در صورتی که صاحب یک گوشی یا تبلت با سیستم‌عامل Android باشید حتماً با این مشکل عجیب برخورد کرده‌اید که برای انتخاب یک تصویر به عنوان تصویر پشت‌زمینه دسکتاپ دستگاه، پس از انتخاب گزینه Set as Wallpaper، صفحه مربوط به Crop کردن تصویر پیش روی شما قرار می‌گیرد؛ در حقیقت نمی‌توانید یک تصویر را به صورت کامل، پس‌زمینه دسکتاپ دستگاه قرار دهید. در این ترفند قصد داریم روشی را معرفی کنیم که این مشکل را حل می‌کند.

این کار به وسیله یک اپلیکیشن جانبی به نام Backgrounds انجام می‌شود. این نرم‌افزار در صورت اتصال به اینترنت، تصاویر پشت‌زمینه زیبایی را به شما پیشنهاد می‌دهد. اما این برنامه قابلیت دیگری دارد که موضوع این ترفند است:
ابتدا نرم‌افزار Backgrounds را بر روی دستگاه خود نصب نمایید. این نرم‌افزار را می‌توانید از لینک زیر دانلود نمایید:

http://www.tarfandestan.com/files/backgrounds-android-app.zip

پس از خارج کردن فایل دانلود شده از حالت فشرده و نصب برنامه، کافیست در Gallery دستگاه بر روی یکی از تصاویر، انگشت خود را چند لحظه نگه‌دارید تا منو باز شود.
با انتخاب گزینه Set as، مشاهده می‌کنید (ترفندستان) که گزینه جدیدی تحت عنوان Set as Background نیز اضافه شده است.
با انتخاب این گزینه، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که 3 حالت برای انتخاب پس‌زمینه در اختیار خواهید. گزینه سمت راست، انتخاب کامل تصویر می‌باشد که بایستی آن را انتخاب نمایید.
لازم به ذکر است با فعال کردن تیک گزینه Scrollable Wallpaper می‌توانید پس‌زمینه را در طول تمامی دسکتاپ‌های دستگاه قرار دهید (دستگاه‌های اندرویدی از قابلیت داشتن چندین صفحه دسکتاپ پشتیبانی می‌کنند).