خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » راهکارهای خانگی برای درمان کیست تخمدان

دانلود کتاب های امتحان شده

راهکارهای خانگی برای درمان کیست تخمدان

راهکارهای خانگی برای درمان کیست تخمدان

کیست تخمدان، توده‌های تخمدانی معمولاً خوش‌ خیمی هستند که اغلب از نسج تخمدان تولید می‌شوند و در بسیاری از موارد منشا پیدایش آن از فولیکول‌های سطح تخمدان است. مصرف چربی‌های با ترانس بالا و روغن‌های صنعتی، استفاده از مواد غذایی با طبع سرد و نوشیدن آب یخ از جمله عوامل موثر در ایجاد کیست تخمدان هستند.


راهکارهای خانگی برای درمان کیست تخمدان

کیست تخمدان چیست ؟

اغلب نشانه هایی از کیست تخمدان وجود دارد اما گاهی اوقات درد وجود دارد. اگر درد اتفاق بیفتد ممکن است تکنیک های آرام سازی کمک کنند.

کیست تخمدان کیسه های پر از مایع است که بر روی تخمدان زن رشد می کنند. آنها نسبتاً گسترده و معمولاً بی ضرر هستند.

بسیاری از زنان هیچ نشانه ای ندارند و در حدود یک سوم زنانی که قاعدگی دارند در هر زمان خاص، یک کیست تخمدان دارند.

دو نوع رایج ترین کیست تخمدان عبارتند از:
 

کیست کورپوس لوتئوم

این نوع کیست در کورپوس لوتئوم ایجاد می شود که بافتی است که یک فولیکول خالی را پس از تخمگذاری طی تخمک گذاری آزاد می کند. این کیست ممکن است خونریزی کند و درد ایجاد کند.
 

کیست فولیکولار

این کیست ها در یک فولیکول شکل می گیرد که در طی تخمک گذاری تخمک ایجاد می شود.

هیچ کدام از این نوع کیست معمولاً باعث نشانه ها نمی شوند و به طور معمول خودشان را ناپدید می کنند.

نوع دیگری از کیست تخمدان، تومور خوش خیم که به آرامی رشد می کند و در موارد نادر ممکن است سرطان باشد.1

راهکارهای خانگی برای درمان کیست تخمدان

علل و دلایل بروز کیست تخمدان

چه عواملی باعث کیست تخمدان می شود؟ در واقع، دلیل کیست تخمدان روشن نیست با این حال، عوامل متعددی وجود دارد ،که باعث افزایش خطر کیست های تخمدان می شود که در ادامه به انها خواهیم پرداخت.
 

داروها

با استفاده از کلومیفن- داروی باروری می توانید کیست تخمدان را تشویق کنید.
 

بارداری

کیست تخمدان می تواند در طول بارداری ظاهر شود.
 

عدم تعادل در هورمون ها در تاریخچه پزشکی

داشتن سابقه کیست تخمدان می تواند خطر ابتلا به کیست تخمدان را افزایش دهد.

ناسازگاری چرخه قاعدگی

سیگار کشیدن

هیپوتیروئیدی.2
 

علائم کیست تخمدان

کیست تخمدان غالباً علامتی ندارد. با این حال با بزرگ شدن کیست علائمی مانند موارد زیر بروز می‌یابد:

ورم کردن یا نفخ کردن شکم

دفع دردناک

درد لگن قبل از سیکل قاعدگی یا در طول عادت ماهانه

آمیزش دردناک

درد کمر یا ران

حساسیت و دردناک بودن سینه‌ها

حالت تهوع و استفراغ

علائم شدید کیست تخمدان که به درمان فوری نیاز دارد عبارت است از:

درد شدید یا تیز لگن

تب

ضعف و سستی یا سرگیجه

تنفس سریع.3

راهکارهای خانگی برای درمان کیست تخمدان

عوارض کیست تخمدان

برخی از زنان تصور می کنند که درمان نکردن کیست تخمدان هیچ مشکلی را برای آن ها ایجاد نمی کند و کیست تخمدان خود بخود درمان می شود، در حالیکه عدم درمان بعضی از کیست تخمدان میتواند سبب تنبلی تخمدان شود و این مسأله، در بارداری اختلال ایجاد می کند و گاهی ناباروری را بهمراه دارد.

یکی دیگر از مشکلاتی که درمان نکردن کیست تخمدان می تواند به وجود بیاورد، بسته شدن لوله های تخمدان است، در واقع زمانیکه فردی دچار کیست تخمدان می شود، یک سری مواد لزج در اثر ابتلا به کیست، به لوله های تخمدان می رود که عامل انسداد در آنها می شود.

کیست تخمدان گاهی میتواند سبب نازایی شود، به همین علت زنان نباید نسبت به کیست تخمدان بی تفاوت باشند و باید برای بررسی و درمان آن به متخصص زنان مراجعه کنند و پس از معلوم شدن وضعیت، برای درمان از متخصص طب سنتی کمک بگیرند.4
 

دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی

روغن گیاهانی مانند دارچین و زنجبیل جزء این گروه از روغن ها محسوب میشوند که می توان آن ها را روی پوست کشاله ران مالید. خوردن بعضی از خوراکی ها یا غذاها همچنین در درمان کیست تخمدان میتواند مؤثر باشد. به عنوان مثال افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، میتوانند از کاهو و سکنجبین یا لیمو شیرین کمک بگیرند. خوردن خورشت کرفس، هفته ای سه بار می تواند به درمان کیست تخمدان کمک کند.

