روزانه ایمیل‌های خواسته و ناخواسته وارد صندوق نامه‌های الکترونیکی شما می‌شود که فرستنده آن‌ها برای‌تان ناشناخته است و شما کنجکاو می شوید که ببینید این ایمیل از چه مسیری برای‌تان ارسال شد ه است. اولین قدم برای رد گیری یک ایمیل یافتن Header یا همان سربرگ ایمیل دریافتی است. در واقع این سربرگ‌ها برای این است که به شما نشان دهد ایمیل دریافتی از کجا و در طی چه مسیری به دست شما رسیده است که به طور معمول این سربرگ ها To،From و Subject را نشان می‌دهد. اما چیز‌های بیش‌تری در سربرگ وجود دارد.د ر این ترفند شما را به سفری برای رد گیری ایمیل‌های صندوق پستی خود می‌بریم و این راه فقط در داخل صندوق پستی ایمیل شما میسر است.

1- در Gmail: ابتدا وارد Inbox ایمیل خود در Gmail شوید. سپس وارد ایمیل دریافتی شده و سپس بر روی فلش کوچک رو به پایین در بالای متن ایمیل و در کنار تاریخ ایمیل و دکمه Reply کلیک کنید. در منوی کوچک باز شده، Show Orginal را انتخاب کنید. در پنجره جدید شما ریز اطلاعات ایمیل دریافتی را خواهید داشت.

2- در Outlook یا Live: وارد صندوق پستی ایمیل خود شوید و Inbox را انتخاب کنید. اکنون ایمیل مورد نظر خود را باز کنید. سپس از منوی Actions بر روی View message source کلیک کنید.

3- در Yahoo Mail: وارد صندوق پستی ایمیل خود شوید و Inbox را انتخاب کنید. اکنون ایمیل مورد نظر خود را باز کنید. سپس از منوی More بر روی View Full Header کلیک کنید.