فیس بوک در به‌روزرسانی جدید دایرکت اینستاگرام را با Facebook Messenger ادغام کرده است. و شما می‌توانید از طریق اینستاگرام به دوستان فیس بوک خود نیز پیام ارسال کنید. از همه مهم‌تر، می‌توانید پس زمینه دایرکت‌های Instagram را نیز در گوشی iPhone یا Android خود تغییر دهید. برای انجام این کار ابتدا باید ویژگی دایرکت اپ اینستاگرام خود را به‌روزرسانی کنید.

 

روش به‌روزرسانی کردن ویژگی دایرکت اینستاگرام

طرح‌های جدید سفارشی سازی کردن دایرکت‌ها فقط در صورتی امکان پذیر هستند که شما ویژگی دایرکت اینستاگرام را به‌روز کرده باشید. لازم به ذکر است که این به‌روزرسانی قابل برگشت نیست.

 

ابتدا، اپ Instagram خود را از App Store برای آیفون و از Google Play Store برای اندروید به‌روزرسانی کنید. پس از انجام به‌روزرسانی، هنگامی که اپلیکیشن را باز کنید، یک بنر در مورد به‌روزرسانی کردن ویژگی دایرکت برای پلت فرم جدید مشاهده خواهید کرد. این پیام بدان معنی است که اکنون این ویژگی در دسترس شما قرار گرفته است.

 

برای فعال کردن این ویژگی باید به قسمت تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام بروید. برای انجام این کار، به صفحه Profile خود بروید.

 

 

سپس، روی دکمه همبرگری در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید.

 

 

در اینجا، گزینه Settings را انتخاب کنید.

 

 

اکنون، گزینه Update Messaging را انتخاب کنید.

 

 

در اینجا، دکمه Update را انتخاب کنید.

 

 

اکنون، ویژگی دایرکت اینستاگرام شما به پلت فرم جدید تغییر پیدا خواهد کرد. جهت اطمینان، به صفحه اصلی اینستاگرام خود برگردید. در این صفحه به جای نماد کلاسیک دایرکت در گوشه بالا سمت راست، یک نماد مسنجر مشاهده خواهید کرد.

 

 

روش تغییر دادن پس زمینه دایرکت‌های Instagram

اکنون، می‌توانید پس زمینه هر یک از مکالمه‌ها و پس زمینه پیام‌های مکالمه‌ها را سفارشی سازی کنید.

برای انجام این کار، نماد Messenger را از گوشه بالا سمت راست صفحه اصلی انتخاب کنید. تا بتوانید همه دایرکت‌ها را مشاهده کنید.

 

 

در اینجا، مکالمه‌ی مورد نظر خود را برای تغییر دادن رنگ پس ‌زمینه آن انتخاب کنید.

 

 

اکنون، نماد i را از گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید.

 

 

سپس، روی گزینه Theme ضربه بزنید.

 

 

چند نوع پس زمینه مختلف در بخش Theme مشاهده خواهید کرد که به دلخواه می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

 

سپس، گزینه‌های پس زمینه پیام دایرکت‌ها را در بخش Colors & gradients مشاهده خواهید کرد.

 

 

گزینه‌های موجود در قسمت Theme رنگ پس زمینه مکالمه به‌همراه پس زمینه پیام‌های ارسالی و دریافتی را تغییر می‌دهند. و گزینه‌های قسمت Colors & gradients فقط رنگ پس زمینه‌ی پیام‌های ارسالی و دریافتی در مکالمه مورد نظر را تغییر می‌دهند.

 

 

پس از انتخاب طرح دلخواه خود، یک اعلان به طرف مقابل ارسال شده و این موضوع برای او اطلاع رسانی می‌شود.

 

پس زمینه‌های جدید رنگ زمینه‌ای شیب دار برای پس زمینه پیام‌های مکالمه ایجاد می‌کنند. اگر شما علاقه‌ای به این طرح‌ها نداشته باشید می‌توانید از پس زمینه خاکستری کلاسیک استفاده کنید. برای انجام این کار، از قسمت Theme گزینه Direct classic را انتخاب کنید.