گزینهی Create a Document را یافته و آن را بر روی Enable تنظیم کنید.
سپس بر روی دکمهی Save Changes کلیک کرده و صبر کنید تا تا مجدد وارد Gmail شوید.
اکنون ایمیل دریافتی یا ارسالی مورد نظر خود را باز کنید.
سپس بر روی More کلیک کرده و Create a document را انتخاب نمایید.
خواهید دید که ایمیل در قالب یک Document جدید در سرویس Google Docs باز میشود.
اکنون میتوانید از منوی File و قسمت Download as ایمیل خود را در فرمتهای مختلفی نظیر docx و pdf بر روی هارددیسک ذخیره کنید.