یک نوشیدنی موثر ترکیبی برای از بین بردن کیست تخمدان موجود است که برای این منظور باید آب کرفس( 2 ساقه)، زنجبیل( یک تکه) و آناناس( سه چهارم آناناس) را با هم گرفت و با نصف لیوان آب سیب مخلوط کرد و با هم نوشید. استفاده از تخم کتان هم میتواند برای این منظور موثر باشد.

یکی دیگر از داروهایی که برای درمان کیست تخمدان استفاده می شود، به صورت ترکیبی است. برای این منظور باید عروسک پشت پرده، کاکنج، بومادران، تخم کاهو، ناخنک، شوید، تخم کرفس، انیسون، سداب( نوعی گیاه)، نیلوفر، زیره و سیاه دانه را هر کدام به اندازه 10 گرم با یکدیگر ترکیب کرد و سپس 10 گرم از این ترکیب را به همراه 2 لیوان آب دم کرد تا حجم آب به یک و نصف لیوان برسد، بعد از آن نصف لیوان از آن را پیش از هر غذا نوشید. ( این دستور را برای هر بار مصرف باید انجام داد.)
 

– بابونه شیرازی

یکی از گیاهانی که برای درمان کیست تخمدان میتواند موثر باشد، بابونه شیرازی است. بابونه شیرازی را میتوان از عطاری های معتبر تهیه کرد. بابونه شیرازی را میتوان به صورت دمنوش استفاده کرد. برای این منظور باید یک قاشق غذاخوری از آنرا با نصف لیوان آب جوش به مدت پنج دقیقه دم کرد و پس از صاف کردن همراه با عسل نوشید. این دمنوش علاوه بر درمان کیست تخمدان، به کاهش دردهای ناشی از کیست نیز کمک می کند. دمنوش بابونه را باید روزی دو تا سه بار نوشید.
 

– چای گل داودی مؤثر در درمان کیست تخمدان

در پژوهش های انجام شده روی حیوانات، آپیگنین موجود در گل داودی و همچنین کرفس، جعفری، میوه نشان داده است که سرعت پیشرفت سرطان و بطور چشمگیری خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد. استفاده از چای گل داودی برای یک فرد مبتلا به کیست تخمدان میتواند ناراحتی را کاهش دهد، احساس آرامش به وجود آورد و به تنظیم قاعدگی کمک کند. شما تنها باید روزانه چای گل داودی را برای درمان کیست تخمدان استفاده کنید.
 

– سیاهدانه

سیاهدانه را از گذشته تا به امروز برای از بین بردن کیست تخمدان استفاده می کردند. سیاهدانه باید همراه با عسل استفاده شود. برای این منظور میتوان ترکیبی از عسل و سیاه دانه درست کرد.

ترکیب یک جزء سیاهدانه معادل 100 گرم با دو جزء عسل معادل 200 گرم، ترکیبی مناسب برای استفاده از سیاهدانه است. خانم های مبتلا به کیست تخمدان باید یک قاشق مرباخوری از این ترکیب را پیش از هر غذا بخورند.
 

– سرکه سیب مفید

سرکه سیب اثر کپسول های کوچک را دارد، زیرا دارای پتاسیم بیشتری است.

برای این درمان، لطفا مرحله های زیر را دنبال کنید:

– 1 قاشق غذا خوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید.

– 1 قاشق چایخوری از شیره نیشکر را به مخلوط اضافه کنید و این مخلوط را بنوشید.

این مخلوط را دو بار در صبح و بعد از ظهر بخورید تا نتایج مورد انتظار را بدست آورید.

راهکارهای خانگی برای درمان کیست تخمدان
 

– اسطوخودوس

یکی دیگر از گیاهانی که برای از بین بردن کیست تخمدان بسیار موثر است، اسطوخودوس می باشد. این گیاه علاوه بر درمان کیست تخمدان، خاصیت آرام بخش هم دارد؛ ضمن اینکه میتواند یک خواب آرام و عالی را برای فرد ایجاد کند. برای استفاده از اسطوخودوس میتوان دمنوش آن را درست کرد. طرز تهیه دمنوش اسطوخودوس به این شکل است که باید یک قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کرد و بعد از صاف کردن، پیش از خواب نوشید.
 

– رازیانه

رازیانه گیاهی است که در درمان کیست تخمدان از آن استفاده می شود. یکی از نکاتی که باید در مورد رازیانه در نظر داشت، این است که رازیانه را باید در مواردی که کیست نسبتا بزرگ است استفاده کرد زیرا رازیانه دارویی قوی برای درمان کیست تخمدان محسوب می شود.

رازیانه را می توان به شکل دمنوش استفاده کرد ولی بهترین شیوه استفاده از آن ترکیب یک لیوان عرق رازیانه بهمراه یک قاشق غذاخوری عسل است. این ترکیب را باید 40 دقیقه قبل از خواب نوشید.4

پینوشتها
1.www.delgarm.com
2.www.namnak.com
3.www.fartaknews.com
4.www.beytoote.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها